Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Takk alle sammen, ja skal få noen te å filme å ta bilder.

Har hatt mangen timer søvn i natt så kroppen er endelig mere på stell her. skal overnatte i ølen 50 meter ifra båten så eg kan klargjøre og tutle med ting vist eg ikke får sove inatt te dykkerne kommer ca kl 10 imorgen.

Nå glede eg meg mere enn eg grue meg.For første gang i mitt liv har eg spørt og betalt for hjelp. Så eg var ikke supermann alikavel..hehehehe

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder bruk av de store plast fatene kan det være fornuftig å fylle de med litt luft før du bruker dem.

Da har du litt mottrykk slik at de ikke deformerer seg så hvis belastningen blir for stor.

 

Jeg vet om en som bygde en lekter med slike fat, det endte på første forsøk at fatet imploderte og sank.

Så fylte han på litt trykkluft slik at han fikk ca 1 bar trykk i fatet og da fungerte det bra.

 

Det er ikke sikkert at belastningen din blir så stor, men hvis det blir det så er det veldig dumt å ha ikke ha tenkt på det i forkant.

 

Lykke til, følger spent med!!!!

Link to post
Share on other sites

...det endte på første forsøk at fatet imploderte og sank.

Neppe noe problem her da de skal være tilnærmet fulle av vann i utgangspunktet og etterhvert fylles med luft. Det gir et større trykk på innsiden enn om de blir brukt til flåte, da er der større trykk på utsiden.

 

Lykke til Geir :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Neppe noe problem her da de skal være tilnærmet fulle av vann i utgangspunktet og etterhvert fylles med luft. Det gir et større trykk på innsiden enn om de blir brukt til flåte, da er der større trykk på utsiden.

 

 

Hvis de skal brukes slik er jeg enig med deg SveinHa, bare tenkte jeg skulle dele litt erfaring.........

 

"Man skal lære av andres feil, men noen må være de andre......"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...