Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jada, jeg har stor båt nå, jeg har jo gått opp i størrelse et par ganger, men hver gang har jeg sagt til meg selv at "Duverden, var det sååå enkelt!"

Jo større båt dess mer tid har du på deg til finmanøvrering og du blåser ikke så lett avgårde med vinden.

Nå er det jo litt forskjell på en 46-foter og en gammel tre-øse på 78 fot da. Er jo enig at større båter med to maskiner er vel så lett å manøvrere, men en 78 fots båt trenger stor plass uansett hvor lett den er å styre. Og med 2x145 så er den tung og få rundt.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Når det gjelder Sæbøs innlegg om utsikt fra en Princess, så må jeg jo egentli si meg litt enig. Men vinduene går jo rett over sofaryggen akkurat som i et vanlig hus. (hvertfall i de 4 jeg har hatt) Og jo mer utsikt jo mer innsikt. Du vil vel ikke heller ligge på sofaen hjemme hvis den ligger i vindushøyde?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Jeg har vist min sønn begge båtene. :-) så det er viktig det du sier. Han mener at den P båten er fineste. Men neptunusen er best å bo i. :-) så det er stort sett det samme for han. De andre barna har ikke fått vite så mye enda. :-)

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...