Framtia Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Umagnetisk grunn... Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
KongKing Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Ja, da er jeg endelig på første tur til "Borgen" denne sesongen ? Og første tur hit i ny båt ? og selvfølgelig det obligatoriske "kald øl med havn i bakgrunnen"-bildet ? Blir ikke bedre enn dette ? Vel... Kanskje i morgen med 20 grader ☀️☀️ Kk Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Khe... har de slutta med San Miguel ? Link to post
KongKing Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 1664, Stella og Frydenlund på fat. Får sikkert en flaske med SanM ? Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 56 minutes ago, KongKing said: Det obligatoriske "kald øl med havn i bakgrunnen"-bildet ? Blir ikke bedre enn dette ? Vel... Kanskje i morgen med 20 grader ☀️☀️ Kk Mmm ...ser digg ut vel så viktig som "havn i bakgrunnen" er "båten i bakgrunnen" Gratulerer så mye med ny skute KK Mvh. SAP Link to post
KongKing Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Hehe. Takk for det ? Ny båt smaker, om mulig, enda bedre enn en duggfrisk halvliter ?? Eneste skår i gleden er at jeg sliter med en oljelekkasje på motoren ett eller annet sted... kk Link to post
Flid Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Det er ikke det store været denne helgen men noen få ildsjeler holder det gående. Link to post
Popeye70 Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 (redigert) Hvordan er situasjonen på Borgen denne helgen? Vi vurderer en tur fra lørdag til søndag, men ankommer i så fall et godt stykke ut på lørdagsettermiddagen. Regner med at det er mulig å få seg en plass såpass sent som kl 1800-1900. Redigert 19.Mai.2017 av Popeye70 (see edit history) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Tipper det rundt 20-30 ledige plasser igjen nå fredag kveld. Vil tro det er gode odds for å få plass i morgen Popeye Mvh. SAP Link to post
Frissy Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Høres bra ut. Ser på web kameraet at det er muligheter Regner med at vi og kommer utpå i morgen. Link to post
Flid Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Oscarsborg torsdag ettermiddag. Link to post
CSSGT Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Fint bilde @Flid så du forlot åstedet nå Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
TICORA Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Flott på Borgen nå men savner Milan og co på kroa. I går var alt annet enn puzzaen helt elendig. Grei service så vi slapp med halv pris. Håper det bedrer seg. Link to post
CSSGT Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Er litt enig med @TICORA Maten vår var heldigvis ikke elendig, men litt kjedelig og et godt stykke unna perfekt tilberedt. Det er jo ikke SÅ vanskelig å steke en burger så det ordner seg sikkert, men kjedelig/lite tilbehør er trist Men de nye var veldig hyggelige, så hvis de får litt sving på maten blir det veldig bra Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Flid Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 TICORA skrev for 7 timer siden: Flott på Borgen nå men savner Milan og co på kroa. I går var alt annet enn puzzaen helt elendig. Grei service så vi slapp med halv pris. Håper det bedrer seg. De fleste savner nok Milan og jentene. Det er en alvorlig konflikt på Havnekroa men det jobbes for å få alt tilbake slik vi er vant med. Link to post
TICORA Svart 27.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Flid skrev for 14 timer siden: De fleste savner nok Milan og jentene. Det er en alvorlig konflikt på Havnekroa men det jobbes for å få alt tilbake slik vi er vant med. Det håper jeg virkelig skjer. De er hyggelige nok men må kunne steke en burger. Link to post
Flid Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Borgen første pinsedag kveld. Helt full havn. Link to post
KongKing Svart 18.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Det var ikke smekk fullt på Oscarsborg i helgen (ikke langt unna), med det kan vel tilskrives Østfoldtreffet vil jeg tro. Men full fart har det vært, og havnen er nå nær tom. Freden har senket seg og med 23 grader i lufta er det herlig å kunne ligge over til mandag uten å måtte reise i kveld ? Vil anbefale alle å ta turen til Oscarsborgs "Escape room" der du på 60 minutter må løse gåter og koder så du går fyrt av kanonen som senket Blucher. Mer info her: http://perfectescape.no/oscarsborg/ Ellers er det lang ventetid på kroa, da det er mange unge uerfarne servitører. Hvor er Milan? Men vi kommer jo tilbake uansett ?⚓️☀️ Link to post
TICORA Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Hadde vår andre trivelige borgen helg for sesongen. Ungene koste seg som vanlig og de voksne også. Men nå begynner kroa å bli virkelig irriterende. Bestilte som vanlig fiskesuppe og for 4de gang på rad hadde de den ikke. Servitøren sa "det var sjeldent de hadde den", vel 4 av 4 ganget til nå har de ikke hatt den. Pizzaen til ungene var oppspist før resten av maten kom. Det rådde fullt kaos med halvfull restaurant med en bitteliten meny som de ikke har alt på engang. Nabobordet ventet 20min på drikken. Få Milan og co tilbake før de har ødelagt kroa!! Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Tror jeg holder meg unna kroa og nyter medbrakt inntil videre. Bekymrer meg litt dette, om en drøy måned er det tid for den årlige "gutteturen" med båten og der er et fast innslag en skikkelig cowboyfrokost dagen etter på kroa. Men hvis det er så dårlig stelt som nå bør vi kanskje tøffe inn til Sætre istedenfor? Hvordan er maten der? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KongKing Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Har kjøpt TV i båten med RiksTV. tv2 er brukbar, NRK håpløst. Har ikke sjekket de andre kanalene. Er forholdene her på Borgen dårlige eller er antenna mi moden for utskiftning (stod på fra før)? Har denne antenna: og en boks inne jeg skrur på fullt: kk Link to post
CSSGT Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 NRK fungerte fint under barnetv for litt siden @KongKing ? Men jeg har antenna høyt oppe i masta, skal ikke se bort fra at det har noe å si. Eller bare flaks med plasseringen her på Borgen ☺️ Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Dykker Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Jeg har jobbet med RF antenneteknikk i noen år (ihverfall godt over 30 år). Har sjekket med spektrumsanalysator, type HP8591 både på Borgen og Son da jeg har hatt problemer i mange år på disse stedene. Har meldt inn til Riks.TV (og ICE når det gjelder internett) mange ganger. Får til svar at det må være noe galt med antennen i min båt da ingen andre klager. Prøvde å forklare dem at dette er mitt yrke, men de sa at uansett, så må jeg sjekke antenne, tilkoblinger osv. Det at jeg henviste til målinger med spektrumsanalysator av proff kvalitet på hele frekvensbåndet, brydde ingen av selskapene seg om. De henviste bare til det teoretiske dekningskartet. Forstå det den som kan. Hjelper lite å være ingeniør på feltet her. Link to post
KongKing Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Da slår jeg meg til ro med at dekningen ikke er optimal på Borgen. Litt synd da jeg frekventerer stedet relativt ofte, men men kk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn