Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Om der er kroker , kan desse benyttes. Fest på de du har.Men bruk 1000 l dunkene på akslingen og fremme.

Jo flere punkt som løfter litt , jo bedre.........Er der fester for stag til mast ? Desse holder endel..Luftmadrassen som er nemdt flere ganger , i laste rommet osv osv.

Fest på , fyll luft fra land ( båt), litt etter litt jamn fordeling av last...

Link to post
Share on other sites

Jeg er imponert over støtten her fra båtplassen. Gir ut penger til fremmede og smører tålmodighet opp og ned. Jeg er litt forskrekka over at det nå er 2 mnd siden første post og at båten fortsatt ligger der tross forsøk. Rart ikke den som eier kaia tar affære.

 

Er ikke meningen å være sutrete, men du får nok oppmuntringsmeldinger herfra så jeg gir deg heller ris enn ros GeirHel. Dette burde vært fikset for laaang tid siden.

 

Ellers, god jul!

Link to post
Share on other sites

Tar i mot ris også eg :-) Er enig dette har drøyd i lengden. Men ka skal eg si? 2 ganger har eg fått noen te å dra glidelåsen på tørrdrakta eg har fått lånt å bare den ene gangen hadde eg ein person som stod vakt. Ellers så har det ikke vært ein kjeft som har rekt meg ein hand før Medlemmene her som har vært så utrulig snille med penger og forslag :thumbsup:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Høh ser det er veldig mangen innlegg eg ikke har fått med meg her. Eg har klart å nullstille meg og med det sove godt i 2 dager, men nå som eg er begynt å legge plan igjen,så forsvinne natte søvnen.

 

Må si det igjen.. Eg er meget meget takknemlig for all støtte her! :thumbsup:

 

 

Skal ein av dagene prøve å få tau gjennom øyebolten fremme og bak med proppelakslingen.

 

Sko kansje hatt traktor dekkslanger

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mulig å få festet stropper i motoren, den burde være tilstrekkelig festet til å tåle litt heving slik at man fikk skroget ut av mudderet og stropp under

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Om det er tilgang på brannslanger eller lignende med høyt trykk, så hadde det kanskje gått å spyle med høyt trykk under

vann(dykkere?) mens båten ble forsøkt hevet.

Om man fikk virvlet opp mudderet som båten sitter i , så mistet kanskje mudderet sugeeffekten som suger skuta fast i bunnen?

 

Bare en tanke som kanskje kunne funke? :flag_bp:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Om det er tilgang på brannslanger eller lignende med høyt trykk, så hadde det kanskje gått å spyle med høyt trykk under

vann(dykkere?)

 

Er ikke tilgang på høyt vann trykk som eg vet om, måtte blitt brannbil da.

Kansje båten ikke er så dypt nede i muddbunnen etter den snudde seg.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

sjekk med de og sjekk saldo på konto kanskje det kan komme flere bidrag

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ikke neste uke, og ikke neste uke, men kanskje uken etter det, men da er det jul, og jula varer helt til påske, og så kommer mai med alle helligdagene, fellesferien, og så er det plutselig jul igjen.

 

Stå på Geir, det er ikke noe i veien med pågangsmotet, og tydeligvis heller ikke interessen her på BP, men skulle gjerne sett litt mer faktisk pågang, og er redd for at det hele ender i et heller kjedelig eventyr med kommunal opprydding som siste kapittel, men håper for din del jeg tar feil.

Har du prøvd å annonsere denne under "gis bort" på finn.no, folk tar nå i mot det rareste, og det beste var kanskje å gjøre som han som var så smart å gi den til deg, med andre ord å bli kvitt dritten så fort som svint, hvis det i det hele tatt er mulig, og sannsynligheten er vel kanskje heller liten.

 

Jeg ser Ingar har dagens forslag, som er et fantastisk godt forslag, for du hadde selvfølgelig forsikret skuta (yeah right rolleyes.gif )

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eg er mere stressa på ka dokke som har gitt penger synest om fremgangen :rolleyes:

 

Tror ikke du skal la deg stresse av det Geir. De som har gitt penger har nok medfølelse med deg og din situasjon og har nok "glemt" de pengene forlengst. De som remjer høyest kan du vel være ganske sikker på ikke har bidratt med for mye konkret hjelp, sånn er det vel som regel...

Det viktige er at du kan slappe av og sove godt om natta uansett hvordan dette går. Du har vel nok med han havnesjefen som henger over deg om du ikke skal begynne å bekymre deg for båtplassens medlemmer som både har båt som flyter og penger å gi bort :-)

Lykke til videre :yesnod:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

mange bra forslag her

Men når vi prøvde å få den opp brukte vi ca 2,5*1000L uten att den rika seg, båten den står på san bunn, dypeste punkt 7m, den har slag side babord ut fra kaien.

Det er ett auga i baugen på båten men eg ville ikkje feste noe 1000L trur ikkje den vil holde, auga er ca 20-30 mm.

feste stropp rundt motoren/akslingen inni er ein utfordring luken ned er meget litten.

feste rundt aksling i akter ut vendig heller.

Så er problemet baugen? Det er meget dårlig med feste punkter framan i Styrehuset.

Det er her også meget litten åpning for å komme inn, å meget risikabelt med dykker utstyret må ta det av for å komme inn, vett heller ikkje ka som er løst inni å andre ting som kan skade dykker og utstyr.

feste X stk skruer eller til svarend frame er jo mullig gjennom kjetting. Då ville eg brukt 6* 1000L for å spre vekten.

Link to post
Share on other sites

Har dykket endel tidligere , gå IKKE inn i båten om du ikke er 100% sikker. :diving:

 

Om de kan festes kjetting , bør den festes på stevnen (framme på bauen) den holder hele båten , 5-8 franske skruer ned langs den , og de vil holde. Den er vanligvis godt tre i...

Får du kjetting på begge sider kan du løfte halve båten der... og den vil stå rett på bunnen..

surr kjettingen med tau eller lignende helt oppe på bauen , så den ikke får visning til siden. Da holder den best.

Bak høres de ut til at akslingen er eneste løsning...

Fyll ikke for fort. En tre båt trenger litt tid for og løsne...Tau til land , så kan den slepes litt om den ikke flyter helt ...? :pray:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...