Superkul Svart 29.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2012 Fikk tak i sydama i dag og skal ut med de gamle putene og få sydd nytt bak i likt som stolene jeg alerede har kjøpt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Audiquattro Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 Hva slags materialer har du tenkt å bruke i skapene for stolene? Originalt var det vel finer med et tynt lag med edeltre på utsiden. Ikke akkurat min favoritt med tanke på vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 29.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2012 jeg driver og funderer på akuratt det - tenkte litt på litt mere moderne "integrert" i glassfiber og litt mere avrundet i hjørner etc men det blir jo et helvetes prosjekt hvis det blir ala orginalt så må jeg finne på noe skikkelig lakk som holder og det blir jo det samme på dørken når jeg skal lage skipsgulv Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Audiquattro Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 Fikk et tips av en kar en gang og det gikk ut på å bruke furu hobbyplater og beise disse med mahognybeis. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testet ut dette. Billig og lett å vedlikeholde blir det ivertfall. Det er grenser for hva man bør invistere i en såpass gammel båt. Funderte en gang på å lage selvlenser. Men det er også i kategorien "et helvetes prosjekt". Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2012 hehe ikke no furu her nei - enten blir det glassfiber eller edeltre Kanskje lage meg noen hjørner ala denne men litt mere rund hvis jeg ikke finner ferdige, så blir det vertfall litt mere avrundet - liker ikke helt firkanta skap Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Da har det plutselig skjedd litt, Skjærgårdsjeepen er solgt ,dvs fått håndpeng på konto og henter når vi er tilbake fra Gran Canaria mercruiser v6 og drev, rubbel og bit er også holdt av Kjenner panikken begynner og komme snikende når realiteten kommer og tomt skrog ligger i hagan og venter på en real omgang Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Audiquattro Svart 23.Desember.2012 Del på Facebook Svart 23.Desember.2012 Hva skjedde med Pentaen? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2012 pentaen??? v8 mener du?? den står ferdig i garagen og klar til og hives oppi Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Audiquattro Svart 24.Desember.2012 Del på Facebook Svart 24.Desember.2012 pentaen??? v8 mener du?? den står ferdig i garagen og klar til og hives oppi Ja det var V8'en jeg tenkte på. Så at du skrev at du hadde holdt av en Mercruiser. Du har kanskje flere prosjekter på gang? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2012 Når jeg kjøpte scanden fulgte det med masse deler + komplett motor og drev i deler (mercruiser v6 og alfa drev) Så da er mesteparten av skrog +++++ finansiert Når Jeg er vel hjemme og penga på bok blir det innkjøp av varmtvannstank ,innstrumenter, kontrollboks, ++++++ så det blir skikkelig juleaften hehe Regner med det blir litt fart utover vinter/vår i tråden her da sitter på Gran Canari nå og der er det VARM og sliter litt med julefølsen men og sitte i havet og basseng + restaurant mat evry day er ikke så gæærnt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 22.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Da er skjærgårdsjeppen historie og penga på bok I dag var han som skulle ha meircruiser motor og drev og byttet det i penger så da er det bare og vente på litt varmere vær sitter og titter og prøver bestemme meg for hva slag instrumenter ,ratt og kontrollboks jeg skal ha så plutselig blir det storhandling Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Antilia Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Flott prosjekt tråd. Blir spennende og følge fremover. Lykke til !!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Superkul Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Takk for det captain Har blitt litt andre ting i mellomtiden her - moren min døde i januar og dertil alt arbeid med rydding osv Hun bodde i første etg i gen boligen vår og nå driver vi og pusser opp totalt for og flytte fra 2 etg og ned så håper dere er tolmodige for båt skal det bli har foresten solgt kart/ekkoloddet mitt også - en garmin 525s og skal handle en garmin 720s touch og da må jo dashbordet planlegges deretter Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Kondolerer. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
FM 8-12 Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Kondolerer. Alltid trist Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Kondolerar. Er ein av dei som fylgjer spent med på prosjekttrådane, er kansje ikkje så flink å komentere...jobbar 24/7, men det er som balsam for sjela å innom å lesa litt her. No har du selfølgeleg ditt å stri med Jarle B, men når du kjem på banen att med båt og slikt er eg viss om at det er ein hærskare som fylgjer spent med på prosjektet ditt. Det blir kjempebra ...stå på . Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Antilia Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Kondolerer. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Kondolerer, forstår godt at du har andre ting å tenke på nå Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 takk for det guttær blir noen tanker rundt det når man er 45 og nest eldst i familien på min side men life must go one sier dem , så først oppussing og flytting ned også båt,vår og sommer Ble sittende og nesten litt fristet ...... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29106506 men da tar det vel bare veeeeeldig mye mere tid med scanden Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 (redigert) I dag fikk jeg somlet meg og kjøpe garmin 720s plotteren og måtte jo koble opp og prøve den Er storfornøyd brukte kartet fra 525s som jeg solgte så regnestykke ble egentlig ganske så fabelaktig alt i alt Redigert 18.Februar.2013 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
pam Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 Kondolere Jarle, og er ked at at høre hvad som er sket. Glad for at du holder modet oppe - tillykke med den nye plotter Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Superkul Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Takk for det pam , ja motet må man ikke miste hvis noen har ett forslag på hvordan dashbordet skal se ut blir jeg glad . har tenkt mye og ikke kommet på noe lurt eneste jeg vet er at plottern skal få hovedplass rett i glaninga Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Har du et nytt bilde av dashen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Dette er det eneste bildet jeg fant før jeg rev av sorte plata her grovt regnet blir plottern omtrent der innstrumentene er på bildet og evnt en bue oppå ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FM 8-12 Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Har samme båt bare i cc utgave så dashen er ikke lik men kansje noen tips. Brå laget denne dashen. 720s felt inn i kasse. https://baatplassen.no/i/topic/97432-labelringer-uttrekksbrytere-hvor-f-tak-i-bilder/?fromsearch=1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.