Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det begynner å ligne på noe vakkert dette Torbi.  Tenker du gleder deg til sesongstart med nytt trekk. (Sa ikke når sesongen starter.. :giggle:)

Når det gjelder propell kan jeg ikke hjelpe deg desverre.  Ikke husker jeg hva som stod på min. Å jeg hadde jo 255hk. Så det hadde vel blitt feil uansett. Men håper en av de mange med perkins kan hjelpe deg på vei 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jo det kommer seg etterhvert, men tar litt tid, , fram til no er det kose jobb :yesnod:, kommer mer bilde etterhvert.:smiley:

 

Var bare litt nysgjerrig når det gjelder propellen,  planen min er å få båten på land før vinteren og da skal eg ta ut propellen og få sjekket opp , så ser vi der i fra .

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bra jobb du gjør her torbi, blir flott!

Ser ut som du har en god jobb foran deg her. Blir nok godt å bli kvitt pelsen:smiley:

 

Har lest igjennom hele tråden her, må si jeg liker disse båtene mer og mer. Har alltid likt disse, men det var først nylig jeg fant ut at de har stikk og "aktercabin":giggle:

Har egentlig vært på baltic jakt, men ser nå at nw 900 er en riktig båt for en vestlending.

 

Var nylig å så på en nw 900 fly som kanskje kan bli aktuell. 

Er det noen som har erfaring med og uten fly?

Blir de topptunge/ ustabile med fly?

 

Redigert av Snartbåt? (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes 250 hk er absolutt et minimum av motor til båtene. 

De går veldig fint i vannet med ca 19 til 21 knop. 

Når du får stigen til flybridge mister du en verdifull plass på akterdekket. Jeg likte utrolig godt å sitte med puter i ryggen mot bakvinduet på benken. Der var det alltid le for kald vind.  

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei Sly.

 

Beklager eg har ikke flere bilder enn det du så som ligger lengre oppe.

 

Denne brakett er en enkelt type som du ser no, eg fant plassen rett under fenderlister , vær obs å måle høyde på motorstamme  fra plattformen, hvis du har lenrge kan du nok montere over fenderlist.  eg boret gjennom hullet og festet med bolter, skiver og mutter av rustfritt A4, som eg fant ombord.

Motorbrakett fast 40kg Motorbrakett fast 40kg  13911-15  

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Lagt grunning nedre del fra vask til dørken, lurer på om eg skal legge skai fra tak og ned til vask så male derifra og nedover, eller skai fra tak og ned til dørken, tenker på vannsprut fra vask og piss fra toalettet, blir de vannskadet og styggemerke på skai.? 

20180123_182814.jpg

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...