Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

sap_2000 skrev for 20 timer siden:

Drikker fuel som en full sjømann, spruter olje og har stort TLC behov.

 

Om det stemmer at fulle sjømenn har et forbruk som ligger kun fem prosent over de edruelige, så står det tross alt bra til med sjøfolkene våre synes jeg!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg har bare erfaring med disse DD'ene som brannpumpemotorer og fra en Terex hjullaster. På Frigg hadde franskmennene i Elf fått det for seg å montere motorene vertikalt med direkte drift på pumpene. Skifteintervallet var 500 timer. I Terex'en hadde jeg følelsen at motoren var på vei inn i hytta. Et infernalsk bråk. Sikkert knallmotorer på 70- og 80-tallet. Jeg ville heller hatt CAT V8 eller rekkesekser. Om jeg skulle velge mellom de to.

Link to post
Share on other sites

Uten tvil et nisjeprodukt. Regner ikke med at Nidelv kalkulerer med store salgsvolum av denne.

Men det finnes sikkert kjøpere der ute som vil ha noe spesielt, og bra at ikke alle går for den moderne trenden med hypermoderne designløsninger (som jeg personlig ikke er stor fan av).

Og båten er nok både lettstelt og rimelig i drift.

 

For nesten 3 mill får man mye fint, ikke minst på brukten. Men tydelig at prisnivået har steget de siste årene.

Neste år er det 10 år siden hk-avgiften forsvant, men det gjenspeiles ikke lengre i båtpriser :saint:

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 43 minutter siden:

Uten tvil et nisjeprodukt. Regner ikke med at Nidelv kalkulerer med store salgsvolum av denne.

Men det finnes sikkert kjøpere der ute som vil ha noe spesielt, og bra at ikke alle går for den moderne trenden med hypermoderne designløsninger (som jeg personlig ikke er stor fan av).

Og båten er nok både lettstelt og rimelig i drift.

 

For nesten 3 mill får man mye fint, ikke minst på brukten. Men tydelig at prisnivået har steget de siste årene.

Neste år er det 10 år siden hk-avgiften forsvant, men det gjenspeiles ikke lengre i båtpriser :saint:

 

Ja en kan få veldig mye fint for den prisen. En for jo feks spritt nye NB Ardea 32 for 2,550 000. Noe som jeg vil mene er Mye mer båt enn denne Nidelv.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=326479518

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Landcrab skrev for 19 timer siden:

Kvalifiserer denne til å nevnes her?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=329555011

Nesten tre mill for denne. Artig miks av gammelt snekkedesign og Monaco orange vaffelputer😊

 

Tror 2024 kan bli et ekstra tøft år for Nidelv hvis de har satset mye på dette kortet. 

Er ikke dette gamle Skarpnes 30/NorStar 950?

 

For all en fin båt, men den ser jo 80-talls ut. Kjøper du denne i år, så klarer du kanskje å selge den igjen til våren for 750 000,-:wink::crazy:

Link to post
Share on other sites

finnmarken skrev for 3 timer siden:

Er ikke dette gamle Skarpnes 30/NorStar 950?

 

For all en fin båt, men den ser jo 80-talls ut. Kjøper du denne i år, så klarer du kanskje å selge den igjen til våren for 750 000,-:wink::crazy:

 

Vi er mange som liker 80-talls best :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 18 timer siden:

Men det finnes sikkert kjøpere der ute som vil ha noe spesielt, og bra at ikke alle går for den moderne trenden med hypermoderne designløsninger (som jeg personlig ikke er stor fan av).


Det tror jeg også, og derfor er det så rart at de ikke har gått for mer tradisjonelt materiale og fargevalg på interiør. De har liksom prøvd å putte litt moderne design oppi den tradisjonelle båten, men det funker dårlig spør du meg.

Link to post
Share on other sites

Landcrab skrev On 5.12.2023 at 20.21:

Kvalifiserer denne til å nevnes her?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=329555011

Nesten tre mill for denne. Artig miks av gammelt snekkedesign og Monaco orange vaffelputer😊

 

Tror 2024 kan bli et ekstra tøft år for Nidelv hvis de har satset mye på dette kortet. 

Den har blitt nevnt før også, tror det var i denne samme tråden. 

 

For min del må jeg si jeg blir overrasket hvis de får solgt en eneste en av de der.

 

Okkaby skrev for 21 timer siden:

Ja en kan få veldig mye fint for den prisen. En for jo feks spritt nye NB Ardea 32 for 2,550 000. Noe som jeg vil mene er Mye mer båt enn denne Nidelv.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=326479518

På mange måter en sprek båt, og det viser jo hvor totalt på trynet Nidelven er priset. Men jeg likte ikke cabinløsningene. 

Link to post
Share on other sites

Landcrab skrev On 5.12.2023 at 20.21:

Tror 2024 kan bli et ekstra tøft år for Nidelv hvis de har satset mye på dette kortet. 

70-talls farger og 80-talls skrog med det verste fra dagens trend i innredning.

30-fot med 110hk til 2.75 mill..

 

Hva har skjedd hos Nidelv? Denne båten er verdt en egen tråd.

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev 47 minutter siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=331645635

 

For denne prisen får du "det lukter ikke godt" på kjøpet:lipseal::lipseal:

 

Må være den mest vanskjøttede båten av denne typen (og årsmodell) jeg noensinne har sett. Det gjenspeilses vel i prisen men tror jeg nok står over uansett..

Kategrori «godt mishandlet» Tror fortsatt den er for dyr til å bringe tilbake i «normal» tilstand selv med ubetalt egeninnsats. 
Er vel omtrent denne tilstanden man kan forvente om man er ute etter et skikkelig kupp slik som i den andre laaaange tråden om stor båt til billig penge. Er jo under halv pris dette…

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev 2 minutter siden:

Kategrori «godt mishandlet» Tror fortsatt den er for dyr til å bringe tilbake i «normal» tilstand selv med ubetalt egeninnsats.

:yesnod:

 

Gullfisk skrev 3 minutter siden:

Er jo under halv pris dette…

Nja, nå er jo dette pluss moms da.

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev 1 time siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=331645635

 

For denne prisen får du "det lukter ikke godt" på kjøpet:lipseal::lipseal:

 

Må være den mest vanskjøttede båten av denne typen (og årsmodell) jeg noensinne har sett. Det gjenspeilses vel i prisen men tror jeg nok står over uansett..

Sjøl jeg som har 1030 som drømme båt, står over her, å det også om den kommer lengre ned i pris.

Litt av en jobb å få denne ferie klar igjen ja

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Det er få om ingen enmanns-sjarker som er i utstillingsmodus midt i et fiskeri. Ikke lukter de nybakte boller heller.

Mange av disse kystsjarkene til Viknes ble jo brukt som "fritidsbåter med momsfritak" av fiskere med andre og mere egnede fiskebåter.

Brukes dem hardt i daglig fiske og med ( for )mye last på dekk, så blir resultatet deretter ( svikt i dekket og slitt innredning)

Salgsmessig er det jo en tragedie å legge ut  en "pyntebåt" som Viknes uten å ha gjort grundig rent etc.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...