Øya Svart 26.Februar.2014 Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Bjørn, jeg reiser til Italia til Lørdag og hjem på Onsdag. Følger med på Ipad underveis. Men er selvsagt ganske klar for inspeksjon og ankerdram når vi begge er tilbake i Arendal. Gratulerer med begge handlene. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Da ligger jeg å holder av en plass til last boat . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Euklid Svart 26.Februar.2014 Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Gratulerer med kjøp og salg - dette gikk fort! Å gå nedover Jæren og rundt Lista i stiv kuling høres lite trivelig ut, uansett hvilken vinkel vinden måtte finne på å komme fra. Opp til liten kuling er ikke så verst om vindvinkelen er rett (spesielt ikke i seilbåt), men noe særlig over det har jeg aldri hørt om noen som har hatt spesielt behagelige opplevelser. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Februar.2014 Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Gratulerer med salg og kjøp! Det er en utrolig følelse å få tilslag. Husker svært godt da jeg i slutten av mars for to år siden kjøpte seilbåten min. Det blir mange hentetråder her i år! Som forøvrig er en stor begivenhet for oss som følger med. Det gir en mange fine turbeskrivelser både med rutevalg, havner og ikke minst bilder! Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 26.Februar.2014 Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 (redigert) Gratulerer Bjørn !! Godt valg. Jeg har samme typen men et hakk mindre (420), stødig og solid skute. Har hatt min i 6 år nå og kan ikke tenke meg å bytte. Eneste ankepunkt er den korte plattformen, spesiellt når man ligger longside. Jeg håper å få forlenget den i løpet av våren. Gler meg til levering/hentetur :) Redigert 26.Februar.2014 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Flott dacapo. :-) jeg får henvende meg til deg når jeg lurer på noe.. :-) Jeg liker når ting skjer.. det har dere sikkert merket. . :-) takk igjen. Hyggelig. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Her går det fort i svingene, gratulerer Bjørn! Artig med ny båt, gleder meg til å se den. Men du ergrer meg jo litt også..... Kjenner på meg at jeg må begynne å titte etter båt igjen Strekningen Arendal - Bergen har jeg gått noen ganger, både med seilbåter og motorbåter. Blir en fin tur! Har i hovedsak opplevd kuling til liten storm de gangene jeg har vært den strekningen med båter. Men tar man sine forhåndsregler går dette bra. Tenker da på avstander ut fra land med videre. Ser fram til å følge med på levere/hentetråd. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Hyggelig ar jeg kan lokke båt frem på tapeten igjen Verrie.. :-) Å du er jo selvfølgelig velkommen ombord.:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Kuling og storm på Vestlandet? Hæ! :-) Vanligvis kan jo feb/mars by på litt mindre vind og flotte turer på sjøen. Kommer du deg greit opp, så blir det vel veldig greit ned igjen - det er vel omtrent som å ta danskebåten. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Været på langtidsvarselet sier vel rolig frem til onsdag på dine trakter Bergen dørk.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Ja, det ser fint ut. Og utover 3 dager gir jo MET ingen garantier. Jeg bruker ofte Obrestad fyr som indikator. Fredag kveld og hele lørdag ser det bra ut der. Og det ser ut til å vedvare utover søndag. Tekstvarselet melder forøvrig overveiende sørøstlig bris for søndag og mandag. Turen oppover blir nok fin. Basert på langtidsvarselet kan det være smart og ta ut fra Bergen onsdag morgen og passere Jæren denne dagen. Deretter ordner det seg nok for P440-er. Samtidig må det sies at det på langtidsvarselet fram mot neste helg ikke er meldt mer enn frisk bris, så dette blir etter alle solemerker en mild og rolig uke. Sålangt jeg kan se har du samme værtype fra Bergen til Lista. Onsdag kveld og fredag kveld bikker det riktignok kuling ved Kvitsøy, men da snakker vi om fra 11 m/s til 12 m/s. :-) Dette blir flott, Bjørn! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Komodo Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Jeg har fulgt tråden din om bytte av båt, og må si jeg er meget imponert over hvor fort du klarte dette når du først fikk bestemt deg Det ser ut til at du har fått deg en kjempeflott båt! En litt mindre utgave av en slik (40?) står høyt på lista mi Bare husk å sjekke dieseltankene grundig før du legger av gårde, det gjelder jo egentlig begge båtene siden du skal gå strekningen to ganger. Det er neppe noe særlig stas å ligge å drive utenfor Jæren med motorstopp i sterk kuling Det handler jo om å ta høyde for det som kan skje. Selv om du kjenner din båt godt og vet at motoren er driftssikker, er det rart med det når man kommer ut i vesentlig mer sjø enn det man går i til vanlig. De fleste dieseltanker har en del bunnfall og grums som har samlet seg opp i årenes løp, og når det begynner å rulle så flytter det på seg... Uansett skal du ha god tur, kjenner at jeg er litt misunnelig akkurat nå Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LALUNA II Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Grattis med raskt salg og nybåt Blir nok å følge deg fra A til B og tilbakeAlltid moro å følge med på hentetrådene.............. men tror ikke du er like heldig med vinden denne gangen Uansett god tur Bjørn Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Det skal nok noe til Laluna.. :-) sist var jo smeigevær...:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Etter lange å gode samtaler med Sap så lurer jeg på om det er noen I Bergen som vet hvor jeg kan få løftet denne båten opp av vannet og kontrollert understellet.. mht tæring og evt slark å bunnstoff. . takk Sap. Du er en god venn.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Hvilken? Nordwesten? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Nei Prinsessa.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 (redigert) Da er det nok Norsk Båtsenter på Søreide som har kapasiteten. Det er Princess-forhandleren i Bergen. Skal det gjøres nærmere byen er Frydenbø på Laksevåg et alternativ. Disse har store kraner. Det finnes også slipper vil jeg tro, men det enkleste er vel ofte det beste. Kommer forresten på at Bjordal og Madsen på Søreide har en slipp som tar båter i denne størrelsen. Redigert 27.Februar.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mjo101 Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Ville nok anbefalt Nye Norsk Båtsenter som er Princess importøren, samt de ligger 7 min med båt fra nordåsen hvor jeg har sett P440 ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Denne båten ligger jo nesten rett innfor søreide. Ved Fagernes yacht klubb straumeveien. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
liberty Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Jeg ville brukt Viknes Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Det visste jeg ikke. Da ligger både Norsk Båtsenter og Bjordal og Madsen et steinkast unna. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Hvorfor det liberty. Gode erfaringer? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Viknes er på Askøy og neppe rimeligere, men her kan det være Liberty har mer detaljer. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Stemmer. ..det er jo lengre unna... :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.