torbi Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Kjekt at du likte paneler, Ja synes også det ble fin, no blir det litt utfordringer på slutten pga profilen til skroget, får prøve å lage et mal av papp,så ser vi an. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 (redigert) Dagens innsats i midten køye ble slik no. Ferdig panel på veggen, skap på igjen, list og et strøk til maling hvit oppe og brun nede, så er den ferdig, tror eg. Redigert 30.Mars.2019 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 19.April.2019 Link til dette innlegget Svart 19.April.2019 Tok helligdager til å jobbe i båten, no ser de ut, skal skrape vekk resten etter pelsen,så litt pussing og legge nytt skai på taket så nedover til byssabenken etterhvert. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 25.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2019 For de som liker NordWest 900,så er her litt oppdatering. ? Skiftet nytt ratt. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 25.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2019 Fortsatte med skai,litt fremover der. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Litt bedre?.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Dette blir tidenes fineste Nord West 900. For et arbeid du legger i denne båten. Å du blir jo både guru, og et eksempel til etterfølgelse. Mange kommer til å spørre deg om råd heretter, når det gjelder disse flotte båtene??? Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 (redigert) Ser det går litt fremover, er motivert til å fortsette men ikke i så høyt tempo. ?? Alt tar tid. Tenker å oppgradere byssabenken, noen som vet om å få kjøpt byggesett eller må eg lage helt fra bunnen av.? Redigert 27.Juni.2019 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Fikk gjort litt i ferien, laget lister i fremste vegg på sovelugar, litt vanskelig med farge nyanse, men ser ganske ok . Som de fleste kjenner til skai må skjøtes i blant, så fikk eg idé om å skjære list på folie. Fuge litt først før å unngå list buler inn, sånn ser de ut no. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 21.August.2019 Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Greit å ha liten sitte med rygg og hylle bak i på sovelugar . Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Mye godt arbeide her Torbi!! Du får nok en flott skute nå. De har noe eget over seg disse båtene. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Takker, det nærmer seg til så pass ferdig forhåpentligvis til vinteren/vår neste år, små ting gjenstår, pusse og lakkering byssabenken og innkjøp nytt madrass. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 15.September.2019 Link til dette innlegget Svart 15.September.2019 Tenker å investere autopilot, fikk tilbud på Raymarine EV 150 og Simrad AP44, , og ble anbefalt simrad da eg har Simrad G07 kartplotter , Noen som har erfaring om autopilot på Nordwest ? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Hei Torbi. Jeg hadde Autopilot på min. Husker dessverre ikke type, men det var veldig behagelig. Den hadde fjernkontroll som jeg hadde hengende rundt halsen så jeg enkelt kunne endre kurs. På snekke fart kunne jeg sitte ute og se gjennom styrhuset eller stå i luka over førerplassen. På marsfart holdt jeg meg ved roret for sikkerhets skyld. Skulle gjerne hatt autopilot på Nidelven jeg har nå også. :-) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Kan tenke meg det er herlig å ha autopilot, slik at dunkan slappe av og se ut eller bevege deg litt uten å holde på ratten hele tiden, fikk tilbud for 18 000 kr pluss evt trådløs om eg vil ha ?? husker du hvor ligger Hydraulikk pumpe til autopilot , ved lasterommet i akter . ? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Hei . Ja den var montert i lasterommet, bak dieseltanken mot akterveggen. lenk arm som er koblet på roret. kontrollpanel på dashbordet og en fjernkontroll som du kunne regulere 1 gr +/- og en med 10gr. +/- . Lykke til. Du vi neppe angre, :-) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 12.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2019 Dinos skrev On 9.10.2019 at 15.08: Hei . Ja den var montert i lasterommet, bak dieseltanken mot akterveggen. lenk arm som er koblet på roret. kontrollpanel på dashbordet og en fjernkontroll som du kunne regulere 1 gr +/- og en med 10gr. +/- . Lykke til. Du vi neppe angre, :-) Oki, da tenker også omtrent den plass hydraulikk pumpe skal være i.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 12.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2019 Møtte liten irriterende, liten åpning mellom taket og vinket som eg har tatt dårlig planlegging, skar for kort skaien, fikk en idé og satte inn teaklist og Led lys, ble ganske bra .? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Se det ja. ble fint. Har sett at flere har gått for en slik løsning. Artig med med litt spesielle løsninger. Jeg laget downlight med dimmer under takskjegget ute på min NW. I går byttet jeg ut den gamle lighteren på dashbordet på nidelven, med en artig sak fra Ali express med to usb uttak og den har display i midten som viser spenningen . Kostet hele 40 kr. :-) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Litt gøy å se resultatet etter å ha gjort forbedring, smart du byttet ut fra sigarett tenner til USB kontakter, kanskje eg skal også gjøre ?? No har eg bestilt Autopilot, så bare vente på den skal kommer til butikken.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 22.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2019 Synes Eber på 2 kw er for liten, så har investert i nye kinavarmer og Simrad Autopilot , nok å gjøre som høst/vinterprosjektet. ? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 4.November.2019 Link til dette innlegget Svart 4.November.2019 Liten pause fra prosjektet og tok liten helgentur fra Bergen til Stord og tilbake i det fine været. . ? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 4.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2020 Godt nyttår, jobber med autopilot no, Simrad ap44 med reversible pumpe. Trenger litt hjelp no: Fra pumpe er 2 ledning rød+ og svart÷, fra styrehet er det 4 ledning, gul,blå,svart og rød, hvilken av de skal eg koble til ? Tegning er fargeløs. Noen som har peiling? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Pettersenmotor Svart 5.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2020 Du skal koble til rød og sort. De er jo og merket motor i veiledningen. Link to post
torbi Svart 5.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2020 Ja fant ut no, funker no, må jobber mer med utlufting i olje slange systemet no.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn