Hypokonder Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Kjempe bra, et spørsmål, brukte dere pakning eller hva slags tetning til mellom lokk og tanken? Vi fikk tak i en pakkning på en slipp. Fikk også laget en ramme men den brukte vi ikke. Etter mye reaserch fant vi ikke noen form for pakkningsmasse som tåler dieseleksponering over lengre tid derfor ble denne pakkninga løsningen. Link to post
torbi Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Takker, ja eg vet at diesel løsner opp hvis vi bruker feil pakningsmasse eller pakninger, ser den grønne som du har er noe typiske som tåler diesel.. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Ikke bare ble det bilder. De var fine også. Noe å strekke seg etter dette. Kan tenke meg at det finnes godt med grums i bunnen av tanken hos meg også. Hylla var også en god ide' . :-). Kjempe flott at NW' ere deler av løsningene i sine i tråden her!!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Gutek Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratuler meg - jeg har kjøpt Nord West 900 - USETT !!!!! -En båt jeg har hatt lyst på siden de første kom - og jeg har ikke kjøpt den av hvemsomhelst,jeg har kjøpt den av selveste rådstarteren av denne tråden, Bjørn Løvjomås Båten ligger fortsatt på Finn men med uttrykkelig beskjed om at den er solgt.Jeg har ikke bare kjøpt usett,jeg har handlet før jeg har solgt Halcoen min.! Måtte bare slå til,det er ikke mange skikkelige Nordwest 900 til salgs,og jeg synes jeg har gjort et godt kjøp.Selger skal kjøre den til Bergen hvor hans nye båt ligger.At han tar den turen nå på denne tiden av året synes jeg i seg selv er en garanti på motoren.Jeg skal hente den i Bergen sammen med sønnen når det passer.Det er litt aksjeselskap mellom han og meg. Hilsen til alle Nordwester ! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 På sin plass at trådstarter og selger gratulerer.. :-) Endelig ble det Bobåt Link to post
finnmarken Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulerer så mye. Du er jo litt vill som kjøper usett, men vi har jo alle lest at Bjørn skal gå fra Arendal til Bergen med den. Kommer har frem til Bergen til avtalt tid så får vi regne med at båten er bra. Ja, gratulerer til dere begge og god tur. Link to post
SoBo Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulere med flott båt Gutek Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Nordfjorden Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulere med ny båt! Jeg tror du har gjort et kupp :) Link to post
Antilia Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulerer med flott båt Gutek. Du har nok fått deg en skikkelig god båt nå. Bare å glede seg. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
M/B Nordheim Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 (redigert) Stiller meg opp i køen av gratulantar, Gratulerer med flott båt Gutek. Har alltid synest at NW 900 er ein flott og robust båt. Redigert 26.Februar.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Astor Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulerer med en rå båt! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Magne A. Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Gratulerer med god båt, jeg skal også ha øynene åpne etter disse. Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Må jo være trygt og veldig tilfredsstillende å kunne kjøpe båten av trådstarter, som er en slik lidenskapelig båteier. Til den utlyste pris og med tanke på alder på båten, har du sikkert en buffer for eventualiteter. Det oppstår alltid noe med gamle båter og det har ofte mer med alder enn vedlikehold å bestille. Her vet du jo at båt er tatt godt vare på. Grattis med flott båt! mvh Bergen Dørk Link to post
dsm Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Gratuler med flotte båter både til selger og kjøper Så et spørsmål til Hypokonder: Gjenget dere i tanken for å skru fast mannlokket ? eller er det selvgjengende skruer dere har brukt ? Link to post
T&G Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Gratulerer med ny båt Gutek .Å til Bjørn L hva slags båt har du kjøpt til å bo i? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Vi jobber med å tette en lekasje. Må ha båten opp litt før vi går. Men det går nok bra Sjekk bobåt tråden min T&G. :-) Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Gratulerer som NW eier Gutek, du kommer til å få mye glede av den båte. Må også gratulere Bjørn som P440 eier. Håper du stikker innom NW tråden innimellom:-) Link to post
Gutek Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Nå er det på tide å si mange takk for gratulasjonene med ny bår : selveste drømmen Nord West 900.Jeg føler meg velkommen på tråden.Jeg har før vært innom Halco-tråden men tok liksom aldri av.,og jeg ser fram til å dele båtopplevelser med dere.Jeg har startet med å lese det meste om det som er skrevet om disse båtene.Finnmarken tror jeg er litt vill som kjøper usett,ja,jeg er kanskje det,Gammel og litt vill !Men hva gjør en når det kommer en båt en vil ha på finn til en god pris.Båten befinner seg på en annen kant av landet,og der har allerede vært folk for å se på den som selger tror vil ha den.Da er det tis for å bestemme seg.Skulle jeg dratt til Arendal for å se på den hadde den kanskje blitt solgt mens jeg satt på flyet til Oslo.Og videre,når en Nord Westt 900 er kommet ned på en pris på ca.300 000 så tror jeg den har omtrent nådd bunnivået sitt så lenge den har en motor som gjør at den "rør på seg".Ser ikke bort fra at etter en omgang med rubbing og voks og nysmurt understell,så ville det være mulig å tjene penger på den.Det skal jeg ikke gjøre.Jeg er gammel formingslærer og ganske flink med teak.Nå ser teaken bra ut på bildene,men sønnen min og jeg har allerede planlagt nytt dashbord a la Saga 315.Han er sivilingeniør i oljebransjen og formelig gleder seg til å ta fatt på det elektriske anlegget. Bergen dørk nevner noe om gamle båter og hva du kan komme borti.Vel,Hamsun skriver at kjærligheten er ;"blomster og blod.blod og blomster"Han tenkte nok på damer,men overført til gamle skuter kan en vel erstatte Hamsund ord med blank gelcoat oghavblikk men også blåst motor på opprørt hav.Når Skipper Worse tenker å beholde sine Volvo Penta 60c så får vi også håpe at det gar bra lenge ,men være forberedt på at det kans skje noe før en vet ordet av.Jeg har tross bare en av disse motorene. Nå gleder vi oss til å hente båten i Bergen en av de første helgene.Sønnen har tilgang til ei brykke inne Bergen,og han kan ligge der til vi henter en. God helg alle nye Nord West venner! Link to post
Hypokonder Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Gratuler med flotte båter både til selger og kjøper Så et spørsmål til Hypokonder: Gjenget dere i tanken for å skru fast mannlokket ? eller er det selvgjengende skruer dere har brukt ? Vi har brukt selvgjengende skruver (-: Link to post
Hypokonder Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Gratulerer Gutek! Og velkommen til et trivelig og nyttig forum (-: Vi kjøpte også vår NW uten å ha sett den selv. Hadde en slektning som så på den for oss i Oslo. Hadde vi sett på den selv hadde vi kansje pruta litt mere på prisen da vi har hatt litt småplukk å fikse pluss mye skjønnhetsoppussing. Men vi koser oss med oppussinga og det er fint å sette sitt eget preg på det og selv bestemme løsningene (-: Link to post
Gutek Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Takker for alle gratulasjoner.I kveld var sønnen og inspiserte båten jeg kjøpte usett.Godkjent,men jeg å tilstå at det ikke er ofte jeg har ventet så sterkt på at telefonen skulle ringe ,som i kveld.Endelig kom ringte telefonen.jo den var absolutt verd pengene.Motoren startet med en gang ,og det er et godt tegn.Da er det komp.og den gikk forholdsvis stille. Ikke ny båt men bra skikk.Vel,jeg venter ikke helt ny båt når jeg køjper båt som "får pepperen" neste år.Ingenting som trente å skiftes med det samme.Tut og kjør.Men,det skal bli morsomt å begynne og planlegge mindre oppdateringer. Jeg har filosofert en del over båtdesighn i det siste.Nord West ble tegnet i en tid da båten skulle se ut som båt,og så kom innredningen som en følge av skroget.Nå har plass blitt så viktig at man sansynligvis tegner innredningen først og så tegner man skroget deretter.IIkke å undres på at enkelte båter har en baug som minner om en oppblåst ballong. Link to post
Bergen dørk Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Jeg hilste på din sønn idag, Gutek og må si meg enig i hans vurderinger. Flott båt og skikkelig bra dieselvarmer; godt og varmt ombord. Så gratulerer! Var helt tilfeldig at jeg satt der og snakket med Bjørn, når han dukket opp med en dynamo. Jeg bor like i nærheten av havna han ligger i nå. Her har du fått mye båt for pengene. mvh Bergen Dørk Link to post
torbi Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Bergen dørk: Ser du har vært skute løs no i 2 år.? Det ligger en NW 900 på Finn til kr 400, noe for deg? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 I underkant av et år. :-) Og jeg har sans for NW900, men den må ha riktig motor. Helst en kraftig Volvo. Planen er forøvrig en Saga 29 eller 315, som er båter jeg og min frue liker meget godt, men akkurat nå sier hun at kjøkkenet må pusses opp før det blir båtkjøp. Puh....! mvh Bergen Dørk Link to post
Ocean Queen Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Du har gjort et godt kjøp på denne. Fine båter dette ! Gratulerer med ny båt !!! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn