Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

Dette blir bra.....

Følger med hver dag.... :sailing:

Jeg kjørte 40 timer i fjord sommer med ny v8 innkjøring og test kjøring.. snitt forbruk 16-18 l timen.

er ikke i tvil kontra diesel..

Hærlig eksoslyd og rå og avbalansert motor lyd..

 

Gled dere...........

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post

Det har ikke skjedd noe med bakenden :giggle:

Jeg skal ta en endelig avgjørelse på hvordan det gjøres når motor sitter i

Evnt om det blir badebrygge uten dør

Det er mye på gang om dagen med hus og andre ting som stjeler tid

Og i går døde svigermor bare 64 år gammel så ting blir hele tiden skjøvet fremover

Og skjærgårdsjeppen må også få litt pleie før den blir sjøsatt og tatt i bruk til den skifter eier

Link to post

Det har ikke skjedd noe med bakenden :giggle:

Jeg skal ta en endelig avgjørelse på hvordan det gjøres når motor sitter i

Evnt om det blir badebrygge uten dør

Det er mye på gang om dagen med hus og andre ting som stjeler tid

Og i går døde svigermor bare 64 år gammel så ting blir hele tiden skjøvet fremover

Og skjærgårdsjeppen må også få litt pleie før den blir sjøsatt og tatt i bruk til den skifter eier

 

Kondolerer, det var triste nyheter.

Ikke alltid man får tid til alt - hørs ut som om du er en med mange baller i luften.

Jeg likte skissene dine. Faktisk synes jeg du klarte å ivareta den klassiske stilen.

Lykke til!

Link to post
  • 2 uker senere...

så har vi fått gjort litt igjen

 

imag0489.jpg

 

måtte male 2 strøk i bunn og 3 strøk i motorommet og kommer til og ta ett til

 

imag0500.jpg

 

 

imag0501.jpg

 

så hentet jeg kallesjen i går

 

 

imag0497.jpg

 

så fikk jeg hjelp av komodo som sveiset tanken for meg og ga meg tips hvordan jeg trykkprøvet den , makan til hjelpsom og grei kar, tusen takk

 

 

imag0505.jpg

 

plugg igjen alle slanger og mannlokk

 

imag0506495.jpg

 

henger en slange 3 meter opp i været med en trakt - fyll opp og det blir godt nok trykk i tanken for og se om det ble tett og det ble det

 

handlet inn påfyllingslanger til vann og bensin + lufteslanger og syrefaste klemmer - her skal det 2 klemmer på hver ende så man er sikker - bensin kødder man ikke med

 

 

imag0499.jpg

 

1500 spenn for noen slangebettar , klemmer , kallesjeholdere :eek:

 

og til lørdag drar jeg og henter motoren og drevet ++++

skal ta noen bilder og kallesjen skal opp fort som fy ,,,,

:seeya:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post

skal vi se

motor/drev m ledninger pumper og div komplett ga jeg 30 000 for

kallesje 12 000 inkl stenger

stoler 3500

båt 19 000

det blir 64500 0g noe smått som slanger etc kostet 1500

 

solgte en motorblokk og småbettar som fulgte båten for 5000

 

står igjen en komplett motor og drev ,mercruiser v6 /alpha drev ++++++

den motoren står i motorbukk og skal gås over, vet det lekker litt i ventilene på den da den har stått litt men river av toppene og sliper ventilene så blir det vel butikk

Regner med jeg glatt kan si båten (innkjøp) blir gratis og mere til

målet er og få det komplett ferdig for ca 60 000

 

video og bilder kommer - regner med det tar en stund før maskinen kommer på plass ,skal gå over og pynte og se over litt -

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post

jeg bestilte den rett etter jeg handlet skalet

jeg bommet litt - det var 13000 jeg ga :giggle:

bestilte av helly hansen - men blir sydd i søgne

var visst vinterpris

kult at dem har orginalmaler av så mange båter -

samme som til dracoen også - smakk rett på , men det var verre og få kalesjefestene på riktig sted på denne siden det var brukt noe helt annet der før

Må jo innrømme båten er mye finere med kallesjen nede :giggle:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post

Er ikke mye støy og bråk her i tråden , tar gjerne kritikk og råd også :giggle:

 

Har vertfall funnet ut at bakdør blir det ikke plass til. Men badebrygga tror jeg skal kline til med ettervert

I morgen skal det bli spennende og se om kalesjen har "trutna" fordelen nå er at det ikke er nytt gulv :yesnod:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post

Motormessig kan du jo velge selv ,mange av di kom med firesylindret og seksylindret Volvo

Hadde 140 hk i maken båt før og det bli spett ,treg å få i plan og gjorde rundt 24 knop

Toppfarten er jeg egentlig ikke så ille opptatt av men å bruke halve formidagen på å komme i plan er litt kjedelig

Hva er drevet til.??? Utvekslingene på v8 og v6 går ut detsamme trur eg

Link to post

Har en 140 hk i min... har tenkt å sette på trimplan... forhørte meg litt om dette.. forhandler påstod at da kunne eg klare å få båten i plan raskere og tidligere... påstod og at farten skulle bli noe bedre.. erfaringer med dette??

fikk kjøpt en pakke med nyoverhalt motor og nyoverhalt vp280 gear ( alt komplett overhalt for 2 år siden ).. motor er montert, og gear skal lakkes før montering. Holder på med priming og bunnsmørring..gleder meg til sjøsetting :flag:imag1199.jpg... ser at du er komt et godt stykke på vei med båten..

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...