Jump to content

Beneteau Antares 8.80 Vs. Jeanneau Merry Fisher 855


Thomas_h

Recommended Posts

Vi har ikke bestilt med micro.

Motoriseringen er jeg ikke veldig nervøs for. Jenneau har tidligere testet med 250 hk Yamaha. Vistnok med 8 personer ombord. Da var toppfarten omtrent den samme som med 300 Evinrude, (dette er oppgitt til å være maks fart for skroget) men det ble sagt at motoren ble overbelastet i mellomregisteret. Evinrude har 30% høyere dreiemoment, så jeg tror ikke dette er noe problem.

Båten vi prøvekjørte med 2x150 Yamaha hadde 39 knop på maks med 3 personer og tomme tanker. Jeg tror derfor at forskjellen på 1x250 og 2x150 vil bli liten.

Link to post
Share on other sites

Hi Pauc - tak for de fine billeder - flot baat!

 

Der er endnu ikke bestilt nogen MF 855 i Danmark og heller ikke nogen udstillings model i landet saa jeg afventer med min bestilling lidt endnu.

 

Det metal stativ du har agter er det til pressening?

 

Haaber du kan laegge lidt film op naar du proversejler den i lidt blandet vejr og glaeder os til at se flere billeder fra den fine baat - keep them coming..

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Var på båtmessen i Bergen hvor 855 var utstilt. Den originale kalesjeordningen er ganske genial, spør du meg. Forhandler i Bergen mente man burde vente med å bestille kallesje til de kunne laget en egen versjon i Norge, men med mindre dette er en identisk løsning som er originalt vil jeg absolutt anbefale Jeanneaus egen løsning selv om denne kanskje er endel dyrere.

 

Gleder meg veldig til levering i juli.

Link to post
Share on other sites

Ud fra ren interesse kan jeg spoerge jer hvorfor I vaelger at koebe kalesje ? Vil man ikke traekke ind i kahytten hvis det bliver daarligt vejr? Er det for at beskytte agterparten af baaden (teak trae samt de 2 riller i gulvet til saedet) hvis den er ude hele aaret?

Link to post
Share on other sites

Vi bestilte båten i midten av februar, så det vil foreløpig si leveringstid på ca 5 måneder. Jeg har forstått det som at enkelte forhandlere i Norge, f eks Smart Marine, har forhåndsbestilt båter uten at kontrakt er skrevet med kunder. Derfor kan disse levere tidligere enn hva jeg får.

Link to post
Share on other sites

Jeg var idag på båtmessen i Lillestrøm, men der var til min store skuffelse ingen 855. Snakket med folka på standen, og de ordnet visning av en båt som lå med forhandleren. Nydelig båt som jeg falt pladask for!! Stor honnør til forhandleren at jeg fikk privat visning kl.17.30 på en lørdag! Kjempefine løsninger i båten.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nu snakket med en af de danske forhandlere af MF 855 - da der ikke er nogen modeller af baaten i Danmark og da krisen generelt kradser beder de om indbetaling af et størrer beløb som depositium - oplever i samme procedure i Norge? jo ikke optimalt hvis forhandleren skulle gå konkurs og man dermed midster sit indbetalte beløb...

Link to post
Share on other sites

Baaten koster dkk 499,000 dertil kommer udstyrspakke mellem dkk 28000-72300 og saa kommer der motor montering oveni - saa naar alt udstyr/motor er monteret er vi vel taet paa dkk 900.000. Disse priser er uden rabat forhandling saa pa udstyrspakkerne kan man hoejest sandsynligt forhandle lidt paa prisen - er det samme niveau i ser i Norge?

Link to post
Share on other sites

Baaten koster dkk 499,000 dertil kommer udstyrspakke mellem dkk 28000-72300 og saa kommer der motor montering oveni - saa naar alt udstyr/motor er monteret er vi vel taet paa dkk 900.000. Disse priser er uden rabat forhandling saa pa udstyrspakkerne kan man hoejest sandsynligt forhandle lidt paa prisen - er det samme niveau i ser i Norge?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...