Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

At jeg ikke er noe særlig belest er vi jo allerede enige om, men jeg er rimelig god på kart og tror jeg har løst gåta med sted: Han har vært i Telemarkskanalen!! Da løser blåfarge-problemet i kartet seg også tror jeg. Så vidt jeg vet er det bare Plan2nav som har kanalen. Noe å nøste videre på????

Det tror jeg ikke gitt, så her tar du helt som forventet grundig feil, du burde lese deg opp lit vennen..før du uttaler deg

 

Det er nok for langt unna for en helgetur med en Sjømann 22, med hjemmehavn i Østfold.. Båten har jo en skrogfart på 6 knop, og marsjfarten ligger nok tett under det..

 

Men dette er selvsagt ikke godt nok for å vise at du tar feil..

 

Selv i den vakre Telemarkskanalen er det ikke sund som 2-3nm lange uten mulighet til å passere. Dessuten har Telemarkskanalen 5 knops fartsgrense nærmere 50 meter fra land (unntatt i Nome der det er 100m).. Så det er intet i TS innlegg som taler for at han besøkt Telemarkskanalen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Der kan du se, den lille vennen tar feil igjen. Jeg syns fartsgrensene slår ut litt urettferdig da mange av de fastboende Telemarkingene her oppe tydligvis er fritatt fra reglverket! Men akkurat det kan man vel "gnage" en egen tråd på, like lang og innholdsrik.

Link to post
Share on other sites

Det er vel mange som føler seg fritatt for lover og regler, noen tyr sogar til selvtekt for å unngå at båter og biler bak slipper forbi og etter egen mening bryter fartsgrensen på stedet.. Andre kjører for fort med bil, eller går for fort med båt.. Noen smugler røyk, brennevin och fläsk fra Sverige... Men vi har påtalemyndigheter som håndterer lovbrudd i Norge, det er ikke opp til "Hvermansen" i båten sin å avgjøre om noen begår et lovbrudd eller ei.. Det kreves gode bevis og bevisførsel før en kan dømme noen for lovbrudd

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Der kan du se, den lille vennen tar feil igjen. Jeg syns fartsgrensene slår ut litt urettferdig da mange av de fastboende Telemarkingene her oppe tydligvis er fritatt fra reglverket! Men akkurat det kan man vel "gnage" en egen tråd på, like lang og innholdsrik.

 

Så i en annen tråd her om Telemarkskanalen at voksne menn kjører sånne lekescootergreier i full pinne og høy fart med tettsittende gummidrakt på blant familiebåter som er på tur i kanalen.

 

Kanskje fartsbegrensninger bare gjelder båter og ikke "vannlek" utført av lokale voksne menn med tettsittende gummidrakt? Eller kanskje det er innenfor hva man kan og må akseptere at enkelte voksne menn må få lov å få utløpe for sine indre behov om å vise seg frem i sine tettsittende og våte gummidrakter for tilreisende familier som ferdes i trange kanaler i innlandet?

 

Har hørt at det kan få stygge følger dersom enkelte ikke får utløp for sine lyster. At lokale gummidraktmenn på lekescooter viser seg frem er vel egentlig en liten ulempe som man må kunne godta.

Link to post
Share on other sites

 

Nå har jeg ikke en Sjømann 22 men jeg synes det er en morsom båt som var populær for et par tre tiår siden.

Nei det har du vel ikke lengre, etter at avsløringen at den neppe gjør 7 knop, så da måtte du finne en annen teoretisk båt som passet inn som ingrediens i suppen din...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Julenissen "kommer" ikke før til jul Bitteliten, et forumtroll som TS åpenbart er i denne tråden og som dermed vi har med å gjøre i denne tråden leverer ikke fakta... Forklaringen og historien endrer seg hele tiden, det er kjennetegnet på de som har en lemfeldig omgang med sannheten.. Etterhvert som løgner avsløres, så må historien endres litt ... Men det er jo litt morsomt å diskutere litt da.. så en må evne å se det positive i dette oppkoket av ei suppe..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Med all respekt å melde, Sydvesten, men det du holder på med i svært mange av dine innlegg i denne tråden er ikke diskusjon - det er på grensen til trakassering.

Å prøve å snakke fornuft i himmelretning SV blir som å rope i skogen og forvente å få ett fornuftig svar.

 

Men det finnes en enkel løsning : Gå på rediger profil og der velg innstillinger for Fiender. Der kan du enkelt legge til folk som du ikke orker å forholde deg til eksistensen av. Etter at jeg gjorde det er denne tråden blitt nesten levelig :lol:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Det å hindre andre i å komme frem er intet annet enn selvtekt det ... Da tar du loven i egne hender og nekter å slippe frem noen vil komme forbi deg.. Det er ikke din jobb å leke politi på sjøen eller på landjorden for den saks skyld, selv om du har aldri så lyst.. Du har hverken kunnskaper eller kompetanse til dette UGLESETT..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

Jeg blir litt skuffet over ditt bidrag i denne tråden BT. Du har helt sikkert bestått båtførerprøven men har kanskje noe igjen på den praktiske delen?

 

Mener å ha lest her på forumet at BT er førar på eit av RS sine fartøy.

Men dette er kansje feil?

Link to post
Share on other sites

........ Men vi har påtalemyndigheter som håndterer lovbrudd i Norge, det er ikke opp til "Hvermansen" i båten sin å avgjøre om noen begår et lovbrudd eller ei..

 

 

Kanskje flere burde ta ansvar for andres feilvurderinger ? Så kunne vi fått ned trafikkdød og ulykker sammen. Slik båtkjøring kan godt være ruspåvirket.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Uglesett: Kan du forteller litt om hvorfor du ikke ønsker å dele kartreferanse og båt med oss? Når noen spør meg om dette, så føler jeg det helt naturlig å svare. Kan godt være du har en god grunn til å ikke ønske å dele dette med oss, men jeg synes i alle fall det hadde vært hyggelig om du kunne dele dette med oss.

 

Til alle som snakker om forumtroll: Om dere leser gjennom tråden, så vil jeg si det er andre som passer bedre til beskrivelsen forumtroll enn trådstarter. Litt av poenget med forumtroll er at disse ikke klarer å oppføre seg så snart de kommer på internett og ikke lengre står ansikt til ansikt med person. De glemmer at de snakker med virkelige folk, og at folk har følelser.

 

Skulle gjerne kommentert utsagn om selvtekt, men jeg orker ikke å diskutere med vedkommende som kom med det utsagnet. Kanskje noen andre ønsker å ligge hodet sitt på hoggestabben?

Redigert av leif_erikg (see edit history)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

Ingen problem !

De som roper om at selvtekt er oftest pyser. Det er de som springer bort eller lukker øynene når urett begås. Det er slike som gjør at kriminelle får utfolde seg i den grad det gjøres.

Man skal ikkje tåle så inderlig vel, den urett som ikkje rammer en selv.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

 

 

Kanskje flere burde ta ansvar for andres feilvurderinger ? Så kunne vi fått ned trafikkdød og ulykker sammen. Slik båtkjøring kan godt være ruspåvirket.

Er ikke så sikker på at selvtekt er løsningen for å få ned ulykker... Selv tror jeg slik oppførsel vi medføre til økt irritasjon, og skape flere farlige situasjoner, med farlige forbikjøringer og passeringer med båt., når noen velger å hindre folket i å komme frem. Det en gjerne opplever er at folket legger seg helt opp i hekken på båter, eller støtfangere på biler som fysisk hindre andre i komme frem, og det tror jeg er en dårlig løsning med tanke på sikkerhet til sjøs og til lands

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg ikke en Sjømann 22 men jeg synes det er en morsom båt som var populær for et par tre tiår siden.

 

Men du oppgir fortsatt SJømann 22 som båten du har i din avatar?

 

 

Jeg for min del bruker sjøkart fra kartverket sammen med kartplotter av ny dato. Dessuten er jeg lommekjent i mine nærområder. Det er derfor utidig at man stiller irrelevante spørsmål hele tiden om båt, kompetanse, utstyr og sted.

 

 

 

Jeg mener at du i tidligere innlegg har latt det komme frem at du holder til i Østfold hvilket trolig betyr at det området du har navigert og som danner grunnlag for denne tråden er et sted i Østfold hvis jeg skal tolke ovenstående riktig? Eller er det også en "skinnmanøver"?

 

Ellers er det artig hvordan du omtaler andre medlemmers kompetanse her på forumet noe som tyder på at du ikke helt har fått med deg hverken deres formalkompetanse eller realkompetanse. Hvem vet; kanskje du møter en av disse på sjøen den dagen du trenger hjelp av en av de frivillige tilknyttet redningsselskapet?

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En trenger ikke båt, eller være ute i båt for å starte en slik diskusjon... Så at TS ikke har en Sjømann 22 stemmer sikkert...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg blir litt skuffet over ditt bidrag i denne tråden BT. Du har helt sikkert bestått båtførerprøven men har kanskje noe igjen på den praktiske delen?

 

Når Sydvesten blander inn selvtekt må man lure på om han er ved sine fulle fem.

 

 

Kjernen i saken er at enkelte båtfører bryter regelverket og dette forsvares av , ikke bare av uerfarne båtførere, men også de som påberoper seg erfaring og ikke minst høy anseelse på forumet. Det forundrer meg ganske mye.

du skal ikke se bort i fra at jeg har kikket gjennom boken en gang :yesnod: det praktiske har jeg nok fortsatt mye å lære i forhold til mange andre.

 

Jeg forstår at du nå kjenner deg presset ettersom du starter med personangrep :smiley:

 

Din definisjon av kjernen i saken er ikke nødvendigvis den som deles av andre. Tttttog du 'an? :wink:

 

Å be om fakta slik at de faktiske forhold kan vurderes av andre tenker jeg kan gi en større dybde i diskusjonen. At du nekter å gi slik grunnlegge de informasjon er uforståelig og lite konstruktivt. For det går faktisk ikke an å vurdere hva som er rett eller galt i forhold til regelverket basert på din subjektive oppfattelse og beskrivelse. Mulig det er vanskelig å forstå og akspetere for deg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uglesett - Nå er det faktisk svært mange her som på mange forskjellige vis har kritisert lovbrudd, tatt avstand fra grisekjøring, og sagt at man ikke bør presse seg forbi. Debatten har til tider vært nyansert og saklig. Jeg registrerer at du sitter ting veldig på spissen nå. Om du ønsker en saklig debatt, så tror jeg ikke dette er hensiktsmessig. Ønsker du en saklig debatt?

Redigert av leif_erikg (see edit history)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

jeg støtter uglesett 100%

 

Hadde situasjonen passet for en normal passering hadde han selvfølgelig

lagt til rette for å bli forbikjørt.

 

Dessverre er det en god del båtførere som mangler absolutt alt

innen folkeskikk, respekt for fartsgrenser og å ta hensyn til andre.

 

Jeg hater dem - de ødelegger gleden med å være på sjøen.

Da synes jeg du burde kjøpe deg ei hytte.

Etter og ha lest hele denne tråden er jeg egentlig litt sjokkert over hvordan enkelte behandler andre og orbruken. Det er mer en bare ett troll i denne tråden det er helt sikkert.

For meg er sjøen en feriested og jeg gidder ikke irritere meg over alt og alle. Det er tross alt plass til alle om man seiler en sjømann 22 eller en Princess 66 ( med nesa i sky ) som nok også er et utsagn med grunnlag i mye missunelse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...