Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Dette blir tidenes fineste Nord West 900. For et arbeid du legger i denne båten. Å du blir jo både guru, og et eksempel til etterfølgelse.  Mange kommer til å spørre deg om råd heretter, når det gjelder disse flotte båtene???

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fikk gjort litt i ferien,  laget lister i fremste vegg på sovelugar,  litt vanskelig med farge nyanse,  men ser ganske ok .

 

Som de fleste kjenner til skai må skjøtes i blant,  så fikk eg idé om å skjære list på folie. 

Fuge litt først før å unngå list buler inn,  sånn ser de ut no.

 

20190808_161402.jpg

20190808_144714.jpg

20190808_135830.jpg

20190808_165318.jpg

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei Torbi. Jeg hadde Autopilot på min. Husker dessverre ikke type, men det var veldig behagelig. Den hadde fjernkontroll som jeg hadde hengende rundt halsen så jeg enkelt kunne endre kurs. På snekke fart kunne jeg sitte ute og se gjennom styrhuset  eller stå i luka over førerplassen. På marsfart holdt jeg meg ved roret for sikkerhets skyld. Skulle gjerne hatt autopilot på Nidelven jeg har nå også.  :-)

Link to post
Share on other sites

Kan tenke meg det er herlig å ha autopilot,  slik at dunkan slappe av og se ut eller bevege deg litt uten å holde på ratten hele tiden,  fikk tilbud for 18 000 kr pluss evt trådløs om eg vil ha ??

husker du hvor ligger Hydraulikk pumpe til autopilot , ved lasterommet i akter . ? 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Dinos skrev On 9.10.2019 at 15.08:

Hei . Ja den var montert i lasterommet,  bak dieseltanken  mot akterveggen.  lenk arm som er koblet på roret. kontrollpanel på dashbordet og en fjernkontroll som du kunne regulere 1 gr +/-  og en med 10gr. +/- . 

Lykke til. Du vi neppe angre, :-)

 

Oki, da tenker også omtrent den plass hydraulikk pumpe skal være i.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Se det ja. ble fint. Har sett at flere har gått for en slik løsning. Artig med med litt spesielle løsninger. Jeg laget downlight med dimmer under takskjegget ute på min NW.    I går byttet jeg ut den gamle lighteren på dashbordet på nidelven, med en artig sak fra Ali express med to usb uttak og den har display i midten som viser spenningen .  Kostet hele 40 kr.  :-)

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Godt nyttår, 

jobber med autopilot no, Simrad ap44 med reversible pumpe.

Trenger litt hjelp no: 

Fra pumpe er 2 ledning rød+ og svart÷,  fra styrehet er det 4 ledning, gul,blå,svart og rød, hvilken av de skal eg koble til ?

Tegning er fargeløs.

Noen som har peiling? 

 

 

20200104_172800.jpg

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...