Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Takk for link. Hulda er fagmann og vet hva han prater om :-)

 

Slik jeg tolket det, var problemet jernet i fila eller stålbørsten. Dette belegget var så løst at jeg like så godt kunne plukket det med hendene. Men dumme meg som er glad i bling ville jo ha en pen overflate, lol.

 

Tror det var i en Yamahamanual det stod at anoden på braketten man skulle fjerne skallet.

Lurer på om det var stålbørste som var nevnt. Skal sjekke etterhvert :-)

 

Jeg byttet 2 av 3 anoder i går. Da bytter jeg nok den tredje også en av dagene :-)

 

Tusen takk for tips og "heads up" :-)

 

Noen flere BP'ere som er i samme område nå?

Vi tusler nedover mot Lillesand og evt inn i blindleia i dag. Mandag morgen må vi være i Kr Sand.

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fantastisk flott i Nidelva, ja. Var der i 2010 med vår Nidlv 26. Liksom tilbake til røttene, he, he. Vi gikk også et godt stykke opp forbi Nidelv fabrikker og badet med båten på svai. Fantastisk!

 

By the way: Det er vel Nilsen Båtbyggeri som holder til i gamlelokalene nå; det var jo også denne familien som startet opp Nidelv fabrikker. Agder boats er vel nå både Scand, Agder Boats og den gale (glade) Båtmegler, som driver på samme sted med Nilsens, tror jeg.

 

Veldig artig å følge dere på tur. Takk for mange fine og oppmuntrende bilder og skildringer til oss som ennå sliter kontorstolen. "Tider skal komme", som det heter i julesangen. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Et par flotte plasser til deg sap
"Sokken" Ytterst på Auersøya fin havn men ikke ved sydlig vind
Grunnøysundet rett før Lillesand er plassen du vil like deg trang gjennomseiling men der går du fint igjennom på bredde og dybde fint å ligge på venstresiden med det samme du kommer igjennom :wink:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takker for hyggelige tilbakemeldinger og gode tips :-)

 

Så tipset ditt om Grunnøysund for sent Laluna. Men fikk klemt båten gjennom et annet trangt sund litt senere etter vi dro fra Lillesand, hehe.

Det har alltid vært ett eller annet med meg og trangen til å borre båter inn trange steder, lol ;-)

 

I morgen kommer opphavet ned med bil en tur. Jeg skal plukke de opp i Lillesand i morgen tidlig.

De har vært i blindleia med båt mange ganger opp gjennom årene på båtferie, men nå er det nesten 20 år siden sist. Blir nok en flott dag for sightseeing og friske opp gamle minner i morgen :-)

 

Spørsmål til lokalkjente. De vil antagelig tilbake i kveldingen, så hvor kunne jeg sluppet de av hvor det er noenlunde grei forbindelse tilbake til Lillesand?

Et sted etter Gamle Hellesund og Stokken... Kan jo gå til Kr.Sand, men frykter det ikke er plass om vi kommer for sent frem.

Frøken blir med de tilbake hjem for å jobbe litt og div, så da er jeg alene på skuta en tid. Mulig jeg drar over til DK eller videre vestover...

 

Nå har kloret oss fast inne i en trang og grunn vik med noen cm mellom kjølen og sandbunnen under.

En vik i Vestre Hestholmbukta på Skauerøya utenfor Lillesand. 3 ministrender for ungene under 20 meter fra båtene :-) Var på østsiden og kikket, men fant ikke noe ledig som var dypt nok eller plass til alle fire.

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

 

Her er dagens track. Skal prøve å få lastet opp litt bilder senere :-)

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du kan nok hive de på buss fra Tømmerstø ikke langt fra Stokken http://www.akt.no/planner?lang=no&from=T%C3%B8mmerst%C3%B8+%28Kristiansand%29&to=Lillesand+rb.st.+%28Lillesand%29&time=22%3A47&date=06.07.2013

Fin tur ned gjennom Nilen du går rett gjennom der så bort til Kassenkanalen og inn i Isefjæfjorden opp til brua ta til babord og følg veien ut til gamle Hellesund :thumbsup:
http://www.blindleiabilder.no/krossen-nilen.php

http://www.blindleiabilder.no/blindleia-tur.php

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Trasig å bli i dårlig form på ferie. god bedring.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Huff, ja. Det er ikke noe særlig. Mistenker et krabbeskjell jeg spiste i går. Kan ikke huske å av vrengt meg så mye som jeg gjorde hvert 15. min i hele natt. Kroppen er helt kjørt og ikke mottagelig noe fast ennå.

 

Fint her inne, da :-) sol og varmt. Får prøve å sove litt :-)

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takker. Ligger i Kr Sand nå og prøver å komme til hektene igjen :-)

 

Her er noen bilder fra Grimstad til Lillesand

 

 

bilde

På vei ut til Maløya igjen for å avlevere noen varer vi handlet i Grimstad på morgenkvisten.

Innseilingen til Grimstad fra S. er meget spesiell og flott med alle kostene på rekke og rad. Her sett utover med Grimstad i ryggen.

 

 

 

bilde

Homborgsundrenna

 

 

bilde

 

 

 

bilde

Lillesand

 

 

 

bilde

 

 

 

 

bilde

Vi prøvde å finne plass på Østsiden av Skauern, men det var fullt så vi gikk ut det trange sundet mot Hestholmene.

Trangt men dypt nok

 

 

 

bilde

Fant oss plass i en grunn vik i Vestre Hestholmsbukta.

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Morsomt. Stranda dere la til ved på Skauerøya var fast plass for Skibsplasts årlige sommertur når jeg var liten pjokk. Med alle modeller på vannet for prøvekjøring og moro, og høydepunktet når Roald Skibsrud dro avgårde og kom tilbake med ei 10 fots jolle fylt med reker og øl på slep utpå dagen (eller... brus for oss smårollinger :p)

 

Ble nesten nostalgisk her jeg :p

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Link to post
Share on other sites

Det var ganske fullt og mye vind i pollen, så vi tuslet rundt på utsiden av helgøya og har lagt oss til i lagunen på vestsiden.

I kveld skal vi opp å se på fortet :-)

 

Fikk tilsendt denne isted.

Olavsundet er fantastisk vakkert :-)

 

 

bilde

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Kom nettopp tilbake fra en tur på kystfortet nå :-)

 

 

Her er dagens track.

 

Siden omtrent Lillesand har gps'en plassert oss noe for langt nord og vest på kartet.

Gjelder både navionics HD DK og HD Europe samt Raymarine nye C serien.

De andre båtene med Bl.a Garmin forteller det samme.

 

Noen flere som har merket det samme på Sørlandet i det siste?

 

 

qa5ypu9y.jpg

Nb: stopptiden og gjennomsnittsfart er fra jeg husker på å stoppe tracket.

 

 

yryverer.jpg

 

 

 

 

u3y4amam.jpg

Ny Hellesund

 

 

 

8y3yjyba.jpg

Olavsundet

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Kjapt spørsmål til de som er kjent i området.

 

Ser det er meldt 7-10 m/sek fra NV og N i natt.

Vi ligger ganske utsatt for så sterk nordavind her. Spes meg som ligger med siden mot N uten mulighet til å feste noe på tvers.

 

Vurderer om jeg skal gå inn til Høllen eller ikke nå istedenfor å ligge våken og vokte båt i natt.

 

Noen som vet hvordan det er med plasser og muligheter der?

Var der sist for over 20 år siden som sneip

 

Evt andre havner med bryggeanlegg i nærheten?

 

 

Takker for svar :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...