Superkul Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 så bra , blir digg og komme på fjorden nå tenker jeg ja 140 hk m trimplan funker sikkert bra det - var egentlig kjempefornøyd annet en det tok tid å få i plan men di flyter i plan ganske langt ned i fart når du først er der hvis jeg ikke husker helt johan tror jeg den skled helt ned i 13-14 knop (ikke arestere meg om jeg husker galt) men hvis man skal skaffe alt som jeg gjorde ville jeg gått for mere ,men alt koster pæng hva har du på sia i feltet der lanternene sitter?? fundert litt på hva jeg gjør der - sitter fillete film der nå og det skal vekk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2012 (redigert) klarte ikke dy meg i dag ,så da er lakkeringa i gang , tar ei side av gangen, tar litt og litt ettersom jeg får litt tid til overs her er jeg halveis med slipingen her er det bråsprøyta Redigert 23.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sveihe Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 (redigert) På siden med lanternene er det kvit plast/ glasfiber.. hva er under folien/ filmen på båten din da? ja lurte på noe større motor eg og, men fikk alt for 15000,- Følte 15000 for nyoverhalt var behageleg Redigert 24.April.2012 av Sveihe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 (redigert) Det er vel glassfiber bak hos meg og men det får jeg ikke pent igjen , så jeg må dekke med noe Skal ta noen nyere bilder etterpå Skal bruke et kamera istdet for tlf , så jo helt for jævlig ut det der Det var første strøket .... Redigert 24.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 så tok jeg med litt bedre kamera og et strøk til - betydlig bedre - kan vel si fornøyd med det resultatet så satte jeg i tankene og nye slager og klemmer så nå mangler bare nye luftenipler ut Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 er det kameraene mine eller båtplassens bildelaster som gjør at hvis du zoomer siden så blir bildene av motoren for jævelig - ser ut som malingen skinner gjennom ,men jeg kan forsikre at den ser ut som ny der jeg har sprayet , flaut hvis folk zoomer inn og det ser sånn ut Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Synes det ser riktig så bra ut jeg jarle! Men skal du ikke plukke av clutch huset og sjekke demper platen. er noe skikkelig dritt og skifte etter at du har montert. motoren Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 Vært innom tanken men alt ble byggd nytt i 2008 og han rakk ca 5 turer , så jeg skal tenke på et Men ellers er det et godt råd , kanskje bytta lagere i svinghjulhuset også ?? Så er man på den sikre siden Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Blir jo kanonbra det her. Men den kalesjen din, blir det ikke litt mørkt inni der med så få vinduer? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 Har stort sett kalesjen nede under bruk, drittvær holder jeg meg unna Skulle det slumpe at jeg sover i den er det fint med mørkt Hehe, men tanken slo meg også om å få sydd i flere vinduer seinere Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 26.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2012 så mere sliping og maling av dyret Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 26.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2012 (redigert) det var før og etter bilder - trodde jeg tok bilde underveis men . nope,,,, slipte omtrent helt reint og da blir det pent Redigert 26.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 27.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2012 da var maaaaaaange timer sliping ferdig fyttirakkern det var møkka jobb men nå er den stort sett ferdig , nå står den til tørk og i mrg får den et lag lakk til så er det pussing av småbettar før montering og oppstart med film ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Det må vi ha selvsagt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sveihe Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 blir rått det der Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Oppstart på film sier seg selv Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Superkul Svart 27.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2012 Obligatoriskt Jeg skal lakke ferdig så blir det oppstart på pall , greit og se at alt er 100 Nå er jo kjølsvin og tanker ferdig så da blir neste steg dørk , det gleder jeg meg til Så er det sliping og lakking av transom og skjæring av hull fra mercruiser til vp Tegnet av mal fra båten hans , regner med det blir riktig selv om han hadde v skrog ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Scand 7100 Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Jeg bytta lagre å tettinger i svinghjuls kåpa. helt grei jobb men ha noen lange smekkre utgaver av seeger rings tenger lggende. innv og utv. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Superkul Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 (redigert) ett nytt lite dilemma noen forslag for og tette mellom kallesje og vinduene?? vannet renner nedover rutene bakover og inn mellom rutene og skroget resultat er ganske mye vann rett ned i bunnen vil ordne dette ordentlig før jeg begynner på gulv - hadde vært krise med rennende vann rett på nytt teakgulv markert med rød pil, her renner vannet inn - ser dem har lagd en ekstra leppe på kallesje så det er nok et kjent problem Redigert 28.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Executive Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Lim på en liten gummibit eller gummilist sånne som brukes i hus på vinduer og dører. Da kan du styre vekk det vannet som renner forbi kalesjen. http://www.clasohlson.com/no/Tetningslist/Pr340236000 Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Superkul Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 ja jeg tenkte på noe slikt først men satt og grublet på noe mere permanent/holdbart vurdere også lage en en kile som er formet helt etter skutesiden/vinu og en jevn kant mot kallesjen men tror ikke det blir pent Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Executive Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Det er ikke store kanten som skal til for å stoppe slike lekkasjer. Jeg ville eksperiementert litt med gummilist og så laget en liten plastlist eller lignende som limes fast permanent. Sansynligvis holder det med 2-3mm høyde. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Superkul Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 Kanskje maskere og lage en kant i sikaflex ?? Det er nok ikke så mye som skal til nei, men det blir fort et par liter inn Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Har samme problem på targabøylen og kalesjen på Polarn. Tenkte på en larve med svart sikaflex jeg også bare får å lede vannet vekk. Er så utrivlig med vann som renner inn i båten. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 ikke trivelig med vann inn nei , spes ikke når man skal lage nytt gulv i heltre la på litt sånn dørtettningslist og det stoppet renningen inn ¨å får vi se driver med vannslangen og ser om det er flere steder det kommer inn båten skal være dønn tett både under og over henger på veggen om dagen så går trgt med båten men kommer plutselig tibake Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.