Jens_P Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 grovt regnet blir plottern omtrent der innstrumentene er på bildet og evnt en bue oppå ?? Støtter den tanken. Pass på at rattet ikke dekker skjermen på plotteren eller gjør betjening vanskelig. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Superkul Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 ja det er netopp det - blir faktisk hovedplanleggingen det kom på noe kjempestilig - har noe sort plexiglass jeg kunne lage plater av hmmmmmmm Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Det tror jeg blir pent, med instrumentene i buen :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Er vertfall viktig at det skal se litt tidsriktig ut - men plutselig faller den riktige ideen ned som ei bombe - i hope har aldri fundert så mye på en ting mere en dette - alt det andre som skal gjøres nesten blekner Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Instrumentene i buen, plottern under der igjen, med brytere på hver side. Ingen ting der rattet skal være. Blir mer moderne enn å lage vinkelboks. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Flyrikk Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Bra tråd JarleB! Liker godt båten din. Stå på Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Superkul Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Enig polarn - vinkel og firkanter skal ikke på dashen her vertfall takk for det flyrikk - trenger noen tupp i raua har flekket tomt 1 etg og halveis med flislegging av badet - gipsplater bært inn og begynt skruing hater egentlig gips men siden det er rupanel på baksiden går det greit også er det kjappt og skru opp billig var platene også - 65 kr stk på obs Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Enda mere gæern ........ kjøpte meg en Ford 26m 2d HT men slapp helt av den blir vasket polert og satt i garagen så får den stå og modnes til senere med bedre tid - har siklet på sånn i vertfall 30 år ... Modern hadde litt bildilla og hun også elsket disse fordene så da brukte jeg litt av arven til sikkert ikke det lureste jeg har gjort ,men ikke mange oppegående hele igjen av disse Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 hehe, en gamal Taunus. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2013 hehe ja, gamal taunus maken til denne bare i den tradisjonelle brune metalicken og med granada ,2,8 maskin jihaaaaaa så harry at nesten jeg blir flau hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/B Nordheim Svart 25.Februar.2013 Del på Facebook Svart 25.Februar.2013 Det der er jau ein sjeldenhet, ei perle av ein bil. Gratulerer Jarle B. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Våtbåt Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Hei Jarle B, skjer'a? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Her skjer det mye men ikke med scanden enda vi har totalrenovert hele 1 etg og tiden flyr noe sinnsykt fort solgte en golf vi hadde og tok en whit 17 fot med 50hk i innbytte, så da har vi vertfall mulighet til og komme en tur utpå i sommer så er det terrasse og no annet div , så er sommerferien ettervert så det blir nok stille før stormen her Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Scand7100 Svart 20.Juli.2013 Del på Facebook Svart 20.Juli.2013 Følger spendt med på trøden vøttø.. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2013 (redigert) Har fått gjort mye hjemme og så smått flyttet ned i 1 etg - terrassen er også snart ferdig - vært en tur i dk i ferien og skal nyte litt utpå "hytta" vår med tilhørende tilbytta 17 fot with som vi bruker mens scanden dirrer av vannlengsel - måtte poste ett bilde av taunusen med nye hjul også God sommer til alle bp som er innom tråden - jeg lover prosjektet ikke stopper opp selv om det har tatt litt lang pause Redigert 20.Juli.2013 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2013 En liten oppdatering Har hatt det travelt med hus og ferie Her er en av grunnene til utsetting av båtprosjektet Leter fremdeles etter baugrekke foran - har letet MYE så hvis noen vet av en lik ( styrbord) eller 2 stk lignende er jeg VELDIG intressert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
knetrom Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Flott bil, kul båt og tøff motor! Ble det bestemt noe mtp badeplattformen din? Jeg likte skissen veldig godt Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2013 Tusen takk for det , den taunusen kostet meg mye huebry og måtte rive fraverandre motoren men nå går den også (2.8 granada maskin i gammal taunus går freskt ) Det blir garantert badebrygge som på skissene men , ingen dør ut bak (gir seg selv etter og målt litt) Om den blir støpt og laget før første sjøsetting er litt uklart, får se på når den kan sjøsettes osv Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hokky Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Spennende prosjekt :) Stå på! :) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 31.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2013 (redigert) Da har hullmalen til drevet kommet litt kjip den runde bunnen på scanden - noen som vet avstand fra bunnen til drevet på dem?? I går fikk jeg eu godkjent taunusen så nå er det null stress fremover da den står tørt og trygt inne Redigert 31.August.2013 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 På malen der står det vel hva som er X-målet. Iblant velger båtprodusenter en annen monteringshøyde enn det som VP oppgir som standardmål men da har du et utgangspunkt. Du kan også måle deg ut fra nåværende posisjon på veivakselen (høyden på transomlageret til merc-drevet). Forøvrig er høyden på motorvangene et hett tips til hvor produsenten valgte å sette drevet. VP drev har en ganske stor transomplate så det kan hende at du ikke har så mye valg ved plasseringen fordi du bør ha en tomme avstand fra bånn av transom til båtbånn. Jeg har ikke noe spesiell erfaring med montering av 290 drev men har gjort meg noen tanker når jeg har studert noen prosjekter. Artig båtprosjekt forresten, syns du skal ha skryt for å holde mange baller i luften og klare å holde koken. Hus og hjem kommer først, men prosjekter må vi ha! Jeg gjorde meg noen tanker rundt det du skrev i starten av tråden ang. bakdør og badeplattform. Jeg ville vurdert å ha en utgang uten dør på siden av motorkassen hvor dørken gjør et trinn eller to opp som hinder for sjø inn bak og du kan lage en fin solseng på motorkassen. Høyden på dørken i forhold til vannlinjen bestemmer hvordan dette blir. Det blir en fin utgang til badeplattform. Jeg syns det er smart med badeplattform som går så langt bak at du ikke risikerer å bakke propellene i brygga. Selv syns jeg at plattformen på slike klassiske båter bør være laget av stålrør og teak for å ikke lage stilbrudd. Solid og lett blir den også. Stå på! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 31.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2013 Tusen takk for det Dieseldahl - det gjelder og ikke kaste flere baller opp, en det man kan greie og fange på tur ned hehe Den taunusen MÅTTE jeg bare ha da det er drømmeprosjekt etter en 32 ford hotrod men akk da må jeg selge og ofre alt jeg har så det får komme seinere hehe Ga meg ikke så mye med plasseringen men tygger og tenker - hadde jo vært fint med en eller annen som har orginalt 290 drev på en lik båt Det blir ikke dør bak da det også ødelegger nettopp solsengen - badebryggen blir nok ikke rør og teak heller ,er enig det med stilen men, ser for meg badebryggen omtrent som på skissen / paint bildet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 1.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2013 (redigert) Her er ett bilde av bakenden og da ser man hvor rund den er i bunnen Plata er satt der for at katte&%#%¤ ikke skal pisse og drite i båten - det gjorde dem før jeg sperret hullet Redigert 1.September.2013 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 Det jeg tenkte på var at hvis du vet hvor senter gimballager på det drevet som satt der var kan du feste malen din med senterpunktet på samme plass og måle ut hvor langt det blir fra båtbånn til underkant av transomplaten, og til antikavitasjonsplaten. X-målet på malen angis for ulike vinkler på transom og med øvre og nedre maksmål. Hvor mange grader heller akterspeilet i forhold til skrogbunn? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2013 (redigert) Jeg har ikke gamle transommen den er solgt jeg printet ut bildet og regnet ut vinkelen er ca 8,5 ( hvis jeg fugte med på skolen og husket riktig ) Tabellen på malen går fra 10 til 15 grader så jeg MÅ ha et mål fra en samme båt hvis eg skal få det riktig Redigert 1.September.2013 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.