Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Ikke for å være negativ, men du bør vel ikke kjøpe deg ny skøyte??

 

Jeg støtter deg fullt ut i arbeidet du gjør for å få hevet den tidligere skøyten, men med din økonomi er det vel helt bak mål/uansvarlig å kjøpe en ny skøyte?

 

Sett heller plattgatteren i skikkelig stand :-)

Link to post
Share on other sites

Ikke for å ta fra deg motet, Men jeg tror ikke beste løsningen for deg er å skaffe seg flere prosjekter før du har klart å fjærne noen gamle først. Det kan fort koste mye penger å ha for mange baller i luften.

 

Har du prøvd å sette inn annonse på Finn ? Båt gies bort ved henting + 5-10 tusen kr i kontanter. Mulig at noen med tilgang til kran kunne sett penger i dette.

Link to post
Share on other sites

Båten du har linket til er det nok mye jobb med. Jeg drømte om den når Harry sluttet med reketråling og skulle kvitte seg med båten. Han solgte den til en slektning i 2001 som solgte den videre nå i sommer. Da var prisen til slutt nede i 70 000,- før det sto solgt på den. Nå er altså prisen 30 000,- og jeg vil tippe at det er litt mer en noe trearbeid :-) Når jeg er negativ så er det ikke fordi at jeg har veldig veldig lyst på den selv. (for det har jeg)

 

Tror det vil koste masse jobb og penger å få den slik som den en gang var.

 

Griset på siden av egnerhuset er fra at motoren kaster opp olje. Båten er også vissnok akkurat samme som Erik Bye hadde. Er en veldig god sjøbåt og jeg husker Harry fortalte at han hadde med siden på styrhuset under vann, men båten rettet seg opp igjen i uværet en gang. Rekorden hans med håndjuksa på lofoten med den båten var 52 tonn sløyd torsk. Det står det respekt av.

 

Drømme drømme

Link to post
Share on other sites

Var noen som sko kontakta kommunen for meg, å eg fikk nå nettopp tilbakemelding om at de er klar over situasjonen å har diskutert litt.

Skal ha møte med sjefen over nyttår, er noe juridiske greier som må undersøkest slik at de ikke sitter igjen med søksmål vist noe ikke blir gjort rett. Å grunnet min økonomiske situasjon så kan regningen frafalle.

Så dette er ett stort skritt for meg..Eg har slutta å heve båten i drømme, eg reparere båten nå...Meeen søvn er oppskrytt

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Har fulgt tråden uten å kommentere, men nå vil jeg bare ønske deg riktig god jul, Geir.

Håper du får senket skuldrene, og slapper godt av i jula.

Tror det er en god ting å møte kommune med åpne kort. Ingen kan si at du ikke har forsøkt å heve båten, og så lenge du har forsøkt å få til en løsning, og ikke "stikker av" fra problemet, noe alt for mange gjør, tror jeg sjansene for å få til en ordning med kommunen er stor. Dette løser seg, det er jeg sikker på.

 

Igjen: God jul!santcheer1.gif

Link to post
Share on other sites

Geir Hel:

 

Jeg er selv redningsmann på redningsskøyta. Hvorfor ringte du ikke nærmeste skøyte den 7. oktober og ba om bistand til heving samme dag? Vi hevet selv en 42 fots plastbåt i oktober. Den lå under vann i de 6 timene jobben tok. Hjelpemidler var: redningsskøyte, 1 stk. presenning og 1 stk. Honda pumpeaggregat, en redningsmann og en redningskvinne.

 

Jobben kostet 12 000,- for ikke medlem og dekkes av forsikringen. For medlemmer ville dette vært gratis.

 

Neste spørsmål til deg: Hvorfor er du ikke medlem ar redningsselskapet, kostnad godt under 1000,- lappen. pr. år?? Til ettertanke for dere andre her på forumet og... Meld dere inn, og slike situasjoner er avverget...

 

Jo dårligere båt, desto viktigere (sett bort fra førers erfaring på vannet).

Link to post
Share on other sites

Geir Hel:

 

Jeg er selv redningsmann på redningsskøyta. Hvorfor ringte du ikke nærmeste skøyte den 7. oktober og ba om bistand til heving samme dag? Vi hevet selv en 42 fots plastbåt i oktober. Den lå under vann i de 6 timene jobben tok. Hjelpemidler var: redningsskøyte, 1 stk. presenning og 1 stk. Honda pumpeaggregat, en redningsmann og en redningskvinne.

Jeg tror du må ha underslått noe info her. Hvordan fikk dere båten til overflaten slik at lensing kunne starte? Båten til Geir ligger jo på et par-tre meter og veier tross alt noen tonn. Det er vel ikke mange, om noen, av redningsskøytene som har kran som løfter flere tonn?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror du må ha underslått noe info her. Hvordan fikk dere båten til overflaten slik at lensing kunne starte?

 

Båten hang litt i brygga, og arbidet kom i gang så raskt at båten ikke lå helt på bunnen. Presenning ble strekt under båten og opp på hver side for å tette luftinntak etc..

Link to post
Share on other sites

Medlemskapet i redningsselskapet dekker tre timer fra dere legger ut fra haugesund til dere er tilbake. Resten må medlemmet dekke. Hvor lang tid trenger skøyta fra hgsd te ølen?

 

Jeg har meldt meg ut av redningsselskapet da jeg var i en sitausjon der jeg hadde behov for hjelp, men hjelpen ville vare i 5-6 timer. Og kr1900 per time... Ble mye. Fikk gratis hjelp av sjøvenner!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...