Jump to content

Viksund St.cruz-tråden


Brigg

Recommended Posts

Plasseringen jeg har valgt er heller ikke optimal, det blir litt for store kompassavvik. Men den perfekte plasseringen er ikke enkel å finne pga plassering av magnetisk metall og elektrisk utstyr rundt omkring i båten. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Røret som tømmeslangen er koblet på går nesten helt ned i bunn av tanken. Dersom det bygger seg opp avleiringer under dette røret kan det bli tett til slutt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Følger opp denne litt.....

Tanken er helt full. Jeg har derfor bestilt en sugebil for å få tømt tanken. Disse kan også spyle opp der det har tettet seg. Nokså lite attraktivt å forsøke å stake når det er helt fullt.

Jeg hadde jo håpet at tømmestasjonen i Kristiansand hadde vært i drift. Det ville jo blitt veldig mye billigere :confused: 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei.

Jeg vet at Viksund tidligere leverte ett sete som kunne monteres som ett copilot sete i ST. Cruz modellene. Setet kunne også vendes slik at det ble en ekstra plass ved bordet i salongen. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne løsningen, eller vet om dette kan skaffes i dag, evt. om noen har noe slikt de vil kvitte seg med.

skipper på Amica

Blogg

Link to post
Share on other sites

Vendbart passasjersete ble vel bare levert på 290/310-modellen (og kanskje 270?). Dette ble ikke levert på 340 eller 360. Dvs helt på tampen før Viksund gikk over ende ble det levert en 360 til Fiskerioppsynet eller noe slikt, og denne hadde vendbart sete som skredderesøm. 
 

Montering av et slikt sete vil kreve en betydelig ombygging av området forran setet for å gi benplass. Denne ombyggingen vil berøre inngangen til stikklugaren. 

 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det var ikke helt dette jeg tenkte på. Vet at det var bare 290/310 som ble levert med integrert og vendbart passasjersete. Men jeg vet også at Viksund i en periode kunne levere ett enkeltstående sete for ettermontering. Rammen for dette setet ble så vidt jeg husker skrudd fast i skottet mot lugaren på babord side. Det var denne løsning jeg etterlyste om noe hadde erfaring med.

Redigert av Amica (see edit history)

skipper på Amica

Blogg

Link to post
Share on other sites

Amica skrev for 15 timer siden:

Hei.

Jeg vet at Viksund tidligere leverte ett sete som kunne monteres som ett copilot sete i ST. Cruz modellene. Setet kunne også vendes slik at det ble en ekstra plass ved bordet i salongen. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne løsningen, eller vet om dette kan skaffes i dag, evt. om noen har noe slikt de vil kvitte seg med.

Se linken vedlagt. 

Denne båten har et flyttbart sete.

Vet ikke om dette er originalt tilbehør eller en pettersmart løsning. 

(En annonse jeg hadde lagret)

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=189800821

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Kanskje verdt å høre med Flataker Industrier om dette er noe de har levert. De har levert førerstol og sofa til disse båtene, og er fremdeles i full drift. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Var jo litt fasinerendwe denne, men etter litt ettertanke, så kommer den jo i veien både for kjøleskap og kjøkken, om man ikke tar den bort.

Selv har jeg bare valgt svingskive på førerstol, og det fungerer også bra om man ikke må ha fothviler. Selv er jeg lengbeint, så plasserer beina mot skapet under bordplata.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei på dere,

 

I det siste har det kommet en del vann på dørken på badet i min Viksund 340. Jeg har ikke klart å finne ut hvor dette kommer fra. Dette vannet er ikke der når vi kommer til båten, men kommer etterhvert når vi har vært ombord en stund. Jeg har åpnet opp under vasken for å se om det legger noe der. Det gjorde det ikke, men det ser heller ikke ut til å være forbindelse fra "under vasken" til dørken. Jeg har smakt på dette og dette er ferskvann.

 

Noen som har forslag til hvor dette vannet kan komme fra? 

Link to post
Share on other sites

Jeg opplever at det kommer vann på dørken etter at dusjen har blitt brukt. Er nok en utetthet mellom rammen på dusjdøren og skottet. Men ikke større mengde enn at det er greit å tørke opp med en tue. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problem på min 350 og dette var lekkasje i bunn av dørken på badet slik at vann ble liggende under dørken i gangen. kom da gradvis sigende tilbake på badet. Løste dette med å plaste en remse rundt skottet nede.

Er klar over at 340 har egen dusj, men problemet kan muligens være av samme art.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...