Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

For meg som fikk hele sesongen ødelagt pga div klundremikkler på et VP verksted er dette en flott påminnelse om bedre tider.. Takk for flotte bilder.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Fantastiske bilder av en vidunderlig skjærgård du kommer med!

Jeg tar meg den frihet og nominerer deg til Norges første turistminister! :yesnod:

Haha. Den var god :-)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-)

 

Hyggelig å ta i mot tampen her i Farsund! Ble altfor kort møte, men litt hektisk med "litt" utålmodig familie på bytur... Timingen værmessig er meget bra.

 

Takk det samme Oteren :-)

Jeg blir her hvertfall ut kvelden, så bare å slenge innom om du er i byen senere :-)

 

Enig i at det er flotte bilder, og jeg ser at de er tatt med iPad----- kan du kort forklare hvordan man legger inn bilder fra padden? Jeg har appen som skulle gjøre det mulig, men har enda ikke klart det:(

Mvh

Figaro

Bildene er lagt inn fra padda, men de fleste er tatt på et Canon powershot kamera.

 

Uansett, for å legge inn bilder, bruker jeg en forumapp som heter TapaTalk. Den er også snillere på båndbredde ved lesing da den bare viser thumbnails og ikke store bilder samt null reklame og andre ting.

 

Den har en knapp når du skriver innlegg som gir deg mulighet til å laste opp bilder samt velge størrelsen på de før opplasting. Man kan laste opp bilder fra kamerarullen eller andre album du har på padda eller ta bilde direkte.

 

Bildene fra canonkameraet overfører jeg trådløst til padda via WiFi og en canon app.

 

 

For meg som fikk hele sesongen ødelagt pga div klundremikkler på et VP verksted er dette en flott påminnelse om bedre tider.. Takk for flotte bilder.

 

Takk for hyggelig kommentar :-)

Håper du får orden på motoren så du kommer deg på sjøen snart.

Leste historien tidligere. Ufattelig kjedelig.

Min tiltro til "fagfolk" i båtbransjen kan vel ikke bli mindre. Jeg holder de unna så godt jeg kan.

 

 

han har jo cummins 5.9.. juks det i båt :o

 

Håpet er jo å ikke bidra til å laste penger på disse slendriannene, men man skal aldri si aldri ;-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Her er dagens track fra Mandal til Farsund via Lindesnes og Korshavn.

 

Var en flott tur rundt Lindesnes i dag i strålende sol :-)

 

 

bilde

 

 

bilde

Ruta

 

 

bilde

 

 

 

bilde

Gikk leia på innsiden av Hille

 

 

 

bilde

Så på Nordsiden av Våre før kursen ble satt på utsiden av Lindesnes

Hadde planer å gå innom Svinør som etter min mening er ett av de to flotteste stedene i dette området, men var bekymret for å komme for sent til Farsund mtp plass.

 

 

 

bilde

Det andre idylliske stedet jeg kjenner til er rett på vestsiden av Lindesnes. Korshavn

 

 

 

bilde

Gikk den flotte kystleden mellom Korshavn og Farsund

 

 

bilde

Farsund.

Kaperdagene starter i dag så det blir sikkert godt med liv og røre her

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg nok nådd endestasjonen min vest her i Farsund, så tenkte å komme med litt loggdata. Jeg tanket på Dronningen i Oslo kvelden før vi dro og nullet trip og forbrukstelleren. Siden da har båten gått 268 nm over grunn, brukt 356 liter diesel og motoren har gått 50 timer.Forbruket kunne nok vært lavere, men vi har stort sett hatt vind og sjø i nesa hele veien unntatt i dag. Uansett ikke så galt forbruk. Vi får se på tilbakeveien :-)bilde

Edit:Misset bildet av seilskuta som dukket opp.Er vel natta nå snart tenker jeg :-)bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det var ganske fullt og mye vind i pollen, så vi tuslet rundt på utsiden av helgøya og har lagt oss til i lagunen på vestsiden.

I kveld skal vi opp å se på fortet :-)

 

Fikk tilsendt denne isted.

Olavsundet er fantastisk vakkert :-)

 

 

bilde

 

SAP -from my iPad )

 

Kuult bilde.

Herlige reiseskildringer dette her! Gøy at du tar deg tid. Vi skal starte fra Skien idag og raskest mulig til Ny Hellesund for så å gå rolig hjemover igjen. Er så lenge siden jeg har vært der nå og tenkte jeg var for bred eller for dyp med båten vår nå i sundet der! eller at det ble for grunt med 2 propellere,

 

god tur videre

Link to post
Share on other sites

Takker Kire :-)

 

Det går fint med båten din. Det er relativt dypt, og du kan holde deg deg godt til høyre når du passerer den lille stanga så går det så fint. Man får en slags "puteeffekt" som hjelper med plassering midt i den dype renna slik man får i trange kanaler/ slusekamre. så man får litt usynlig hjelp.

 

Har gått gjennom der med tilsvarende båt som din med 2 strake aksler. Var godt med vann igjen. Husk styrefart om det er litt strøm.

 

 

Gi gjerne en lyd om det passer seg slik når vi møtes :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takker Kire :-)

Det går fint med båten din. Det er relativt dypt, og du kan holde deg deg godt til høyre når du passerer den lille stanga så går det så fint. Man får en slags "puteeffekt" som hjelper med plassering midt i den dype renna slik man får i trange kanaler/ slusekamre. så man får litt usynlig hjelp.

Har gått gjennom der med tilsvarende båt som din med 2 strake aksler. Var godt med vann igjen. Husk styrefart om det er litt strøm.


Gi gjerne en lyd om det passer seg slik når vi møtes :-)

 

Takker for svar

 

Det skal jeg gjøre om det passer. Følger med deg på AIS ser du, så ser deg, hehe.

Artig det au!

 

Mvh

Kire

Link to post
Share on other sites

Da har Karma fått mat i magene hos Sverre på Flekkerøya og drivstoffbørsen er oppdatert. Begge dieseltankene pluss vanntanken ble fylt samtidig. Gikk ikke lange tiden. Forbruksmåleren viste 415 liter og jeg fylte 411 liter. Da stemmer kalibreringer jeg gjorde sist på en prikk. Utkjørt distanse siden jeg fylte på dronningen i Oslo før vi dro var 315 nm. Forbruket over grunn har vært ca 1,30 L/nm.Timene står i loggboka nede, men det gynger litt over Kr Sandfjorden nå, så den får være. Tipper 60-65 timer. bilde

@kire.

Ble invitert over til en hyggelig kar med en P V58 i går kveld. Vi pratet om mye rart, Bl.a Olavsundet.

Jeg sa at det ble vel for trangt, men neida, han hadde gått gjennom der. Lurte nesten på om han spøkte helt til han viste bildet :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

:-) møtte sap_2000 i dag ved Torungen fyr, herlig båt sap_2000 har. Tror jeg må vurdere Trawler en eventuell neste gang.

Så ønsker jeg meg en hekktruster av nissen, fordelt var pokker ike lett å få inn ræva isdag i Nilen med litt fot mye vind skrått inn i hekken, men det gikk til slutt med litt kraft......

Link to post
Share on other sites

Hei igjen

Har ikke sett den i fart selv og kjørte 18 knop der, så tenkte vel tanken at den så litt si ut i hekken. Du vet ferielastet med ufattelig my greier man har med seg og Jolla i tillegg bakpå, men må si jeg merker lite til det. Ihvertfall meget stabil og fin å kjøre.

Liggetid Kristiansand nå og fikk jommen meg gjestelplass i lomma til Villa Marina

 

Igjen god tur videre til deg å dine også, så treffes vi nok engang

Link to post
Share on other sites

Sap, en liten takk i din tråd. Karma er en utrolig flott båt, og i dag så jeg Skipperen i gang med vaskekosten :smiley:. Den båten blir hvertfall tatt godt vare på, og Sap er full av smarte ideer og løsninger som introduseres etter hvert i Karma. Vi "talas" snart, som det sies på min hjemmedialekt, Jori

Link to post
Share on other sites

Den 21 meteren der lå der når vi kom. Sto og så på han kjørte ut med ganske små marginer. Svær båt da

Den var enorm! Stavangerbåt..

 

Tror jeg så deg nå. Om du ligger på enden av den innerste flytebrygga?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi går mot Risør eller Jomfruland i dag. Tenker på å gå over til fläskkusten i morgen tidlig. Diskuterer litt med de andre her. Blir i så fall til kosterområdet eller litt lengre syd.

 

@jori :

Takker for hyggelige ord, og det samme tilbake :-)

Gi en lyd på VHF en om vi havner i samme område i kveld :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det kan se ut som om det blir mindre vind fra og med Lørdag. Synes det kan virke som om det har vært relativt mye av det i sommer ?

Her er en bølgeanimasjon fra YR. http://www.yr.no/kart/#lat=58.95825&lon=11.00744&zoom=8&laga=b%C3%B8lgje&baseid=PunktUtlandet%3A2711537&proj=3575

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...