Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

Heisan Baatplassfolket :seeya:

Jeg benytter bare anledningen til å minne om at KNBF's ca. 100 besiktigelsesmenn over nesten hele landet kan benyttes både av medlemmer og ikke-medlemmer. En besiktigelse av båten koster kr. 400 for KNBF-medlemmer og kr. 600 for ikke-medlemmer. Etter besiktelsen utstedes det en besiktigelsesrapport. Liste over besiktigelsemennene med adresse og telefon finner dere på www.knbf.no

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Prisen på KNBF's besiktigelse er en sannhet med modifikasjoner. Da jeg for noen år siden vurderte en båt i Drøbak kontaktet jeg to-tre av KNBFs besiktigelsesmenn for besiktigelse. Uten unntak skulle de i tillegg ha kjøregodtgjørelse som lå 2 til 3 ganger over statens satser. Det medførte at en besiktigelse totalt ville koste 1000-1500,- for meg som medlem i KNBF. Jeg droppet besiktigelsen!

Forhåpentligvis var jeg bare uheldig med hvem jeg kontaktet.....

Redigert av goggen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei goggen!

Tusen takk for svaret ditt. Det er selvfølgelig statens satser som gjelder for både kjøring og diet. Dette er første gang jeg hører at det er noen som benytter andre satser, og vi skal selvfølgelig innskjerpe dette overfor besiktigelsesmennene. Jeg er meget takknemlig for å få tilbakemeldinger hvis det er noen som "prøver seg". Det er rett og slett ikke lov.

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Vil bare legge til at det står klart i beskrivelsen av Vennetjenesten at det ikke er noe erstatning for en profesjonell KNBF-besiktigelse.

Hei Ingar :seeya:

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i at vennetjenesten er ett av de mange supre tiltakene her på Baatplassen. Min lille melding var kun ment som et alternativ hvis det ikke var noen av vennene som kunne stille opp eller hvis noen hadde behov for en mer omfattende besiktigelse av båten. Mange tror også at dette er en tjeneste som er forbeholdt for våre medlemmer. Jeg ville derfor nevne at besiktigelsesmennene våre kan benyttes av alle båtfolk og av forsikringsselskapene også, for den sakens skyld. Det var bare det...

Hilsen Syvert :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Har endret litt i teksten som beskriver Vennetjenesten og lagt inn en direkte link til KNBF's tilbud.

 

 

I teksten som beskriver Vennetjenesten:

 

Savner linken (nederst på siden) til Geografisk oversikt (fylkesvis) over "speidere" - er den "borte / vekk"?

 

Aktuelle linker:

 

* Oversikt over speidere

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Listen ble arkivert da den ikke var ajourført

 

Kan det stemme? Jeg mener at den var ajour. Sist jeg redigerede var for ca. en uke siden, da ble tom-ass lagt til.

Hvis jeg har oversett noen, og ikke har redigeret, beklager jeg så mye, og lover full sjerpings i fremtiden.

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Tenkte å overta en 27 fot trebåt som ligger på Svestad på Nesodden.

 

Er det noen her som bor i nærheten av Svestad som kunne tatt seg bryet med å kikke litt på den, ta noen bilder og sende meg de på mail? Man trenger ikke være noen trebåtekspert eller ha større motorkunnskaper. Er bare interessert i litt bilder for å konstatere hvor ille det er med båten.

 

Noen som føler seg kallet?

Link to post
Share on other sites

Ikkeno' problem her, men hvis noen har båten rett utenfor verandadøra og kan kikke litt på den,

er jo det litt lettere enn å ta turen selv, selv om det ikke er altfor langt unna undertegnede.

Bare for å finne ut om det kun er snakk om drivved.

 

Har allerede fått positivt svar fra en hyggelig kar her på "plassen".

Folk er hjelpsomme her, vet du. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Var ikke vondt ment :nonod: Bare en times tur jo. Trodde bare de fleste reagerte raskt når en aktuell båt står til salgs...

Er ikke mye som er mer spennende enn å gå på båtjakt. Hyggelig at du har fått hjelp og lykke til.

 

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Ikkeno' problem her, men hvis noen har båten rett utenfor verandadøra og kan kikke litt på den,

er jo det litt lettere enn å ta turen selv, selv om det ikke er altfor langt unna undertegnede.

Bare for å finne ut om det kun er snakk om drivved.

 

Har allerede fått positivt svar fra en hyggelig kar her på "plassen".

Folk er hjelpsomme her, vet du. :yesnod:

Hei Platt!

 

Jeg kan sikkert ta en tur og se på den, vettu!

 

Bare send meg adresse og litt mer opplysninger så skal jeg få se om jeg får gjort det i begynnelsen av neste uke en gang..

 

Bare hyggelig å hjelpe andre.

 

mvh

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Forøvrig skal vi egentlig bruke forumet "Vennetjenesten" til dette og ikke Åpent forum. :wink: Det finnes på forsiden bland medlemssidene. Eller direkte her. men, men...

 

Beklager, jeg fant ikke den, så jeg prøver her.

 

Jeg lurer på om noen kan se på denne båten for oss? I Bergensområdet?

Vi eier en Maxim 26, verdens fineste båt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...