Double Weber Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Jeg hiver meg på Lykke til med hevingen. Båtpenger på vei Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Geir Hel Svart 21.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Tusen takk Endelig båt igjen Link to post
Seilaren Svart 22.November.2011 Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Hei Geir! Håper dette ordner seg nå God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SeaQueen Svart 22.November.2011 Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Dykker er klar til helga, såvda gjenstår det å se om slippen rett vest r ledig, og om en får tak i kompressor til luft og pumpe på lån fra brannvesenet. Så med litt god timing bør båten være flytende på lørdag...... Link to post
Polarn Svart 22.November.2011 Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Bilder bilder bilder Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Geir Hel Svart 22.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Blir bilder etter hvert Endelig båt igjen Link to post
littmild Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Gleder meg til å se hvordan dette ender opp, husk å vær flittig med kameraet, håper det går bra - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
SeaQueen Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Snakket med dykkeren akkurat nå..... Han venter på telefon fra deg!!! Du må ha litt fremdrift for å få dette til!! Link to post
Geir Hel Svart 23.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Vært i kontakt med dykkeren. Han og ein kamerat skal studere bilder å legge ein plan. Di har ikke tid før på søndag,så det blir flere søvnløse netter Nå er nettverkskortet mitt ødelagt så internet tilgangen er meget meget begrensa Endelig båt igjen Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Trådløs internett du bruker?? I såfall samme tull her, bare å bruke ledning da. Link to post
Fetter Anton Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Hjelper vel lite med ledning hvis det er nettverkskortet i selve PC`en som er defekt. Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Vel, trådløst virker ikke hos meg og da var ledning løsningen. Men det er hos meg. For hans del håper sikkert alle at han får orden på det så vi får følge med på hevingen av båten. Link to post
Fetter Anton Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Ja, det er det viktigste, men det er et helsikkes vær det melder da. Link to post
SeaQueen Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Vraket ligger bra til i forhold til været. Jeg har fått bestilling på to dykkerflasker med ekstra luft til søndag... Dette ordner seg, vett du!!! Link to post
rover Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Trenger dere påfyll på dykkerflaskene har brannvesenet i Ølen kompressor for røykdykkerflasker. De er like? Eller? Link to post
SeaQueen Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 De er like! Link to post
Geir Hel Svart 24.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 Oppdatering om fremdrift blir det uansett Tror eg skal prøve å få tak i ein ekstra luftkompressor så ting går litt raskere. Endelig båt igjen Link to post
Lyspære Svart 24.November.2011 Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 (redigert) Har dere klar plan A og muligens plan B nå? Hadde jeg vært deg hadde jeg skaffet meg den største preseningen fra biltema. Hvis kølen er klar fra bunnen hadde jeg fått dykkerne til å tre denne innunder og opp til overflaten. rundt hele båten, slik at båten ligger i en pose. Hvis dere klare det uten å få flenger i preseningen ligger dere godt ann. Prøv å få ripen til vannskorpen og tøm posen. Fordelen med presening er at hvis båten har større lekasjer etter sammenstøtet med kaien hjelper preseningen å holde den flytende. Redigert 24.November.2011 av Lyspære (see edit history) Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Tror eg skal prøve å få tak i ein ekstra luftkompressor så ting går litt raskere. Ekke så viktig og gjøre det fort, få tak i en kompressor i reserve i stedet. viktig og bruke god tid når en båt skal heves, gjøre allt kontrolert:) sikkerhet for dykkerne er viktig det også:) Lykke til. www.ribtjenester.no Link to post
Geir Hel Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Meldt samme vindstyrke og retning på søndag som da båten sank, så det ser ikke bra ut å heve båten den dagen Endelig båt igjen Link to post
CB. Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Du får kanskje bare noen få dager på deg neste uke, prognosen varsler om mulig storm senere i uken, Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Geir Hel Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Du får kanskje bare noen få dager på deg neste uke, prognosen varsler om mulig storm senere i uken, Typisk, vært fralandsvind i 1 mnd å når den skal heves så snur vinden. Men er årstiden for storm nå da. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Hevingen er utsatt 1 uke. Endelig båt igjen Link to post
puddingen Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Av forståelige grunner, god helg Link to post
SF Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Ikke rette helga for heving av båt dette nei, lykke til 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn