Jump to content

Prosjekt : Perkins T6.3544 M


torbi

Recommended Posts

dscn1304.jpg

 

Idag begynte eg med topp, grei jobb. :smiley:

 

dscn1301.jpg

 

slik så de ut før ventil trekkes ut,

dscn1305.jpg

 

 

Etter ventil har trekt ut, ser sot og ventilsete bør slipes etter mitt øye syn.

 

dscn1306.jpg

 

 

 

dscn1308.jpg

 

Følger i rekkefølge fra nr 1 til 12. litt system må vi ha, :wink:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Litt av en jobb du har tatt på deg her... Håper jeg slipper det. Men spennende lesning. Stå på!!! :thumbsup:

 

Ja eg koser meg veldig med dette, bedre enn å gå på jobb til daglig :giggle: , ja du slipper å gjøre så lenge din perkins går normalt, men det gjorde ikke min, men eg anbefaler deg hvis du skal gjøre som meg så gjør det i vinter da har du godtid og rolig, det er ikke moro i sommer når båtsesong er i gang.

ja eg skal stå på,er motivert til det enda,.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Kjøper deler og pakninger hos universal diesel as. Har mange bilder av overhalingen, men har ikke lakt de inn på dataen. Toppen ble overhalt hos nordic motor og de skal og presse inn foringene og borre de opp.

 

Er ikke universal svindyr ? hva betalte du for pakninger? du trenger ikke å si hvis du ikke vil... :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Idag var eg innom i en annen verksted og får motoren til å snu på siden, for å kommer til veivaksel og trekke ut stempelen.

Her må det løftes litt for å løse ut gir.

 

dscn1311.jpg

 

 

dscn1312.jpg

 

 

sånn, no ligger den på side og er stødig.

 

dscn1313.jpg

 

Gir er ute .

 

dscn1314.jpg

 

Det var det for idag. :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Eg vet egentlig ikke så mye den motor sin historie, men forstod at den har vært overhalt i flg tidl eier, men det tviler eg på det.

 

ja skal plukke alt fra hverandre, så neste gang blir vel bunnpanne, veivaksel og stempel ut.

 

Har tenkt å levere toppen til verksted for trykk test for å være sikker på at den er tett.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Kan også være lurt å sjekke priser her:

 

http://www.okonomi-d...?ipg=5637179535

 

Var innom der og sjekket pris på deler, men gud hjelpe meg for en laaang liste :sweat: , måtte klør litt i huet, forstod slik PH betyr perkins, men hva med nr?

Kanskje eg er treg i hodet til å forstå, noe som kan forklare meg?, på forhånd takk.. :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Saltvann, lekasje i varmeveksler. Har en inne nå med samme sykdommen.

Fyll badekaret med diesel å la den ligge der en stund.

 

Oki, skal sørge for å få gjort, du tenker vel innmat til varmeveksler var lekkasje før( som vist på bilde tidl.?).

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

HeHe, rust blir ikke stål igjen. Har vel sett no reklame som langt på vei antyder dette, men nå er det snart jul, og nissen kommer.

Dersom jeg skulle kjøpe allt dette som jeg blir "påprakket" av selgere som som hevder hjelper for ditt og datt, måtte jeg leie et lager.

Slike ting blir lagt i diesel, motorer/gear som som har vært i vann/saltvann også, dette er da ikke no nytt.

Jeg har ikke vaskemaskin, omstendig prosess mht. utslippskrav. (egentelig u-intresant)

Toppen hadde jeg demontert fulstendig, lagt i diesel. Deretter steamer jeg den med høyttrykk, 140 gr. + såpe.

Velkommen til demo.

Sjekk lokket bak på toppen torbi, denne pleier å være laget av en stålplate. Skrap denne ren og se etter små hull.

Si fra når du begynner med ventiler og seter.

Nettkatalogen fra Øko.-deler er totalt u-brukbar, papir utgaven er bedere, men de er j... bra på tlf.

Jeg bruker for det meste Øko-deler, men det kan være at de ikke kan levere pakkningen til register-deksel, pga. motorene kan være ulike.

Dette har med plassering av sjøvannspumpe om denne er drevet av registerdrev. ( 236 og 354 )

Si fra når du skal montere manifolder, og montering generelt.

Link to post
Share on other sites

Da er vi enige. Syre løser opp oksyd da. Altså vil syrevasking kunne fjerne rust. Såkalt systemrens er vel brukbart etter at motoren er satt sammen. Nå gjør ikke litt overflaterust noen skade så lenge det ikke er snakk om flak som løsner og kan tette trange passasjer. Med glykol i vannet hindrer du videre korrosjon.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...