Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Hmm her kommer litt bilder.

 

 

Her har simsi fått på seg smokingen

 

img_20111217_110512.jpg

 

 

Her slite JGH litt med dressen som har krympa

 

img_20111217_110518.jpg

 

 

Her er simsi i sitt rette element

 

img_20111217_111002.jpg

 

 

 

1000 liter på plass. overaska hvor fort det gikk å fylle den med luft.

 

img_20111217_124018.jpg

 

 

 

siste bilde av båten i dag :headbang:

 

 

img_20111217_145751.jpg

 

 

 

Det må krane til for å heve båten. Så dessverre kjære båtfolk,så har dere ikke fått mye igjen for pengene :headbang:

 

 

Stor takk te simsi og JGH som stilte opp :flag_bp: Fant også ut av lekasjen, er 2 bord som står litt ut

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ingen som skal si at dere ikke har prøvd. Sitter her "Lovart Låring", Rederinnen og jeg og har oppdatert tråden hver halvtime her for å følge med i "julekrimmen". Så da sier vi takk for underholdningen så langt. Vi registrerer velviljen til Contraband, og når Westcon kommer på bane er det sikkert kjærkomment.

 

:cheers::cheers:

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Nåja, er da bare 30mil og tur/retur med ferje. Eg gjorde dette fordi Geir ikkje bare mangler penger, men også hjelp i ein fortvila situasjon. Har anbefalt han å henvende seg til kommunen og håpe på det beste. Lykke til videre Geir. Kan komma ein tur til våren så du kan få prøve å seile litt. Nå er eg på ferja tilbake igjen, ein god del sjenerøse ga penger, eg ga 12 timer av mitt liv. Og eg kan godt finne på å gjere det fleire ganger.

 

 

Bergen, eg stiller som mannskap på Neglespretten eg. Dattera mi sin 18års-dag, så me må først i mål.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Kunne ha gjort det slik som denne vitsen

 

Ola ringer kriminalpolitiet.. "Hei, jeg vil bare fortelle dere at naboen min, Olsen, gjemmer marihuana i trestabelen sin." Neste dag kommer det tre politibiler til Olsen. Politifolkene undersøker hele vedskjulet grundig, og deler hver eneste kubbe. Neste dag ringer Ola til Olsen: "Kom politiet og hugget opp veden din..?" "Ja da!!" "Bra! Nå er det din tur å ringe. Jeg trenger å få frest opp plenen"....

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Vil bare rette en stor takk til de som stillte opp for å hjelpe, veldig bra! Slike gutter det vil gamle Norge ha....flere av :-)

Og til Geir vil jeg bare si at det har vært god valuta for pengene. Mye spenning og engasjement her. Synd at det ikke gikk å få den opp men skjønner godt at det der ikke er noen enkel affære. Det er jo alltid lett å sitte hjemme i sofaen og kritisere, noe helt annet er det å jobbe i sludd og snø og isvann med begrensede ressurser. Du har gjort hva du kan så ta helg med god samvittighet og pust ut!

GOD SØNDAG!

Redigert av Leading Edge (see edit history)

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Vil bare rette en stor takk til de som stillte opp for å hjelpe, veldig bra! Slike gutter det vil gamle Norge ha....flere av :-)

 

. Det er jo alltid lett å sitte hjemme i sofaen og kritisere, noe helt annet er det å jobbe i sludd og snø og isvann med begrensede ressurser. Du har gjort hva du kan så ta helg med god samvittighet og pust ut!

GOD SØNDAG!

 

Hør hør.

Link to post
Share on other sites

Sjiit og.

Hadde håpet dere fikk det til. Når varmen er kommet tilbake og etter en god natts søvn vil du/dere gi et bedre resyme over hva dere gjorde?

Tenker litt på det at det må kran til for å få den opp. Hadde dere for lite oppdriftsmidler til hjelp? Det er vel slik at det ikke er mangel på innfesting for både kran og flytelegeme har samme behov for å få fast?

Link to post
Share on other sites

Sjiit og.

Hadde dere for lite oppdriftsmidler til hjelp? Det er vel slik at det ikke er mangel på innfesting for både kran og flytelegeme har samme behov for å få fast?

 

 

Av de 4 tusenliters fata eg hadde så var ett forsvunnen å ett va det hull i. eneste muligheten for feste nå,er bak stilken med propellakslingen.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Burde vel muligens vært mulig og få trekt noen vaiere under båten(?)

En lang arm med trinser i hver ende og en som samler dem igjen. Og en god og sterk talje til dra vaieren inn under båten. En slik i hver ende på båten.

 

Før du tenker på kran og slikt så må det jo frem en plan på festepunkter.

 

 

En annen greie er vel og skaffe en rimlig spiker pistol på trykkluft. Skyte inn noen hundre kraftig spiker med stropp på. En slik løsning kunne en muligens klart og fått til uten og måtte dykke. Lang arm med en petter smart løsning til avtrekkeren. Finnes jo slike lange greine-klipper som kunne blitt brukt til formålet som avtrekker!!

 

 

om båten ligger på siden så kanskje få fester bortover på kjølen. Tipper den er av massivt tre som ikke gir etter. Minuset da er jo at båten kommer opp feil vei, men skal den tas opp med krane og den skal dumpes etter på så spiller vel det mindre rolle?

 

 

Ellers så tror jeg det er mangen som ikke skjønner helt hvor stor og massiv en 35 fots trebåt er. Er MYE som skal opp.

 

 

Verden går uannsett ikke under pga. denne båten. Lett og bli frustrert og tynget av dette som du opplever. Viktig og ikke la det ta knekken på deg.

 

:flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Burde vel muligens vært mulig og få trekt noen vaiere under båten(?)

En lang arm med trinser i hver ende og en som samler dem igjen. Og en god og sterk talje til dra vaieren inn under båten. En slik i hver ende på båten.

 

Før du tenker på kran og slikt så må det jo frem en plan på festepunkter.

 

 

En annen greie er vel og skaffe en rimlig spiker pistol på trykkluft. Skyte inn noen hundre kraftig spiker med stropp på. En slik løsning kunne en muligens klart og fått til uten og måtte dykke. Lang arm med en petter smart løsning til avtrekkeren. Finnes jo slike lange greine-klipper som kunne blitt brukt til formålet som avtrekker!!

Vi tenker likt ser eg, har hatt vaier kjettingtalje og gren klipper i tankene :smiley:

 

Men ellers når det gjelder kranbil, så tenkte eg å feste stropp i akslingen for så å løfte litt opp til at stropper kommer under kjølen.

Men kansje eg prøve å feste 2 fat til bak å fylle med luft får å se hvor langt opp eg for den med bakenden,å kansje jekke den mot enden av kaien (ikke i veien for båter) og lettere for kranbil

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...