Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

og dommen vil bli at TS er på jorde. Hva kan ellers være formålet?

 

Vi får vel tro han var på sjøen ihvertfall, og ellers kan jo formålet være å konstantere at her var det jaggu trangt og grunt, og det var helt idiotisk av båten bak å prøve å kjøre forbi. TS ønsker tilbakespill på en konkret episode han har opplevd, men nekter å oppi konkrete fakta. Da blir jo tilbakespillene deretter, selv ikke den mest velvillige kan bidra noe særlig da ... Garbage in, garbage out.

Link to post
Share on other sites

Synes jo han oppgir mer enn nok, det at enkelte hakker på å få lokasjonen til stadighet endrer jo egentlig ikke episoden. Jeg er ikke vante med trange farleder, men ser jo lett for meg at jeg hadde blitt stresset i en lignende situasjon. Er ikke det lov? På generelt grunnlag ser det jo ut til at TS har truffet en nerve hos flere, og jeg synes argumentene til flere her inne er langt over streken for hva som er normal folkeskikk.

Link to post
Share on other sites

 

Vi får vel tro han var på sjøen ihvertfall, og ellers kan jo formålet være å konstantere at her var det jaggu trangt og grunt, og det var helt idiotisk av båten bak å prøve å kjøre forbi.

 

Det var IKKE en båt bak. "Det HOPET seg opp med båter som holdt for høy fart". Høres ut som TS var først, med en haug av innestengte fartsjævler bak.

 

Var derfor jeg spurte om han var sikker på at han holdt 7kn. Virker som eneste som holdt fartsgrensen i dette "sundet" var TS, frem til de andre ble fanget bak TS, som passet godt på slik at de ikke fikk passert.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

 

Nå ser jeg flere skal ha kartreferanser. :lol:

Og du gir det fortsatt ikke??

Hvis du ikke har fått dette med deg før nå lurer jeg på hva du har basert alle innleggene dine på, for da kan du umulig ha lest tråden...

En annen vesentlig ting i den sammenheng, er hvis du virkelig er så uoppmerksom, vil jeg tro Princessen kan ha forsøkt å komme forbi i 2,5 nm uten at du enset det engang :wink:

Link to post
Share on other sites

endrer jo egentlig ikke episoden.

 

Nei - episoden endrer seg ikke, den har - enten i fantasien, eller i virkeligheten - funnet sted. Men akkurat hva det var som fant sted, det vet vi bare akkurat så mye om som TS gidder å røpe. Derav 16 sider med bullshit :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

 

Jeg kan selvsagt dokumentere at fart er et økende problem i trange farvann og en gjentagende årsak til ulykker.

 

 

 

 

Jeg kan forøvrig opplyse om at jeg nødig kjører inn på blått område på kartplotteren og ihverfall ikke om noen skal kjøre forbi med for høy fart.

Den dokumentasjonen gleder jeg meg til se. Bare å poste i vei :yesnod:

 

Hvor dypt er bøått område på din plotter?

Link to post
Share on other sites

 

Derav 16 sider med bullshit :thumbsup:

 

Ja 16 sider med bullshit, skrevet av det man skulle forvente var voksne mannfolk.

 

Att TS har hatt ein opplevelse som han ikkje har følgt seg konfentabel med gir dere rett å holde på som dere gjør.

I barnehagen, skolen og ein arbeidsplass blir dette kalla mobbing.

TS er sikkert eit vanlig menneske og eg synet dere skal ta hensyn, å la han væra i fred, og godta hans beskrivelse av hendiga.

 

Nei eg verken kjenner eller veit kvem TS er

Redigert av Vanisian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva er poenget med å starte en tråd om en ønsker å være i fred da.. Da kunne TS bare latt historien forbigå i stillhet, og notere sin reaksjon som en uønsket hendelse ... En starter en tråd her i den hensikt å få i gang en diskusjon og meninger om det en poster.. Det at noen etterspør dokumentasjon er naturlig, for å få mer vann under kjølen ... Dette er så vidt meg bekjent et diskusjonsforum.. og da vendes alle steiner.. Dette vet TS meget godt etter noen år her på forumet..

 

Hadde alle skulle vært enig og ropt halleluja til alle innlegg, så hadde vel de religiøse forum vært mer passende

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Med all respekt å melde, Sydvesten, men det du holder på med i svært mange av dine innlegg i denne tråden er ikke diskusjon - det er på grensen til trakassering. Å ha ulike meninger om et tema, og diskutere rundt det - gjerne være blodig uenige fra begynnelse til slutt også - er en diskusjon. Å harselere med spissfindigheter på den måten du og et par andre her inne gjør hører ikke hjemme i et fora for voksne mennesker. Det er nå min mening. Diskutere saken - ikke om TS holdt nøyaktig 7 Kn, om sundet var 2-3 nm langt og like trangt hele veien, hvor dypt det blå feltet på hans plotter er - alt det er jo riv ruskende likegyldig. Det er nok mange som har befunnet seg i samme situasjon som TS - og helt sikkert mange her inne som har befunnet seg i samme situasjon somfyren i Princess'en. TS syntes åpenbart det var ubehagelig, noe mer enn det (og de øvrige beskrivelsene han kom med) trenger en ikke for å holde en frisk debatt. Det er fullstendig likegyldig om det fant sted eller ikke, også. For det høres vitterlig ikke så veldig usannsynlig ut det han forteller, gjør det vel?

Link to post
Share on other sites

Selvsagt skal du få ha din mening, har ikke noen problemer med at du er uenig... Det at jeg etterspørr dokumentasjon faller deg åpenbart svært tungt for brystet, men det kan jeg fint leve med.. Noen liker å diskutere fakta, andre liker å diskutere løgner

 

Selv liker jeg å diskutere fakta og ikke hypotetiske problemer som TS har konstruert i sitt hode.. Ja jeg står for at dette er oppkonstruert i den hensikt å provosere til debatt. så lenge TS ikke svarer på konkrete spørsmål.

 

Hadde TS ønsket en seriøs debatt om sine påståtte opplevelser så hadde han selvsagt kommet med fakta, om båt, kartplotter og sted.. Dette er normalt svært enkle ting å svare på om en ikke har en lemfeldig omgang med sannheten

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

TS har jo for så vidt bestemt seg for hva som er fasit på spørsmålet han stiller. Når man stiller spørsmål man vet svaret på, og det ikke er en kunnskapskonkurranse, eller eksamen, er det min ringe oppfatning at det er noe man ofte gjør for å hovere.

Min opfatning av saken er at TS ikke er interessert i hva som er riktig svar, men å trekke opp til en krangel hvor det ikke finnes vinnere.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

joda, er enig i din beskrivelse av TS, men vi andre har det jo morsomt da, debatt er debatt... Selv om noen åpnebart mener det motsatte.. Men debatt er debatt, og da må en ta meg seg de som roper halleluja til alle innlegg som en del.. De har rett til å ha meninger de også

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

TS har jo for så vidt bestemt seg for hva som er fasit på spørsmålet han stiller. Når man stiller spørsmål man vet svaret på, og det ikke er en kunnskapskonkurranse, eller eksamen, er det min ringe oppfatning at det er noe man ofte gjør for å hovere.

Min opfatning av saken er at TS ikke er interessert i hva som er riktig svar, men å trekke opp til en krangel hvor det ikke finnes vinnere.

 

Er ikke uenig i det du skriver her, men jeg oppfattet jo ikke første innlegget hans slik. Jeg oppfattet det mer som at han syntes en situasjon han hadde opplevd som problematisk og ønsket å høre her hva andre mente. Jeg som forumleser synes jo slike ting er interessant. En får jo et ganske godt inntrykk av at det er enkelte her som strekker seg langt for å unngå konflikt i lignende situasjon, mens andre støtter TS og noen støtter også Princess'en. Alt er jo helt legitimt, og det er jo det som er saken - og det som må diskuteres. Synes dette fokuset på å få vite alle vitale fakta om farvann, hvilken plotter fyren bruker og innstillingene på den, båttype og størrelse etc blir litt søkt. Det oppstår daglig slike situasjoner rundt norskekysten, og det er flott - synes jeg - å få vite hvordan andre tenker (også folk en ikke er enig med). Slike meninger har en verdi, og en klarer utmerket godt å diskutere slike situasjoner opp og ned og i mente - over mer enn 17 sider også - uten å ha disse harde fakta på bordet. Hva hadde skjedd om TS lyver om både båt og plotter, og finner seg et farvann som passer beskrivelsen? Hadde det gjort Sydvesten & co tilfreds? Jeg tviler.

 

TS er jo berettiget til å ha bastante meninger om sin egen handling uavhengig av hva tråden handler om.

 

Og å kalle dette trolling... da har en en ganske bred oppfatning av hva forumtrolling er. Dette er i beste fall et ekstremt godt kamuflert forsøk på trolling i så fall, og trolling har vel neppe som misjon å være kamuflert.

Link to post
Share on other sites

 

Ja 16 sider med bullshit, skrevet av det man skulle forvente var voksne mannfolk.

 

Men dette er jo en barnehagetråd!

 

Min opfatning av saken er at TS ikke er interessert i hva som er riktig svar, men å trekke opp til en krangel hvor det ikke finnes vinnere.

 

Hva TS er interessert i skal ikke jeg ha sagt noe om, men en viktig forutsetning for en god krangel er færrest mulig facts på bordet... kjør debatt!

Synes dette fokuset på å få vite alle vitale fakta om farvann, hvilken plotter fyren bruker og innstillingene på den, båttype og størrelse etc blir litt søkt. Det oppstår daglig slike situasjoner rundt norskekysten, og det er flott - synes jeg - å få vite hvordan andre tenker (også folk en ikke er enig med). Slike meninger har en verdi, og en klarer utmerket godt å diskutere slike situasjoner opp og ned og i mente - over mer enn 17 sider også - uten å ha disse harde fakta på bordet. Hva hadde skjedd om TS lyver om både båt og plotter, og finner seg et farvann som passer beskrivelsen? Hadde det gjort Sydvesten & co tilfreds? Jeg tviler.

 

Og å kalle dette trolling... da har en en ganske bred oppfatning av hva forumtrolling er.

 

For å ta det siste først; Walks like a duck, talks like a duck ... tsk, tsk...

 

Jeg syns også det er interessant å vite hva andre mener, f.eks. hva de synes er "for grunt", da må man vite dybde og ikke fargeoppsett på plotter.

 

Jeg tar det som en selvfølge at episoden har funnet sted, er det en hypotetisk diskusjon skal det opplyses om fra TS, alt annet er lavmål.

Link to post
Share on other sites

?.......... fakta, om båt, kartplotter og sted.. ...........

 

 

At jeg ikke er noe særlig belest er vi jo allerede enige om, men jeg er rimelig god på kart og tror jeg har løst gåta med sted: Han har vært i Telemarkskanalen!! Da løser blåfarge-problemet i kartet seg også tror jeg. Så vidt jeg vet er det bare Plan2nav som har kanalen. Noe å nøste videre på????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...