Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

"Lå i Groningen i natt. Planen i dag er bare ut Eemskanalen, og så ut fjorden til Borkum som er på den tyske siden av grensa. Så håpe på godt vær og stikke avgårde grytidlig mandag i håp om og ankomme Elbe, Cuxhaven og til slutt Brunsbuttel i dagslys. 17 timer iflg ruta jeg har lagt opp."

Dette stod det å lese i dag tidlig.

Link to post
Share on other sites

REM, deres sidste position var lige der hvor de skulle begynde at dreje østpå. For at komme fri af Borkum rev skal de et godt stykke ud. Jeg lægger lige et kortudsnit ud med deres sidst kendte position. Nu er de uden for rækkevidde af telefonnettet. Derfor er det godt at have en rigtig AIS-transponder. Og så skal de vist huske at ændrer de planer, så skal de lige sige det når der er så mange, der følger med...

Link to post
Share on other sites

Mulig du har rett MA. Jeg benyttet satelittbildet som referanse for sandbankene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvordan kan du si det DD? Siste oppdatering er 1 time gammel

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hva mener du med "ser ikke så ille ut" Møkkalasset.? Jeg synes det ser ille ut.

Det var med referanse til mitt eget innlegg vedr.tåke. Jeg linket til noen webcameras som ikke viste nevneverdig tåke. Ellers enig i at det ser bekymringsfullt ut, men mulig feil på AIS?

 

Hvis ikke de melder seg snart, eller posisjonen oppdateres så blir det muligens en våkenatt på noen av oss her....

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fra sidst kendte position til Nordeney er der ca. 23 nm hvilket jeg får til tre timer. Solnedgang ifølge Navionics er 20:30. Så bør de kunne ankomme i nogenlunde tusmørke. Men hvis ikke vi får signal fra dem indenfor to timer, så skal vi være nervøse... Men jeg holder på at der kommer en position om en time til halvanden.

 

Sagen er jo, at de har en kongeetape i morgen. De vil hele vejen til Brunsbuttel og det er en tur på over 100 nm, så jeg tipper, at de har besluttet at forkorte den ved at tage noget af den i dag.

Link to post
Share on other sites

Endret destinasjon til Norderney nå ja. Må være mørkt snart? Håper de har kontroll på tidevannsvinduet i havna

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Detta går så det griner .. gutta har flott kurs østover i tyskebukta :) er ikke umulig de har brukt litt tid på evt tollsjekk.. De har jo radar etc så null prob og gå natta med denne båten. vi gikk selv natta fra helgoland og oppå vestdanmark foriige uke. Det er forøvrig så som så med mobildekning borti dær.. så ikke forvent og høre noe før ikveld

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Hvordan kan du si det DD? Siste oppdatering er 1 time gammel

Det baserte jeg på at de var omlag 22nm fra Norderney på siste posisjon og at de da nylig hadde svingt østover, hvilket nå er bekreftet, De hadde rundt 10knop og det skulle bli 2t 12min. Men nå er farten nede i 6,4kn og de har 16,4nm igjen. Har da to og en halv time igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...