Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Alf@75 skrev for 3 timer siden:

 

Er den innvendige løsningen grei nok? Større båter har jo gjerne separat dusj

Jeg likte ikke tanken på dusj rett ved instrumentpanel. Det ligger jo vegg i vegg. Dermed brukte jeg bare utedusj

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Sånn, hvite stripe er der, prøve å få mest mulig ut som originalen, ikke lett med farge nyanse i brun og eggehvit.??

Ellers tok eg ut gass komfyren og gamle kjøleskap og inn med nytt rødsprit kokeapparat og Dometic 80 l kjøleskap .

Feriepenger er tomt for lengst ?

 

20180719_115332.jpg

20180719_115313.jpg

20180714_180454.jpg

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei

Jeg vurderer en NW 900 som feriebåt til min familie på 5. jeg ser at det ligger ute flere båter, men kan noe her svare meg på 3 spørsmål.

1 -  Perkings 217 hk. hav tenker dere eller har dere av erfaring med denne motoren eks når den har gått 3-4 tusen timer?

 

2. Hva er bredden på den bredeste stikkøua i båten?

 

3. egner den seg til en familie på 5 på langtur/ ferietur

Link to post
Share on other sites

En fin båt med 3 sovelugarer, er ikke sikker på bredde på 2 stikk køyer, eg kan måle imorgen .

Perkins er en solid motor, går som ei klokke, så lenge det er nokk olje og kjølevæske i,  røyke litt når det det er kaldt motor, noe som er typiske på eldre engelske motorer, min er den gått no snart 2700 timer.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg hadde ikke på min. Mener det ble diskutert ganske tidlig i denne tråden. Noen mente at det ville øke farten med ca 1 knop på toppfart. 

Men kanskje det viktigste er at båten ikke blir så våt. Steglistene bryter av vannet slik at det ikke kommer så lett opp. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...