Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

jeg driver og funderer på akuratt det - tenkte litt på litt mere moderne "integrert" i glassfiber og litt mere avrundet i hjørner etc men det blir jo et helvetes prosjekt

hvis det blir ala orginalt så må jeg finne på noe skikkelig lakk som holder og det blir jo det samme på dørken når jeg skal lage skipsgulv

Link to post
Share on other sites

Fikk et tips av en kar en gang og det gikk ut på å bruke furu hobbyplater og beise disse med mahognybeis. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testet ut dette. Billig og lett å vedlikeholde blir det ivertfall. Det er grenser for hva man bør invistere i en såpass gammel båt. Funderte en gang på å lage selvlenser. Men det er også i kategorien "et helvetes prosjekt". :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da har det plutselig skjedd litt, Skjærgårdsjeepen er solgt ,dvs fått håndpeng på konto og henter når vi er tilbake fra Gran Canaria

mercruiser v6 og drev, rubbel og bit er også holdt av

Kjenner panikken begynner og komme snikende når realiteten kommer og tomt skrog ligger i hagan og venter på en real omgang

Link to post
Share on other sites

Når jeg kjøpte scanden fulgte det med masse deler + komplett motor og drev i deler (mercruiser v6 og alfa drev)

Så da er mesteparten av skrog +++++ finansiert :giggle:

Når Jeg er vel hjemme og penga på bok blir det innkjøp av varmtvannstank ,innstrumenter, kontrollboks, ++++++

så det blir skikkelig juleaften hehe

Regner med det blir litt fart utover vinter/vår i tråden her da :wink:

sitter på Gran Canari nå og der er det VARM og sliter litt med julefølsen :lol: men og sitte i havet og basseng + restaurant mat evry day er ikke så gæærnt

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Da er skjærgårdsjeppen historie og penga på bok

I dag var han som skulle ha meircruiser motor og drev og byttet det i penger så da er det bare og vente på litt varmere vær

sitter og titter og prøver bestemme meg for hva slag instrumenter ,ratt og kontrollboks jeg skal ha så plutselig blir det storhandling

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Takk for det captain

Har blitt litt andre ting i mellomtiden her - moren min døde i januar og dertil alt arbeid med rydding osv

Hun bodde i første etg i gen boligen vår og nå driver vi og pusser opp totalt for og flytte fra 2 etg og ned

så håper dere er tolmodige for båt skal det bli

 

har foresten solgt kart/ekkoloddet mitt også - en garmin 525s og skal handle en garmin 720s touch og da må jo dashbordet planlegges deretter

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Kondolerar.

 

Er ein av dei som fylgjer spent med på prosjekttrådane, er kansje ikkje så flink å komentere...jobbar 24/7, men det er som balsam for sjela å innom å lesa litt her.

 

No har du selfølgeleg ditt å stri med Jarle B, men når du kjem på banen att med båt og slikt er eg viss om at det er ein hærskare som fylgjer spent med på prosjektet ditt. Det blir kjempebra ...stå på :thumbsup: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

takk for det guttær

blir noen tanker rundt det når man er 45 og nest eldst i familien på min side

men life must go one sier dem , så først oppussing og flytting ned også båt,vår og sommer

 

Ble sittende og nesten litt fristet ......

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29106506

men da tar det vel bare veeeeeldig mye mere tid med scanden :giggle:

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Kondolere Jarle, og er ked at at høre hvad som er sket.

 

Glad for at du holder modet oppe - tillykke med den nye plotter :thumbsup:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...