Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Da er jeg på vei ut døra snart.

 

Siste oppdatering fra NL er at båten er sjøsatt og ting ser ut til o g virke. Vet ikke om de har kjørt den ennå og teste autopiloten....

 

Spørs om det blir noe søvn i natt, hehe :lol:

 

Noen bilder jeg fikk just nu...

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

bilde

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige lykkeønskninger :)

 

Velkommen til BP Kapt. Gjelseth! Og grattis med flott båt. Virkelig en klassikker av god kvalitet :)

Gleder meg til vi (mest du, da ;)) skal lage lyd i skuta :)

 

Ble sen kveld i dag. Et par-tre tog og en taxi og nå er vi på hotell i en by 20 min fra båten. Måtte ha en matbit før sengetid også. Jeg har selvfølgelig søvnproblemer i dag også....

 

I morgen drar vi til båten. Så gjennomgang med megler og firmaet som håpar montert utstyret.

De hadde vært ute på tur i dag og kalibrere autopilot og testet utstyret. Alt funker.

Eneste han ikke fikk gjort var autolearn på piloten da de gikk tom for plass før den var ferdig.

Han spurte om det var greit at han avsluttet før båten traff diken, hehe..

Men innstillingene er gjort manuelt og funker ok. Fikk forholdsvis lav deviasjonsverdi på 4 som er bra. Har før slitt med og komme under 7.

 

I morgen håper vi og komme oss avgårde på ettermiddagen slik at vi rekker fram til Lemmer før mørket kommer. Lemmer er der kanalen begynner mot Groningen og så til Eemsfjorden og Delfzijl.

 

Spent og forventningsfull som en unge før julekvelden nå.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takker Astor og Røknes :)

 

mAIS ble ordnet Ila natten. 4t søvn hehe.

Vi er på vei ut av hotellet nå og så på vei til båten :) blir nok endel gjennomgang, handling og rydde på plass før vi satser på og dra utpå ettermiddagen fra Elburg :)

Skal få tatt litt bilder :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da er vi på vei. Har nettopp passert første sluse og hevebru en time øst av Elburg. mAIS er aktivert nå.

 

Har vært et helvetes stress i dag. Brua stengte 1800 og var der 15 min før. Manglet 15 cm på å gå under. Brua stod oppført med 5,4 meter. Vi prøvde, men brufyren måtte stenge gata og åpne brua.

 

Første problem er at motoren jager over 1500. Kan være normal i noen sek til et minutt. Hurtig jaging. Virker elektronisk. Skjer ikke i frigass på samme rpm. Har stoppet og brutt strømmen. Ingen forskjell. Alle filtre er nye.

Motor er Cummins QSB 5,9 230 fra 2009. Common Rail.

 

Ønsker svært gjerne tips. Superstressa nå.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Så kjempespennande, såg på AIS no KARMA heldt 7 knop 288gr rett ved Ketelmeer. Søk på "Ships underway + Yacts & others"

 

Håpar motorjaginga ikkje er alfor trøblete, elektronikk er vel og bra men ute på sjøen blir ofte småting store når ein ikkje kan diagnostisere med rette redskapen. Håpar nokon her inne kan ha nokon gode forslag.

 

Ellers fylgjer vi spent med her, ynskjer ein god og problemfri tur utan altfor mykje spenning. :seeya:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Håper jeg og. Vi håper og rekke frem til bunkring i Urk nå.

Jeg har lyst til og se over filtre, og montere vakuummåleren min i kveld på grovfilteret.

 

Jagingen er opp i turtall og ikke som et turtallsdropp. Meget hurtig jaging. Under 1500 er alt ok. 1450 som vi kjører på nå er 6,8 kn. 1/2 knop mer enn når vi var inne i kanalen med 2,5 m dybde.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jagingen er ikke i frigass. Forsvinner ikke på 2000 hvertfall. Mer har jeg ikke prøvd. Maks er 2600.

Har kjørt hele registeret i fri opp til sperra på 2670. Null problem.

 

Halvtime igjen til Urk nå. Tror det blir nattehavnen vår. Vi må bunkre og tror det er stengt nå.

 

Regn og disig. Tidvis dårlig sikt. Kjempeglad for HD radaren og autopiloten er uunnværlig :)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om dette hjelper deg, men her er telefonnummeret til Cummins i Norge. De skal være tilgjengelig for teknisk hjelp uansett hvor du kjøpte båten.Tlf.: +4764974500. Evt. Nederland +31-180487284.

På Cummins sine hjemmesider sies det at du skal få hjelp uansett når og hvor. Følger deg på nettet og har funnet båten din. Bruker Marine Traffic Ship Positions. Og slik det ser ut holder du 6,9 knots og er omtrent på N52, 37, 38' , E005, 37, 84'. Lykke til! Håper motorproblemene løser seg og at stressnivået synker til et behagelig niva!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...