Polarn Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Jøss, har du tid til båt du da som driver å bytter kledning på kåken? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Jøss, har du tid til båt du da som driver å bytter kledning på kåken? Næh bytte kledninga er ikke det som tar mest tid akkurat :) Det handler bare om å kombinere båt- og husjobbing Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Var hos Lyse sent i går. Til 00:00, så gadd ikke å plage deg da, men så du har drevet på. Blir fint Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Var hos Lyse sent i går. Til 00:00, så gadd ikke å plage deg da, men så du har drevet på. Blir fint Ja det ser ut som at det har vært orkan ute ja hehehe. Jeg gikk inn fra garasjen ved 23:50 tiden, kanskje du så meg? Du kunne gjerne ha kommet over en tur Send melding neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 En liten oppdatering: Luka ble montert og jeg har begynt med oppkobling av det elektriske Jeg modifiserte BT sine sikrignsholdere Jeg måtte skjære ett hull her for å få inn kablene fra lanterner og kabinen. Hvordan de skal skjules, tar jeg stilling til en annen dag Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Dette blir jo så bra at jeg må gjøre dette selv Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 hmm, vil ikke dette si at ledningene følger med når du åpner døra hvor sikringsholderne står? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 hmm, vil ikke dette si at ledningene følger med når du åpner døra hvor sikringsholderne står? Slapp av, jeg har alt under kontroll Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 Hei Fredrik. Er imponert over pågangsmot og energi som du legger i dette arbeidet. Du fikser jo det hele, mekanisk, snekring og elektro på en flott måte. Veldig inspirerende å følge tråden din!MvhArne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Da har jeg kommet litt lengre i "kabeljungelen". Jeg rakk ikke poste noe i går, også mistet vi i går kveld. Internettet skal komme tilbake igjen til i morgen. Jeg limte opp en kabelkanal som jeg skjærte inn spor i for å trekke kabler igjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Mai.2012 Del på Facebook Svart 10.Mai.2012 En liten oppdatering til. Jeg har hatt en fridag fra båten, en dag til skolearbeid og noen dager til å olje trebåten til fattern, men ellers så har jeg koblet opp litt mer og montert tenningsnøkkellåsen(jeg vet ikke hva denne enheten kalles på fagspråket). Dekksbikkja fant seg godt tilrette med en gang ombord. Jeg har bestilt VDO Veiwline instrumenter+ givere. De kommer nok til neste uke. Båten skal ut på vannet på lørdag ettermiddag, så det kommer til å bli en lang natt ombord i morgen.... Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 11.Mai.2012 Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 Polarn liker dette Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Mai.2012 Del på Facebook Svart 11.Mai.2012 (redigert) Jeg fikk pakka med VDO Veiwline instrumenter i dag som jeg bestilte på mandag De er drittøffe! Jeg måtte skjære hull i dashen for å få opp enda flere kabler dit. :smash: Instrumentene der dem skal ligge: Dere vil kanskje tenke litt at instrumentene kan komme i veien for synsfeltet, men det gjør det ikke. Dette bildet her er tatt i øyehøyde når jeg sitter normalt i kapteinstolen: Mvh Kaptein Fredrik Redigert 11.Mai.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 13.Mai.2012 Del på Facebook Svart 13.Mai.2012 Nå er båten på vannet :thumbsup: Jeg har også begynt med ledningsnettet til instrumentene. Her blir det også ett "kabelkaos" Jeg skal prøve å få båten kjørbar til 17. mai, men det kommer litt an på om jeg blir trukket opp til eksamen. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 17.Mai.2012 Del på Facebook Svart 17.Mai.2012 I går var jeg i båten i noen timer. Jeg har også koblet en del mere videre på det elektriske. Jeg tok ut ferskvannstanken og skjærte av litt av spantet for å komme til bedre på motoren: Tanken var ikke lett+ at det var 15 liter vann i den. Hele tanken er på 110 liter og var ett hel**** å ta ut av båten uten å søle vann... Tørket over litt, og fortsatte med elektroarbeid til starteren Jeg testet to av instrumentene i instrumentkretsen og de hadde utrolig tøft lys. Det kan ikke sees så bra på bildet. Jeg ligger litt på etterskudd med en giver som jeg fikk med feil gjenger. Jeg må vente på en overgangskobling til den nye giveren, før jeg kan starte motoren. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Mai.2012 Del på Facebook Svart 19.Mai.2012 Jeg har kommet en del lengre på oljetrykkgiver "problemet". Jeg var på TESS og der fikset dem koblingene jeg trengte. Nå har jeg både den nye giveren(med egen shalter/alarm innebygd) og den gamle trykkbryter. Jeg skal dra til alt ordentlig med gjengeteip siden. Her er tempgiverene, den også med shalter. Jeg har koblet opp litt mere elektrisk. Jeg regner med at jeg kan kanskje starte opp motoren i dag(det er søndag nå). Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.Mai.2012 Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Detta blir bra! Lykke til med oppstarten! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Jeg testet hele motorkursen i går. Alt ser ut til å virke. Jeg vet at jeg hadde ikke nok strøm på batteriet(pga bruk av radio de siste ukene) så jeg lot bare motoren ta ett par turn på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Jeg har koblet opp alle koblinger og givere og koblet opp resten av motorkretsen(timeteller, stoppsolenoid og noe på instrumentene). Mellom koblingene brukte jeg gjengeteip imellom. Motoren ble startet og gikk som den skulle! Alt var i orden og som det skulle. Etter 11 minutter... Etter opptil flere medlemmers ønsker om at jeg skulle filme starten, så har jeg filmet starten Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Jeg har handlet inn brytere: Men så til det store spørsmålet, hvor skal jeg sette dem? Hva synes dere? Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 2.Juni.2012 Del på Facebook Svart 2.Juni.2012 Syns det så bra ut på første bilde Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 2.Juni.2012 Del på Facebook Svart 2.Juni.2012 likte best det siste bildet Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Gew77 Svart 2.Juni.2012 Del på Facebook Svart 2.Juni.2012 Det første bildet ser best ut!:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.Juni.2012 Del på Facebook Svart 3.Juni.2012 Nja, dere har samme meninger som meg. Jeg synes at det passer best som på første bildet. Da vil kartplotteren komme til høyre(rett over rattet). Grønningen, det kunne passet også veldig bra på siste bildet, da jeg må lage en liten boks for cd-spilleren som kommer der. Det hadde vært greit å samlet alt litt, så jeg har noe i konsollen og noe i veggen. Men nok om det; jeg har når montert opp gir/gass spaken i veggen og jeg har tett en oljetrykkskobling som lakk. Nå begynner "styrehuset" å bli perfekt Jeg skal selvfølgelig liste rundt treplata, men det er ikke noe som haster og det står lengre ned på lista. Timetelleren funker som den skal ihvertfall. Motoren har nå gått(bare på tomgang) 2 timer og 8 min totalt denne sesongen. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.Juni.2012 Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Jeg har funnet igjen nøkkelen til å låse opp kjettingen på båten(båtene må låses her i distriktet) I dag tok jeg en testtur av hvordan maskineri og båt fungerte, og det fungerte utmerket! Jeg filmet også to filmer Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.