Jump to content

Prosjekt : Perkins T6.3544 M


torbi

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

dscn1443.jpg

 

Idag hentet eg topplokk og veivaksel,endelig :smiley:

 

Til venstre ser du røde eksene, de er nye lager til veiven som de skaffet da de slipte disse.

 

Toppen slipte de ned 0,2 mm

 

Veiven slipte de ned -0,25mm samt nye lager +0,25 mm tykkere enn gamle lager, det er en steg etter standardmål som er akseptabelt, sier de.

 

Kanskje eg begynner å slipe ventilene i morgen? :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

hei. ser du handler hos økonomideler, har et lite tips! i toppakningen til økonomideler er det ikke laget hull til oljekanalen til vippetøyet!!

og kjøpte for ikke så lengesiden et likt eksosbend på Ebay.com fikk det sendt fra USA kostet ca 3000kr med frakt.( billigt i forhold til marine og industrisalg so skulle ha ca 12000kr for nytt :nonod: .) lykke til.

Link to post
Share on other sites

Jan 123

 

Hei, Betyr eg må lage hull i topp pakingen, er det t 6.3544 m det er snakk om,

 

Ja det stemmer det er j... Svindyrt å handle hos marine og industri salg i Bergen, har omtrent sluttet å handle der, du bestilte på ebay, er det lett å handle der, hos privat eller forhandler.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Idag tok eg igang med ventilsliper.

 

Tok på grovpasta til

sliping.

 

dscn1453.jpg

 

 

dscn1454.jpg

 

Putte ventilstenger oppi toppen.

 

 

dscn1455.jpg

 

Slik skal/bør gjøres, går begge veier dvs med og mot urviser.

 

 

dscn1459.jpg

 

dscn1444.jpg

 

Før sliping med grov pasta.

 

dscn1460.jpg

 

Etter sliping med grovpasta.

 

Fortsetter å slipe resten med grov så kanskje en omgang med grov til, så til slutt med fin pasta.

 

Det er masse igjen å slipe, men idag tok eg nr 1 og 2 av 12 ventiler, så det kommer til å ta litt lang tid, men koser jobb . :wink::thumbsup:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Takker :-)

 

Mye å lære synes eg, den bend ved turbo, vet eg ikke helt enda hva eg skal gjøre, prøve å pusse godt og se om se om det er sprekk.?

 

Men den andre buen til eksoslange, den har eg slipt vekk sveisefuge og kunne se det har vært sveiset oppå uten å ha slipt vekk, dårlig arbeid. Men den får eg hjelp av en. Så får vi se....

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Noen som følger denne tråden som vet hva en kan forvente å få for en perkins t6.354.4M 1987 217 hk mod gått ca 3000 timer , som går greit ryker en del , og er tungstarta . Vil tippe tilstanden er omtrent lik den i dette prosjektet . Det er ikke vann i olje , eller noen kjente lekasjer på noen av vekslerne .

Link to post
Share on other sites

Har ikke sjekket opp så mye om pris , men jeg og ville trodd noe rund 20.000. _Motoren står i en libra 33 som vi bruker som dykkerbåt .Båten er ute ca 100 turer i året , så det er vanskelig å få tid til en slik overhaling du driver med .vurderingen er om en skal bytte til noe større og nyere .

Link to post
Share on other sites

dscn1536.jpg

 

No er eg i gang igjen med prosjektet, har vært litt nede i det siste av andre årsaker, og no må eg jobbe hardt, har bare 8 uker igjen til båten skal på sjøen. :diving:

Som du kan se no er filterhuset og sjøvannpumpe demontert.

 

 

dscn1537.jpg

 

Gamle pakninger skrapt bort.

 

dscn1543.jpg

 

Stemplene pakkes inn og transportert hjem for pussing og skifting av fjærene.

 

dscn1538.jpg

 

Etter å ha rein gjort med lagre, kan du ser litt slitt på ende av lagre på veivhuset.

 

dscn1540.jpg

 

Lagre til stempel også ser litt slitt på ende av lagre.

 

dscn1545.jpg

 

slik ser en av de lagre ut.

 

Det var dagens innsats idag, :smiley:

Skal innom igjen på tirsdag og gjøre rein på innvendig før tilbakes montering sammen .

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...