Dahlen Svart 20.Desember.2017 Del på Facebook Svart 20.Desember.2017 (redigert) Hakkannen skrev for 13 timer siden: Og akkurat det løfter hele opplegget mange hakk! Slike båter skal ha V8 (til nøds V12). Rå motorlyd i tillegg til fin linjeføring og speilblank finsh gjør slike runabouts som din til skikkelige headturnere Hadde jeg fått henda på en V12 à la Royce Rolls Merlin så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort men det hadde vært et spetakkel og spektakulært. Redigert 20.Desember.2017 av Dahlen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.Desember.2017 Del på Facebook Svart 20.Desember.2017 De gamle Rolls Roycene der har en fantastisk gange (og lydvolum), så skjønner deg veldig godt Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 25.Desember.2017 Del på Facebook Svart 25.Desember.2017 Dette blir flott. Denne cromlisten du har, hva er den laget av og hvor har du fått den fra, jeg mangler en slik på Zipen min. Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Dahlen Svart 8.Januar.2018 Del på Facebook Svart 8.Januar.2018 simon_a skrev On 12/25/2017 at 12.55: Dette blir flott. Denne cromlisten du har, hva er den laget av og hvor har du fått den fra, jeg mangler en slik på Zipen min. Takker. Den er i Syrefast 316 Stål Den har jeg kjøpt fra Osculati, en fordel fra jobben. Jeg vet at du kan få tak i dem via Båtbua (I fredrikstad), flere utsalgsteder vet jeg ikke om, dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Dahlen Svart 8.Februar.2018 Del på Facebook Svart 8.Februar.2018 Endelig er propellen på aksel Nydelig 16x20 fireblads skewback fra Sleipner Ser jeg kunne gått enda mer opp i størrelse men motoren må klare å dra dette rundt også. Det spørs om den klarer dette engang! Sitér dette innlegget Link to post
Dahlen Svart 20.Februar.2018 Del på Facebook Svart 20.Februar.2018 Pyntebeslagene prøvemonteres Bling Bling folkens! Litt justering må til på baugen da dobbeltkrumningen gjør det vanskelig. Det er ellers lite igjen å gjøre på elektronikken, noe krympestrømmer unna et fungerende system. Med litt spisse albuer fremover så blir det 17 Mai ned glomma, og da må korpset spille høyere for å høres. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 21.Februar.2018 Del på Facebook Svart 21.Februar.2018 Nydelig! Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Svaap Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Tøft!! Tenker korpset slutter å spille, for å få med seg 'musikken' din på 17. Mai :-) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Helt sjukt lekkert! Rett og slett sjukt lekkert!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dahlen Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 Nærmer seg varmere vær og det er endelig mulig å stå i verkstedet uten fem lag superundertøy, derfor har jeg fått mulighet til å jobbe mer. Amalie36 Har hjulpet med masse med putene og vi har sydd hjemme en ryggmodul med eget custom mønster. Har gått for en dristig rødfarge som skal stå til stil med racing følelsen. Motorluken er også på plass med henglser og snart pyntebeslag, kun litt polering og gassdempere så er den klar. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 den blir lekker.hva forventer du av fart? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 Kult Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dahlen Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 alphaman skrev 50 minutter siden: den blir lekker.hva forventer du av fart? Ettersom Miss Amalie fikk ca 38-40knop, med 50 mindre hester og større, tyngre skrog så tror nok jeg klarer 45+ og kanskje 50. Jeg har også en fire blads 16x20 mot Miss Amalies Treblads 14x16 Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 15.April.2018 Del på Facebook Svart 15.April.2018 Helt rått prosjekt!?? Sitér dette innlegget Link to post
Dahlen Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Litt tilbake i prosessen: jeg syr om puten til cockpiten da jeg syns "pølsa" over dekket ble litt i overkant. Tenningen på motoren har tatt kvelden så jeg er i kontakt med en som fikser meg opp med elektrisk tenning. Har måtte lediggjøre verkstedet jeg står på så da har jeg sett meg nødt til å kaste planken på vannet. Hvis du ser at bunnstofflinjen ikke treffer helt så er tanken bakerst tom og jeg har ikke fått i all vekten bak som skal dit. Så tror den treffer enda bedre snart. Sitér dette innlegget Link to post
TomErik1972 Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Fantastisk flott bygg! Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 "Planken" ser flott ut. Nydelig glød og finsh i treverket. Men så litt rar ut uten sete oppi. Du er kjempeflink Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Smykke!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Flotteste og kuleste "planken" jeg har sett på lenge Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Rikki Tikki Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Fantastisk alt sammen! Kan vi få en liten oppdatering på tingenes tilstand? Sitér dette innlegget Link to post
Dahlen Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Beklager lang ventetid, har hatt masser av ting på hjemmebane å gjøre, og motoren har ikke vært vennlig med meg. Har byttet mesteparten av tenningsanlegget. Om noen kan hjelpe meg med denne gåten så blir jeg glad! Motoren "starter" og tenner, men så fort startmotoren slutter så vil ikke tennpluggene fortsette jobben. Den stopper tvert selv om det fores bensin inn i forgasseren, mistenker jordingsfeil Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Er ikkje ein plus kabel på de nye elektrisk tenning di som er feil koblet da? Kan jo vere ein kabel som er koblet inn på start innslag på nøkkel siden den tener når du kiner på starter? Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 3.August.2018 Del på Facebook Svart 3.August.2018 Ja, det høres ut som om tenningen ikke er på fra tenningslåsen. Når du drar på starteren får tenningen strøm fra den kretsen, når du slipper nøkkelen så skal strømmen komme fra tenning på tenningslåsen. Uten det så stopper den. Jeg koblet feil ved oppstart på min og hadde samme symptomer. Koblet forøvrig motstand over coil mot det jeg trodde var w på dynamo ved en feiltakelse. Det var ladelampen som skulle inn der, noe som førte til at coilkretsen fikk strøm uansett. Vred om nøkkelen og motor startet. Vred nøkkel tilbake, motor gikk. Fikk litt panikk og vred av hovedbryter strøm, motor gikk. Koblet bort batteriklemmene på batteriene, motor gikk. Nappet av coil til fordelerlokk, da stoppet den endelig. Så strøm på coilen må du ha når tenningen er på, men ikke når tenningen er av.....? Sitér dette innlegget Link to post
Dahlen Svart 3.August.2018 Del på Facebook Svart 3.August.2018 (redigert) Det var ingen pluss fra starteren koblet inn på coil systemet. Det er noe gremlins i ledningsnettet, så jeg koblet alt fra og tok kun det viktige, har fått start på motoren, men det går ikke bra. Sliter litt med å få den til å tenne riktig, tror jeg skal bytte tennledningene (virker desperat, men det er det siste som ikke er byttet ut i tenningen.) Tok en liten test med tenningslampen, klarte ikke å lese av hvor tenningen var i forhold til merket på akselen. Den hoppet frem og tilbake og virket ikke som den tente hver gang den skulle, lampen blinket ikke jevnt. Sjøvannspumpen må byttes ut, hus og aksel. Noen tips? EDIT: Fikk noen tilbakesmell i forgasseren mens jeg prøvde meg frem på timingen, noen folk sa at tenningsrekkefølgen MÅ være feil, men jeg sjekket 5 ganger og fikk andre til å sjekke. Den er riktig og jeg vet at den roterer med klokken i fordelerlokket, for det sjekket jeg da jeg gjorde om til elektrisk tenningsmodul. Redigert 3.August.2018 av Dahlen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 Det ble nevnt i min tråd at kam har et gitt antall tenner mot akslingen på fordelerens tenner som ikke helt går opp. Mener det var @DieselDahl som poengterte dette. For å sikre rett tenning bør da rotoren peke mot sylinder 1 når sylinder 1 er på øvre dødpunkt. Ligger noen filmer på youtube som forklarer dette også. Hulda hadde fremgangsmåten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.