Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Liten vinterprosjektet som er begynt no å rive vekk pelsen i midt stikk køye og bak stikk køye, grov arbeid er gjort, så no må eg finne ut og planlegger på hva /hvordan eg skal gå videre.

Bilde nr 1 : bak stikk køye

Bilde nr 2: midt stikk køye

 

20190123_174455.jpg

20190123_174443.jpg

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har  nettopp kjøpt en NW 900 1985 mod som jeg har startet å renovere/rydde. Denne båten er for meg en gammel drøm og jeg kjøpte den som oppussingsprosjekt.

Har begynt å rydde i det elektriske og sjekke det tekniske, det først ,så får det kosmetiske inne/ute komme etterhvert.

I den forbindelse trenger jeg et lås til skyvedøra, det orginale er vekk, ønsker tips hvor jeg kan finne/kjøpe et slikt et.

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en NW 900, og velkommen her i NW 900 klubben,  en fin båt som var mitt drøm da eg var liten?,  eg har hatt den i snart 2 år, ser det er en del som må gjøres, en fin hobby ,  mitt er 1986 mod med 217 hk perkins, hva motor har du .? 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

torbi: takker for velkomsten. Har lest forumet med stor interesse, mange med mye erfaring rundt NW. 

Som nevnt tidligere i forumet, er dette damer som begynner å dra på alderen og trenger litt stell :-) 

Har begynt renovering/rydding på det tekniske, bla nytt batteriopplegg, diesel anlegg, wc og varmeanlegg .

Det er rikelig å ta tak i.

Det står en saab Iveco 280 hk i kjelleren, av nyere dato (2015) 

Når det gjelder dørlåsen, har jeg sjekket maritim, men skal sjekke dørlåssmeden , Problemet er at jeg vet ikke hvordan låsen ser ut fysisk. Den er fjernet hos meg.

Igjen , et flott forum .-)

Link to post
Share on other sites

Torbi:

Er en 88mod m/fly. Motor VolvoTAMD 60A (306hk). Ja, lurer litt på hva de forskjellige bryterne er til.

Ser også at 10 amp. sikringene vi får kjøpt nå (Biltema) er 2 mm for lang, slik at de passer dårlig baki bryteren. Irriterende!

Har lurt på nytt bryterpanel, evt å bytte bryterne i panelet som er der.

Link to post
Share on other sites

Hei Folkens

Har tatt ned gardinene bak seterygg og bak kjøkkenbenken for vask, men ser på denne løsningen som veldig tungvint, ikke minst upraktisk. Ser i fra andre innlegg her på BP at det brukes film på glassene (frosta) .

Noen med erfaring med  bruk av det ? event. andre løsninger.

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei. jeg brukte frost film fra Clas Ohlson. Den var lett og legge, bare å fukte med litt vann og glatte ut og ren skjære med skarp Stanly kniv. 

Det satt på så lenge jeg hadde båten uten problemer og jeg var kvitt støvsamlerne. Disse vinduene er jo ganske unødvendige og ble vel fjernet også på 330. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...