Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Fikk nett tlf ifra teknisk etat,de engasjere seg i slike saker som dette for å forsikre seg at alt går bra. De sende ein mann (kansje brannmann) for å passe på.

 

Har også fått hente 4 fat

 

img_20111201_153342.jpg

 

Nå nærme det seg styggeligt,kjenne det på kroppen min nå ja. Vært oppe i 20 timer så det skal bli godt å få dette ut av verden.

 

 

Hei Geir

Vil bare fortelle deg at jeg var med på å heve en 30 fot Lyngholmsbåt ved hjelp av to slike fat,det var utrolig så fort den

begynte å heve seg da vi pumpet luft i de.Er forøvrig blant de som ønsker deg lykke til!

Link to post
Share on other sites

Båten låg for mye på siden te at dykkerne fikk stropper under, så de forsøkte å stroppe fast ein 1000 liters fat på dekk å fylte den med luft, ingen reaksjon. Stroppa fat nr 2 akter å fylte med luft,minimal reaksjon, tok fat nr 3 å stroppa den å fylte luft....Svooop masse bobler på 3 steder å så spratt fata opp. Rev med rekka å båten flytta seg lenger ut å la seg på andre siden og forsatt umulig å få stropper under. Så dette gikk skjeis ..Hadde det ikke vært for Berit som flytta båten :thumbsdown:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Åkei så du festa plastconteinerne til rekka? Hva med å dytte en presenning inni hytta og fylle den med luft? Da retter du opp båten og den sitter sikkert bedre fast enn rekka..........................

Det beste du kan gjøre er å stroppe båten for kranløft der den ligger, og kanskje den nå er lettere å komme til for en kranlekter?

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med å dytte mange av de 200 liters dunkene dine inn under dekk og fylle dem med luft der? Klarer ikke å jekke fast de to trauene hvis du slo en jekkestropp rundt hele skroget heller?

 

 

Er ein mulighet, men overbygget er ikke så bra at det tåler det..

Må i tenkeboksen igjen, synd eg ikke har dykkerutstyr selv så eg kan se hvordan landet ligger.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hva nå Geir?... Bordtennis baller?. Hvordan var skadene på båten? Kunne dykkerene finne noen grunn til att båten har gått ned? Er det ytterlige skade på båten? Noen bilder under vann? Ligger båten på mudder grunn, siden det ikke var mulig å få stropper under? Dette var synd Geir. Var det kran bil også klar?

Link to post
Share on other sites

Hva nå Geir?... Bordtennis baller?. Hvordan var skadene på båten? Kunne dykkerene finne noen grunn til att båten har gått ned? Er det ytterlige skade på båten? Noen bilder under vann? Ligger båten på mudder grunn, siden det ikke var mulig å få stropper under? Dette var synd Geir. Var det kran bil også?

 

Båten låg slik på siden at di ikke kunne se noe, ja er mudderbunn der, den hadde gravd seg ned. Så Berit har gjort ting surt for meg når båten ble flytta 7 meter og i mudder grunn.

Hadde ikke kran bil, den sko opp lenses og slepes te slipp.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hmmmm... Dette var dumt! Geir: prøv å få tatt bilder ned i sjøen og legg ut her. Mange gode råd vil komme. Jeg hadde igrunn troe på det, men var redd at rekka ikke ville holde, men når en ikke får noe under båten, hvor skal en ellers feste tau og stropper....? Men som andre har sagt, vurderte dere dunker under dekk?? Jeg forstod det også slik at båten er ganske råtten, så det er ikke sikkert det ville ha hjulpet..... Vi får tenke alle sammen!

 

For det om norsksvenske ett eller annet u betydelig slenger med leppa, må vi tenke fremover og sørge for at han tar feil!!!!! Hvis han kan. Dette bedre selv, hvorfor kom ikke han til Ølen for å hjelpe???

 

Går det an å sjekke med oppdrettsbåter med kraner??

 

Vil redningskøyta trene litt???

 

Ta en telefon til westcon og hør om de har noen gode ideer!!

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mulig å få tau inn i forkant av rorhylsa (som du strammer opp rundt baugen og tilbake på andre siden)?

Har du bilde av skøyta når den flyter normalt? (Er det noe helt forut det kan settes fast i?)

 

Redigerer;

Mener selvsagt at tau akter må gå opp til flytemiddel og at tau forover fra disse hindrer de å for mye akterover.

Redigert av lnjk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Geir:

 

Ta en tlf til John i J.S. Dykkerservice. Han er en gammel ringrev, og har sikkert gammelt løfte utsyr som ikke er ibruk/ lånes bort. Han har alltid mange gode tips. Ring ialler fall:

 

Dykkerservice John Skarholm 52 73 67 31 Bønesvegen 70, 4260 Skarholm John 924 45 804

 

De dykker ofte på westcon, så hør iallefall. Han john har drevet firma siden slutten på 60 tallet og dykker enda. Hyggelig kar.

Link to post
Share on other sites

En tanke: en stropp foran og en bak og så jekker du disse sammen på hver side før du jekker de strammt over dekk. Hvis du da får festet et flytelegeme eller to i en ende og lar denne løfte fra rett under vannflata kan du få klaring under kjølen til å legge stropp på egnet sted. Så er det bare å ta andre enden etterpå. Med noen trinseblokker kan du regulere hvor høyt båten skal flyte. En annen mulighet er å snekre en dobbel flytebrygge med slike plastdunker under. Da kan du bygge den med tilstrekkelig oppdrift og vinsje med blokker mens du dykker.

Link to post
Share on other sites

Båten eg hadde før skøyta var 26 fots lyngholmsbåt, har faktisk bytta te meg den pluss plattgatteren nettopp.

 

snekka.jpg

 

 

Hei

Vet du hvor den Lyngholmsbåten befinner seg nå?Er medlem i Lyngholmsbåtens Venner og vi liker å følge båtene.Synes veldig synd på deg nå,men

ikke gi opp.Og ikke bry deg om han idioten som kom med sure oppstøt!Håper inderlig du lykkes uten at det blir for dyrt for deg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...