Amica Svart 25.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2022 Ok. Det var en plassering jeg ikke hadde tenkt på. Må sjekke litt der. Det gamle sto plassert i skap under enkeltkøya helt til babord. Tror kanskje ikke det var en optimal plassering. Takk for innspill. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Brigg Svart 26.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2022 Plasseringen jeg har valgt er heller ikke optimal, det blir litt for store kompassavvik. Men den perfekte plasseringen er ikke enkel å finne pga plassering av magnetisk metall og elektrisk utstyr rundt omkring i båten. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Ulefoss Svart 27.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2022 Heisann Jeg har kompasset i take over førerplassen. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2022 (redigert) Og jeg har plassert det på skottet foran vantanken (Under dusjen). Funker bra der , men får beskjed om å kalibrere om jeg laster opp med for mye øl i trappen. Egentlig rart for det er jo alumium i boksene, og da må det være ølet i seg selv ??? Redigert 27.Oktober.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2022 Øl, en naturlig kilde til jern? 😁 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Amica Svart 29.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2022 Endte til slutt opp med å plassere kompasset høyt på aktre veggen i frontlugaren. Forholdsvis enkel kabelføring, men kanskje litt nærme vindusviskermotorer. Har ikke fått testet mye enda, men ser ut til å fungere greit. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
finnmarken Svart 2.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2022 Hei, jeg oppdaget i går at septiktanken ikke hadde tømt seg. Denne skal jo tømmes automatisk når farta blir ca 10 knop. Noen her som har erfaring med dette? Jeg antar at det har tettet seg et sted, men hvor burde jeg begynne? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 2.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2022 Er vel nærliggende og tenke den må være noe med injektor systemene som er tett Altså slange ut av tank Vist lufting er tett så skapes det vakuum i tank, så der kan feil ligge og. Alle ventiler er vel åpne.. ? Bare og begynne og stauke i tette rør… Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2022 Røret som tømmeslangen er koblet på går nesten helt ned i bunn av tanken. Dersom det bygger seg opp avleiringer under dette røret kan det bli tett til slutt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
finnmarken Svart 2.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2022 Takk for svar. Da er det vel bare å begynne å stake 😳 Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 7.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2022 Følger opp denne litt..... Tanken er helt full. Jeg har derfor bestilt en sugebil for å få tømt tanken. Disse kan også spyle opp der det har tettet seg. Nokså lite attraktivt å forsøke å stake når det er helt fullt. Jeg hadde jo håpet at tømmestasjonen i Kristiansand hadde vært i drift. Det ville jo blitt veldig mye billigere Sitér dette innlegget Link to post
Amica Svart 29.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2022 Hei. Jeg vet at Viksund tidligere leverte ett sete som kunne monteres som ett copilot sete i ST. Cruz modellene. Setet kunne også vendes slik at det ble en ekstra plass ved bordet i salongen. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne løsningen, eller vet om dette kan skaffes i dag, evt. om noen har noe slikt de vil kvitte seg med. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Brigg Svart 30.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Vendbart passasjersete ble vel bare levert på 290/310-modellen (og kanskje 270?). Dette ble ikke levert på 340 eller 360. Dvs helt på tampen før Viksund gikk over ende ble det levert en 360 til Fiskerioppsynet eller noe slikt, og denne hadde vendbart sete som skredderesøm. Montering av et slikt sete vil kreve en betydelig ombygging av området forran setet for å gi benplass. Denne ombyggingen vil berøre inngangen til stikklugaren. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Amica Svart 30.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 (redigert) Det var ikke helt dette jeg tenkte på. Vet at det var bare 290/310 som ble levert med integrert og vendbart passasjersete. Men jeg vet også at Viksund i en periode kunne levere ett enkeltstående sete for ettermontering. Rammen for dette setet ble så vidt jeg husker skrudd fast i skottet mot lugaren på babord side. Det var denne løsning jeg etterlyste om noe hadde erfaring med. Redigert 30.Desember.2022 av Amica (see edit history) Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Brigg Svart 30.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Den løsningen er ukjent for meg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Inter 9000 Svart 30.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Amica skrev for 15 timer siden: Hei. Jeg vet at Viksund tidligere leverte ett sete som kunne monteres som ett copilot sete i ST. Cruz modellene. Setet kunne også vendes slik at det ble en ekstra plass ved bordet i salongen. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne løsningen, eller vet om dette kan skaffes i dag, evt. om noen har noe slikt de vil kvitte seg med. Se linken vedlagt. Denne båten har et flyttbart sete. Vet ikke om dette er originalt tilbehør eller en pettersmart løsning. (En annonse jeg hadde lagret) https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=189800821 Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Brigg Svart 30.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Kanskje verdt å høre med Flataker Industrier om dette er noe de har levert. De har levert førerstol og sofa til disse båtene, og er fremdeles i full drift. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Amica Svart 30.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Inter 9000, der har vi løsningen som jeg var ute etter. Jeg vet at Viksund kunne levere denne løsningen mens de fortsatt var aktive. Og Brigg, det er nok ikke usannsynlig at Flataker kunne være produsent også for denne. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Captain A Svart 30.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 Meiner slik co pilot sete var og få som ekstra utstyr oss Viksund ja Sett bilde av dette før Så da er nok Flataker produsent Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2022 (redigert) Solid og fin løsning på linken, men vil ikke passe direkte på 340 2007 og nyere, da teakgulvet i sittegruppen går på utsiden av plasten, der stolen er festet. Men det kan sikkert modifisereres med en avstandskloss. Redigert 30.Desember.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Var jo litt fasinerendwe denne, men etter litt ettertanke, så kommer den jo i veien både for kjøleskap og kjøkken, om man ikke tar den bort. Selv har jeg bare valgt svingskive på førerstol, og det fungerer også bra om man ikke må ha fothviler. Selv er jeg lengbeint, så plasserer beina mot skapet under bordplata. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Hei på dere, I det siste har det kommet en del vann på dørken på badet i min Viksund 340. Jeg har ikke klart å finne ut hvor dette kommer fra. Dette vannet er ikke der når vi kommer til båten, men kommer etterhvert når vi har vært ombord en stund. Jeg har åpnet opp under vasken for å se om det legger noe der. Det gjorde det ikke, men det ser heller ikke ut til å være forbindelse fra "under vasken" til dørken. Jeg har smakt på dette og dette er ferskvann. Noen som har forslag til hvor dette vannet kan komme fra? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Jeg opplever at det kommer vann på dørken etter at dusjen har blitt brukt. Er nok en utetthet mellom rammen på dusjdøren og skottet. Men ikke større mengde enn at det er greit å tørke opp med en tue. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
JRK Svart 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Jeg har også litt misfargingen på gulvet, mellom dusj og trapp. Kommer helt sikkert fra dusjdør . Karm eller dørstokk. Men vet ikke helt om dette er demkonterbart. Ingen fukt under dusjen eller i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Ankriel Svart 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Hadde samme problem på min 350 og dette var lekkasje i bunn av dørken på badet slik at vann ble liggende under dørken i gangen. kom da gradvis sigende tilbake på badet. Løste dette med å plaste en remse rundt skottet nede. Er klar over at 340 har egen dusj, men problemet kan muligens være av samme art. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.