Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Ja, Det røsket litt til for en stund siden. Naboen din flyttet jo over på andre siden av bryggen mellom Bonus og oss (Trudelutt). Vi får ta en prat imorgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Bonus said:

Du får komme over gaten og banke på om du trenger hjelp til å sjekke fortøyningene :smiley:

Er en pine når stikkene ikke holder :) tror de skal sitte nå. Den ene var utblinket for revisjon men slapp mens naboen skiftet side på bryggen. Han var så stresset at selv vi ble litt bestyrtet ? 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Lars H. said:

Ja, Det røsket litt til for en stund siden. Naboen din flyttet jo over på andre siden av bryggen mellom Bonus og oss (Trudelutt). Vi får ta en prat imorgen.

Stemmer, han var litt stressa stakkar. ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig bryggeprat @Bonus og @Lars H. i dag. Om en kort var det en hyggelig tur til Borgen og en fantastisk avslutning på sesongen. Nå skal det bare fiskes litt hummer og fullføres service så går vi på land neste helg. Kanskje vi ses igjen til neste år? God vinter!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Vi har i hvert fall ikke tenkt å å slutte å dra til Borgen neste år, og neste år deretter . . .  Takk for praten

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det fint på Borgen på en mandag morgen. Synes synd på de som måtte dra hjem igår for å være på jobb idag.

 

borgen_09102017_morgen.jpg.d3246a049ccc4ee1ae1e1454404b19fc.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

I en link på en annen tråd vises et helt spesielt bilde fra Oscarsborg gjestehavn. Jeg er ofte på Borgen og det kan være temmelig fullt der, men dette bildet overgår absolutt alt jeg har opplevet der.

 

Noen som vet i hvilken anledning og når dette kan ha vært? Så langt jeg kan se er bildet en god del år gammelt.

 

borgen_overfylt.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 3 timer siden:

I en link på en annen tråd vises et helt spesielt bilde fra Oscarsborg gjestehavn. Jeg er ofte på Borgen og det kan være temmelig fullt der, men dette bildet overgår absolutt alt jeg har opplevet der.

 

Noen som vet i hvilken anledning og når dette kan ha vært? Så langt jeg kan se er bildet en god del år gammelt.

 

borgen_overfylt.jpg

 

Det må være noen år siden, ja. Havnekroa har ikke bygget ut uteserveringen (og den ser stengt ut?). Det er en stor overvekt med seilbåter, men av forskjellig størrelse og merke/modell, så det er ikke (bare) en merke- eller klasseklubb som har møte.

 

Kan det være i forbindelse med et arrangement? Enten noe på Borgen eller en regatta i området? Enkelte av båtene er kjente regattabåter, og noen båter har seil liggende på dekk eller storseilet liggende udekket på bommen. Det kan tyde på en regatta.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ja, det må være ganske gammelt bilde. Betalingsautomaten mangler, det står en båt på opptrekket til "kroa" og det er et skilt over døren der jeg aldri har sett..

 

borgen_stappfult.jpg.5b3ec46aee25f315a4e35293fa1e7b57.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 1 time siden:

Ja, det må være ganske gammelt bilde. Betalingsautomaten mangler, det står en båt på opptrekket til "kroa" og det er et skilt over døren der jeg aldri har sett..

 

borgen_stappfult.jpg.5b3ec46aee25f315a4e35293fa1e7b57.jpg

 

Berit sier det er et gammelt bilde som ble tatt før hennes tid på Borgen. Det var også før brannreglene kom.  Hun mener det er fra en gang Hollenderseilasen endte opp på Borgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...