Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Ser ut til at de nå forsetter "Innasjærs"/les kanalen" fra ved volharding så da får de jo rolige forhold en stund og får sjekket opp jagingen før de begynner på større åpne strekker ..
Ville ikke beveget meg ut på havet med ustabil gange ....så få skikk på dette før dere går utpå
flott båt ...kommer til å følge med dere på turen ....er jo sabla moro å følge med på hentetrådene ..
God tur :thumbsup:
Direktelink til Marinetrafikk og rett på båtens posisjon

 

http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?level0=100

 

Last Position Received

Area: Inland, Europe
Latitude / Longitude: 52.8562° / 5.6792° (Map)
Speed/Course 5.5 knots / 27?
Currently in Port: LEMMER
Info Received: 0d 0h 1min ago (AIS Source: 888)


bilde

Itineraries History


Voyage Related Info (Last Received)

Draught: 1 m
Destination: LEMMER, NL
ETA: 2013-04-12 18:00
Info Received: 2013-04-12 19:18 (0d, 13h 53min ago)


Recent Port Calls: Port Arrival (LT) Departure (LT) LEMMER 2013-04-13 10:04 URK 2013-04-13 08:14 URK 2013-04-12 19:43 IJSSELOOG 2013-04-12 18:43 2013-04-12 18:48 KETELHAVEN 2013-04-12 18:33 2013-04-12 18:38

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ser ut for meg som det er rimelig strake veien fra der de startet. Ser og at det går en kanal fra emden til wilhelmshaven, men om de tenker å gå der? eller om det er mulig.. det aner jeg ikke.. Men ser det ligger noe båter langs den kanalen og... Det må være en utrolig flott tur.. Å særdeles gøy å følge dere..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jagingen er tilbake nå. Funket fint de første 3 timer. Full tank og ny diesel nå.

Vakuummåleren rører seg ikke ved jaging. Under 1450 funker bra. Null sjø nå, og jagingen er der.

 

Skal sjekke filtrere for luft ved neste stopp. Håper jeg finner svaret da.....

 

Ser ut som groningen er et realistisk mål. Vil ikke stoppe nå. Redd for at bruer etc stenger...

 

Hva med potmeter på gasshendelen? Bør jeg gå opp og prøve? Jeg gjør det.

 

Takker for lykkeønskninger og alle tips og råd!!!

Fortsett med gode råd karer. Tusen takk :)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Lykke til videre Sap, håper du finner årsaken til jagingen. Artig å følge på ais :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg kjørt oppe i 30 min. Ikke et fusk!

Kom ned nå og problemene er tilbake fra første sekund. Elektroniske spaker.

Vi bevegde den nede 100 ganger frem og tilbake når jeg kjørte oppe for og "rense" potmeteret. Funket ikke.

 

Da heller jeg mot feil på spak eller ledningsnett til spaken nede. Evt kalibrering. Har ikke sett manual til spaken. Dette er et ZF system. Motor er Cummins QSB 5,9 230 hk 2009 mod.

 

Kunne noen vært så snille og søkt opp en manual til spaken eller systemet? Da hadde jeg blitt overlykkelig :)

Mulig og bytte om spakene i verste fall?

Ser de har hver sin kontakt inn på hjernen. Stasjon 1, 2 osv. opp til 4.

 

Skal få inn et bilde av spaken. Tipper man må ti ZF siden.

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kansje du finn noko her http://kgk.no/zf/marine/

 

Der er nokon nedlastingssider, har du meir spesifik kva controll du har?

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Sitter på jobb nå med tilgang på søkermotor. Finner du noen betegnelser på spakene? Er inne på ZF sine sider og det ligger mengder av mulige systemer. Prøvde å søke på ZF med motorbetegnelsene dine og det ga ingen gode raske svar på Google.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Har funnet installasjonsmanual til systemet ditt. http://www.atlantismarine.co.uk/Images/User//File/MM14330-I_RvH_6-06_SW13867_1E_CruiseCommand_Ma.pdf

 

Hvis du ikke får åpnet filen så send meg e-postadresse som du kan nås på så sneder jeg den.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...