jeb Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 jeb skrev for 10 timer siden: her får dere live oppdatering ser det ut for Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Pequod Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 Flere BP-folk på plass, ser jeg! tror jeg prøver meg utpå i dag jeg også, på siste båttur i mars, men tar ikke sjansen på å dra helt til Borgen denne gangen, tar det litt forsiktig og putrer litt rundt innerst i fjorden, tenker jeg. Kanskje litt påfyll av diesel på Kavringen hvis jeg orker, vi får se. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 (redigert) Snøen er snart borte og våren er på vei til Oscarsborg. Redigert 13.April.2018 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Neste helg kanskje??? Flotte bilder @Flid Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Vi drar på vår første (utrolig forsinket!) tur til borken på kommende tirsdag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Samme fine været i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Det jeg ikke skjønner er hvordan folk vet hvor de skal legge til her? Altså hvilken båttype og størrelse skal hvor? Er det uskrevne regler som man skal kunne? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Duppe skrev 55 minutter siden: Det jeg ikke skjønner er hvordan folk vet hvor de skal legge til her? Altså hvilken båttype og størrelse skal hvor? Er det uskrevne regler som man skal kunne? Bryggene er merket der det er minimum fot. Ellers fritt frem, men noe gir seg selv ifht dybdeforhold. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Duppe skrev for 9 timer siden: Det jeg ikke skjønner er hvordan folk vet hvor de skal legge til her? Altså hvilken båttype og størrelse skal hvor? Er det uskrevne regler som man skal kunne? Du får hjelp av havnebetjeningen. Er du uskikker, ring havnetelefoen og spør om hjelp så møter de deg på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Ok takk. Er det noen grunner /farlige områder her? Hva er disse pålene laget av? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Pålene du spør om er plastrør fyllt med isopor. Forankret til moringer på bunnen. Overalt der man nærmer seg strandlinjen vil det bli grunnere etter hvert, også på Borgen. Ingen farlige umerkede grunner. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Noen påler er merket med advarsel da det er kjettinger (under vann) mellom pålene som stikker litt grunt for seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Takker. Da tør jeg vel ta en tur omsider. Litt rart ikke all info er på hjemmesiden, men har vært i annen gjestehavn og det var det samme der også. Man går vel kanskje litt blind på at 'alle kan det'. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Dykker skrev for 2 timer siden: Noen påler er merket med advarsel da det er kjettinger (under vann) mellom pålene som stikker litt grunt for seilbåter. Dette vil ikke være noe problem for båten til Duppe hvis han har den som står på profilen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Og så var vi på plass på Borgen for første gang i år. Etter en tur fra Son i tjukk tåke langs land (som vi ikke så hele tiden), men med god utkikk og kartplotter med AIS kom vi frem til herlige Borgen. På "vår" brygge var det ikke vann (problemer med lekkasje som vil bli rettet ganske snart), men tok en rask forflytting over til bryggen med vann og så tilbake. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Hei Lars! AIS er ingen garanti i tykk tåke men kun en indikasjon på hvor store fartøy "kan" befinnes seg. Men dette vet du sikkert selv. Vi var på Borgeb fra fredag til lørdag. Flytting, salg og rydding i heimen og dermed satte vi kursen til hjemmehavn. Sikkert deilig å få vann under kjølen. Hils Trude og Max! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Oh yepp, jeg er klar over problemene med tåke. Men vi hadde i hvert fall 50m sikt da vi gikk kloss i land i en periode da hekksjøgeneralene heldigvis ennå står på land og så vidt har tenkt på båtpusssen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Ser at dere er på plass, koser dere nå...Vi har båten på slipp for vårpuss, sjøsetter igjen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Og da ser vi dere vel snart her på Borgen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 (redigert) Slett ikke umulig at vi kommer en tur innover. Når reiser dere på sommerferie til Sverige? Redigert 17.April.2018 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 (redigert) Det blir vel rundt 17. mai. Må bare få orden på dynamoen, den sluttet å lade på turen idag. Redigert 17.April.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Vi koser oss fortsett på Borgen. Dynamoproblemet venter jeg med til vi kommer hjem, klarer fint turen hjem uten lading. Her vi ligger har vi jo landstrøm så batteriene vil være fulle før hjemtur. Idag skinner solen og god temperatur. Litt rester av vinter er det på nordsidene. Noen som ser skipshunden vår på bildet nedenfor? Jo, han er der, med rett kamuflasjefarge. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Litt disig i kveld men god stemmning. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Det ligger en båt på Oscarsborg ( S/Y Odine ) i dag, de skal på jordomseiling. Planen er å bli borte 3-4 år. To voksne og to små barn. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Det er vel disse... http://www.greetinggaia.com/ Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.