Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

Selvfølgelig er det helt feil måte å gjøre det på, men helt i tråd med hva Uglesett trolig ville ha gjort. Derav mine kommentarer til deg BAN. Enklere å forstå nå?

 

I 7 knop så føler jeg at jeg allerede ligger i ro, og bryr meg lite om noen vil passere....

 

Det er bare det at noen her mener at trådstarter på noe vis har forbrutt seg mot et eller annet ved å ikke slippe noen forbi på et etter trådstarters mening lite egnet sted.

Link to post
Share on other sites

om dere ikke greier å ta ut

essensen i det dere mener skulle fremheves,

hvordan forventer dere da at andre skal gjøre det?

 

 

Om det er meg du referer til så kopierer jeg heleregelen fordi jeg tenker at folk faktisk bør lese dette. Om det er for mye for deg så tar jeg det til orientering :smiley:
Link to post
Share on other sites

Det holder lenge med godt sjømannskap MT. Problemet i denne tråden er etter min mening at noen tror slikt bare gjelder alle andre. Ikke en selv.

 

Jeg stiller meg spørsmålet hvordan så situasjonen ut fra den andre båten, og hva skjedde før den omtalte passeringen, og hvordan så farvannet egentlig ut og hvordan var faktisk trafikken her?

 

Men når andre ber om fakta på dette, så blir jo mye vagt virker det som....

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uavhengig av hva forumet måtte mene, akter jeg å montere sidespeil på båtene mine.

 

https://baatplassen.no/i/topic/4214-sidespeil-paa-baat-jalla/

 

Sidespeil på båt har blitt diskutert på forumet tidligere. Men basert på lignende diskusjoner har jeg kommet til en foreløpig konklusjon om at den som ikke kikker i speilene på bilen sin, sannsynligvis heller ikke vil gjøre dette på båten sin heller.

 

:smiley:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Om det er meg du referer til så kopierer jeg heleregelen fordi jeg tenker at folk faktisk bør lese dette. Om det er for mye for deg så tar jeg det til orientering :smiley:

 

ikke vær frekk!

 

jeg skrev ikke kopiere, men sitere, og jeg mente herfra..

 

som for eksempel post 203 som siterer alt som ble skrevet

i post 202..

Link to post
Share on other sites

Quantum, det står i en av reglene jeg har kopiert over. Trodde du hadde fått med deg den jeg......

 

Du mener sikkert "Et fartøy som seiler i en trang lei eller et trangt løp skal, når det lar seg gjøre uten fare, holde seg så nær som mulig til den av leias eller løpets yttergrense som det har på sin styrbords side.", som vel egentlig ikke er noe forbud mot å være til hinder for innhentende båt, som jo er det denne artige tråden handler om.

 

Edit: Ikke at en skal la det gå sport i dette ... en skal ikke undervurdere graden av forvirring man påfører andre ved å foreta helt "meningsløse og uforutsigbare kursendringer" - som jo er definisjonen på "kryss" sett fra motorbåtsiden ...

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sommerens slager dette. :)

 

 

Ikke altfor varmt, VannTro, men altfor mye hekkbølger :giggle: Kos deg på fjellet !

 

Klarer dere bra dere to da skjønner jeg :thumbsup:

 

Kos dere alle sammen, jeg skulle jo gjerne hatt vann under bena da :yesnod:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

:lol: kunne ikke falle meg inn.

Jeg forholder meg kun til realitetene slik jeg ser de. At det ikke passer deg tar jeg til orientering :wink:

 

Quantum, regel 9 a b og c er relevante. Og regel 2 :smiley:

 

For å ta reglene først; Absolutt (unntatt 9c, det er vel sjelden man dorger kryssende gjennom et trangt sund), og særlig 2 gjelder jo bestandig.

 

Når det gjelder din realitetsorientering kan jeg ikke si annet enn "ditto" ... antar vi er uenige om noe, men litt usikker på hva. Edit: Ah, den var ikke til meg, men da er vi jo enige om noe da jo! Fantastisk!

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...