Guest Kaptein Fredrik Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Jeg syntes det virket litt kjekt med det. Jeg har ca. 15 cm klaring på hver side av båten så når jeg skal ut av båsen min, så er jeg avhengig av å vite hvilken vinkel roret er. Jeg har til nå pleid å telle omdreininger på rattet for å finne midtskips. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Hvis du klarer å få indikatoren nøyaktig så er det jo flott . Selv har jeg en liten luke like over roret og sjekker derfra Må jo også skryte av det du har fått til så langt, mye tenking og jobbing. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 31.Mars.2012 Del på Facebook Svart 31.Mars.2012 En liten oppdatering: Jeg har jobbet veldig mye i dag og i går med listverket på konsollen. Jeg har måtte laminere flere av listene da det er så mye buer på konsollen Nå er alle tvingene i bruk: Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 1.April.2012 Del på Facebook Svart 1.April.2012 Må si jeg gleder meg til å se konsollen ferdig montert. Var det slik at du skulle ha bue over eller oppå dæsjen også med instrumenter i? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.April.2012 Del på Facebook Svart 1.April.2012 Ja jeg gleder meg litt jeg også for da blir jeg ferig med dette. Jeg har brukt sinnsykt mye tid på hele konsollen (over 60 timer nå), så det skal bli godt. Til instrumentene så har jeg ikke noe svar til deg enda. Jeg må se hva som passer seg best når den er montert... Kom gjerne med forslag Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 En liten oppdatering. Nå er jeg snart i mål med konsollen. De listene jeg limte som dere så i mitt forrige innlegg, ble i går slipt og "sparklet" med plastisk treverk. Det ble helt strøkent synes jeg: Her er resten av kantlistingen: I dag var jeg på BT(forkortelse for Biltema) og kjøpte 70 meter kabel og noe annet. Det blir elektromekk så snart jeg får tid Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 DEn blir steike bra den konsollen der! Hadde ikke alt vært av plast i skuta mi så sku æ satt dæ i arbeid! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Pettern1972 Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Veldig bra Fredrik- Dette blir knallsprekt... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
marjuz Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Utrolig bra. Venter i spenning på fortsettelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 I dag har jeg festet de siste listebitene. Kvartstavene som skal komme inn mot veggen og kantene, må jeg ta mens konsollen er montert. Siste listverk: Det elektriske begynner å forme seg også. Jeg har lagt opp alle kabler relatert til motorstyring, givere osv. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe Bengalack i hvit og male alt treverk i maskinrommet også. Det kunne blitt veldig praktisk. Motoren uten dynamo. Motoren er IKKE ren! Grovt lagt opp kabler.... Som sagt så er dette bare motorkablene. Det vil bli mere kabler og slanger overalt senere. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 dette blir bra nå er det ikke lenge til sjøsetting bare vannet kommer. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Superkul Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Da blei konsollen montert. Jeg synes at den ble helt himmelsk å bruke. Den er veldig god og behagelig til både å sitte og stå oppreist. Det viser at mine ingeniørkuster(og Polarns tanker og ideer) funker bra. Jeg begynte med å montere sammen hydraulikk systemet igjen, men det lakk i den ene koblinga. Jeg skal på TESS for å kjøpe flere pakninger så skal de monteres på tirsdag om jeg får tid. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Kjempe bra arbeid Fredrik, greit å ha noe som fungerer og alt. Snekka kommer til å bli helt strøken :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Steike! Har ikke sett mange originale konsolla som ser så bra ut! Godt jobba!! :thumbsup: Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Polarn Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Det viser at mine ingeniørkuster(og Polarns tanker og ideer) funker bra. Designeren har gitt ingeniøren flere oppgaver, gled dere til en liten ekstra del som skal følge konsollen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Veldig bra fredrik! Dette likte jeg! Kommer til å bli en rå konsoll når den blir ferdig Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 (redigert) Hei igjen folkens. Jeg jobbet noen timer i båten i går, for det meste hydraulikksystemet og rydde opp etter arbeidet i vinter. Nå er det tett, så jeg må bare ha med en til å hjelpe med lufting Mvh Kaptein Fredrik Redigert 17.April.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 (redigert) Hei igjen. Jeg fikk litt tid mellom alle tentamener og prøver nå i uka, så da var jeg i båten i dag i noen timer. Jeg monterte opp to 12 volts uttak og jeg monterte opp en lampe. Jeg har også sett litt på løsningen for speilet på badet. En kontakt i kabinen: Plasseringen ser kanskje litt rar ut, men det er den som passet best der inne. En i konsollen: Hydraulikken har stått og kost seg og boblet seg ferdig siden sist Lampe i maskinrommet. Jeg valgte den vridbare for da kan jeg ha lys mens jeg har både sittekassa oppe og nede. Min far sa at det kan bli ett problem med risting for lysstoffrøret, hva mener dere? M/S Bastard, her er hemmeligheten bak sittekassa over motoren Det var veldig rotetet i båten nå under mekkinga, men jeg lover å rydde opp til sjøsettinga Det var alt for denne gang folkens. Ha en hyggelig torsdagskveld videre, muligens så kommer det en oppdatering på lørdag/søndag. Mvh Kaptein Fredrik Redigert 19.April.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Imponert over den konsollen din Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 (redigert) tror du skal få ta en tur til fredrikstad på dugnad i prosjektet mitt skikkelig bra mann!!!!! Redigert 20.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 Fint at du fiksetbilder, da fikk jeg noen ideer Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 20.April.2012 Del på Facebook Svart 20.April.2012 har du planer om langtur med båten til sommeren med noen blondiner evnt. hvor går turen Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 har du planer om langtur med båten til sommeren med noen blondiner evnt. hvor går turen Ja det er planen Det blir nok en del turer med båten Så en liten oppdatering: Jeg har begynt med å lage speilet/luka til det elektriske på dassen Speilet limte jeg med BT multibond til plata. Enda mere listverk Hengslene kunne jeg ikke skru pga. at de måtte felles inn... Disse ble også limt. Jeg tok overfresen og freste ett lite stykke ned. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Blir fin den speilluka der Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.