Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Syke greier at ein så gammel dass av ei skute skal knuse andre tråder på så kort tid.

Ja eg sier dass av ein båt, 99,99 prosent sier sikkert det. Men det er mitt dass som eg har hatt kort lykkelig,møte,bruk,gøy med.

 

Eg er enig med eindel av kritikken her, men må også si at med sååååå lite penger eg har brukt så har eg hatt jævla mye gøy på den tiden eg kunne bruke båten :newyearcheers:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Men forhåpentligvis er det andre her på forumet som har lært en lekse hva angår pengerulling og sorte hull....

 

Som vanlig er det Biltema som også denne gangen profiterer på en populær tråd.

 

Ønsker ALLE BP medlemmer et godt nyttårog takker så meget for det gamle! Svært underholdende har det vært.

Link to post
Share on other sites

Men forhåpentligvis er det andre her på forumet som har lært en lekse hva angår pengerulling og sorte hull....

Og hva hvis alle var like kjipe som deg.

Hvilken tråd skulle du legge din eder og galle på da ???

 

Godt Nytt År Geir !

Ikke la deg vippe av pinnen av gniere og besservissere ! :newyearsign:

 

 

Link to post
Share on other sites

Gniere, kjip, besservissere og sånne ord er vel det man kaller personkarakteristikker(?) Det er OK for meg, men jeg håper ikke dette utvikler seg til en konkurranse om hvem som har satt inn mest penger på kontoen til Geir. Jeg har gjort rede for mitt standpunkt for lenge siden hva økonomien i prosjektet angår. Så langt er det ingenting (selv ikke ditt surmagede innlegg, Mix) som skulle tilsi at jeg burde endre mening. Personlig tror jeg råd og anbefalinger har hatt langt større potensiell verdi i denne tråden. Det er vel forhåpentligvis også OK. Jeg har faktisk respekt for alle bidrag, inkludert de økonomiske, selv om jeg "ranker" de forskjellig.

 

Forslag til praktiske løsninger har naturligvisendret seg etterhvert som tiden har gått. Problemet har vokst. Jeg tror Geir vet at alle forslagene er vel ment. Selv om noen prøver å fremstille det sånn, er det vel ingen som vil ham vondt. Det er faktisk en ganske virkelighetsfjern og uhyrlig tanke!

 

Selvfølgelig ønsker vi alle at problemet løses med minst mulig ulempe for alle involverte parter, selv om vi uttrykker oss forskjellig (og noen ganger litt klønete, da ironi noen ganger er malplassert, det skal jeg innrømme.) Igjen ønsker jeg alle BP medlemmer et godt nyttår, med håp om at du Geir, finner en løsning. Det både tror og håper jeg at du gjør. Ikke la deg vippe av pinnen av noen som prøver å innbille deg noe annet. (Jeg vil samtidig rette en takk til de som lærer oss litt "nettikette". :wink:)

Link to post
Share on other sites

Nå har naturligvis dette prosjektet tatt unødvendig lang til og muligens hadde vært enklere å løse dersom ikke båten hadde satt seg i gjørmen. Dette i etterpåklokskapens navn. At økonomi har vært en svært så sentral rolle i dette er det vel neppe særlig tvil om og jeg berømmer alle som har satt inn penger på konto og vært med på støtte opp om Geir i en vanskelig situasjon. På de vanker det heder og ære og særs hyggelig blir det når en faktisk kan bruke et båtforum til også å få hjelp økonomisk. Lykke til vidre med hevingen, tipper Geir gleder seg til dette blir løst slik at han får et potensielt magesår ur av verden. Godt nytt år. :newyearsign:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

og særs hyggelig blir det når en faktisk kan bruke et båtforum til også å få hjelp økonomisk.

 

Selv om skuta til Geir fremdeles er foreløpig klasset til ubåt, så er denne tråden egentlig en eneste stor solskinnshistorie, hvor baatfolket virkelig har vist hva man er laget av. Penger er donert i hjelpsomhetens navn, og bare det er stort. At folk også reiser langt for å å kunne gi en håndsrekning til ubåtkapteinen sår det virkelig respekt av.

 

Heder og ære til givere av penger og stor heder og stor ære til de som har resit langt for å hjelpe.

 

Imponerende! :newyearsign:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Shalom : ...Og han som er savnet er han som skulle heve båten..?
Så lenge værdama på nabotomta er trygt på land spørs det om responsen er så stor, men gi gjerne beskjed hvis Ølen hagebrukslag skal ha øvelse. Jeg har et passelig stort område som er særdeles godt egnet for en real øvelse. :lol: Kunne heller ikke dy meg :newyearsign::newyearcheers:
Link to post
Share on other sites

.... registrerer at endel som ville sunket/sluppet/heist på land båten om en båt hadde tyvlånt båtplassen sin, her synes det er greit at det tar 100 dager å fjerne et vrak utenfor en privat kai...snodigt....

 

Kunne vært artigt på hva man hadde ment om denne saken om det var kaieier som hadde laget saken.

 

- han var nedom nå - men kunne ikke fjerne den fordi bussavgangene var dårlige

- ikke denne uka heller blir den fjerne - nå var det vist dårlig dekning på mobilen

- nå var han her - han hadde med seg noen plastkanner

- enda en måned har gått - nå var de vist drakta som lakk...

- mange har bedt han ta kontakt med kommunen eller andre men det øret vil han ikke høre på.

Link to post
Share on other sites

 

 

Kunne vært artigt på hva man hadde ment om denne saken om det var kaieier som hadde laget saken.

 

- han var nedom nå - men kunne ikke fjerne den fordi bussavgangene var dårlige

- ikke denne uka heller blir den fjerne - nå var det vist dårlig dekning på mobilen

- nå var han her - han hadde med seg noen plastkanner

- enda en måned har gått - nå var de vist drakta som lakk...

- mange har bedt han ta kontakt med kommunen eller andre men det øret vil han ikke høre på.

 

 

Har hatt lov å låne kaien, flytter den vist storebåter kommer.

 

Såkaldte medhjelpere dukket aldri opp, vil liksom ikke drukne på grunn av ett vrak

 

Skal ta bilde av drakta så skal du få se hvordan ein steingammel drakt ser ut med sykkelapper og sølvteip, med treg vrang glidlås som ikke er lett å få igjen eller opp alene.

 

Kødd med mobilen igjen i dag, så den må byttes ut eingang i fremtiden.

 

Ein ting eg sliter med er nettopp eks å kontakte kommune.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Har hatt lov å låne kaien, flytter den vist storebåter kommer.

 

Jaha...så hva skjer hvis storbåten kommer nå?

Hvorfor er det så vanskelig å kontakte kommunen, det er bare vanlige mennesker som jobber der.

Du bør helst kontakte dem før de kontakter deg når tålmodigheten deres er slutt, for da kommer det bare ett brev med en frist på. Den vil ikke bli på nye 100 dager, det er jeg ganske sikker på.

Link to post
Share on other sites

Noe av det som er dumt med et nettforum er at når man er anonyme så er det så lett å slenge med kjeften. (Ikke myntet på SRA, den var godt innafor)

Det hadde derfor vært å foretrekke at folk kun sa det de kunne tenke seg å si hvis de også måtte stå frem med fullt navn.

Litt synd at det blir sånn men det er og blir et av nettforums problem. En annen ting jeg har merket meg etter 15 år med internett er at det blir veteranvirksomhet i trådene hvor takhøyden blir lavere og lavere for "dumme" spørsmål. Heldigvis synes jeg ikke det er slik på båtplassen, her kan folk spørre om relativt enkle ting uten at man blir hånet på det groveste for å være imbesil. Får håpe det kan fortsette slik.

¨

Henger det ene 1000 liters fatet på båten enda(med luft)? Eller fjernet dere det før dere ga dere den gangen?

Link to post
Share on other sites

[quote name='Arne Hansen' timestamp='1325513348' post='1236715'

Det hadde derfor vært å foretrekke at folk kun sa det de kunne tenke seg å si hvis de også måtte stå frem med fullt navn.

 

¨

Henger det ene 1000 liters fatet på båten enda(med luft)? Eller fjernet dere det før dere ga dere den gangen?

 

 

Sant så sant det med å stå frem med fullt navn, men forstår også de som ikke vil det (grunnet privatliv)

Å da tenke eg ikke på de som lager vrøvl i tråder. Men folk som har verdifulle ting som de ikke vil at kjeltringpakk skal få nyss om.

 

Ja 1000 litersfatet henger på enda med luft.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...