Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Hvis det er ZF CruiseCommand 785CE du har så vil jeg tippe at det er dårlig kontakt et sted mellom Control Head på førerplassen og Processor i motorrommet. Det baserer jeg på at du har feil kun ved kjøring fra inneplassen. Denne er koblet til nest nederst til høyre på Prosessor. Vanligste feil er at en pinne/hylse i en plugg ikke er riktig montert, glidd tilbake. Kan være skade på kabelen et sted også. Evt. dårlig lodding på et kretskort el.l. Det er DC spenningssignal som går her og det skal ikke mer en noen millivolt variasjon før du får en sånn feil. Ta av respektive plugger på Control head og processor og sjekk fysisk at pinnene sitter som de skal. Har du litt ledning og et ohm-meter kan du måle ut kabelen. Skal ikke være så vanskelig å finne ut av det her :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Det synes som dere går godt Vest av Yachthavna i Syd. Hvorfor?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

De har den siste timen ligget på stabil kurs 307 grader i 10 knop forbi Borkum. Har nå endret kurs 5 grader mot Nord, men er fortsatt på vei rett ut i den trafikerte kanalen, og det begynner å bli mørkt.??

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

De har passert Borkum rev for lenge siden MA, og holder fortsatt en NW-kurs

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kan være tåkebanker der så selv om de gikk ganske nære land er det ikke sikkert de har sett noe. Vet noen om de har radar ombord? Etter det jeg kan se så sender iPad'en ut et GPS plott hvert femte minutt til denne databasen. Iblandt sender den ikke noe, avhengig av dekningsforhold. Kurs og fart blir så regnet ut ift forrige plott.

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spennende å følge med.

De har kanskje sett at det er gunstige forhold og bestemte seg for å ta en lengre etappe.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Han har vel en flott radar ombord, så det tviler jeg på at de kan ha mistet borkum. Ser dere på bildet som ble lagt ut fra båtem mot Eemshaven så ser jo ikke været så dårlig ut? Det kan selvfølgelig forverre seg. Men...

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

De har en god radar ombord. Jeg er temmelig sikker på at dette laget ikke tar unødvendige sjanser. Blir spennende å se på rapporten når de er i havn.

 

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

 

 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Hva mener du med "ser ikke så ille ut" Møkkalasset.? Jeg synes det ser ille ut. Fortsatt er destinasjom Borkum, som de passerte for snart 2 timer siden. En halv time siden oppdatering nå, så i realiteten kan de jo ha endret kurs?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...