Komodo Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 He he, husker at fattern hadde en sånn. Kalte det vel for pumpetrekker. Yankee-jern hadde jeg ikke hørt før. Skal se om jeg finner den, det er jo et klenodium nå Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Knude Svart 3.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Ja for oss som var trent med verktøyet så gikk det unna. Viktig at det var smørt så ikke det glapp ut av skruen på returen. Da kunne det bli store skader. Synlige skruer i innredning( den gang mahogny) var forniklede linse sporskruer hvor sporet skulle stå i samme retning som vedstrukturen. Litt tilbake til takplater. Når man bruker inka skruer er det vanlig med kun 6 mm kryssfiner. Derimot ved skjulte fester må man bruke 9 mm for å ha tilstrekkelig skruefeste for brikkene som skrues på baksiden. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Jannmar Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Komodo skrev for 23 timer siden: En inkaskrue kanskje? Den har et hull i senter hvor man putter inn en plastplugg. https://www.google.com/search?q=inkaskrue&rlz=1C1CHZL_noNO768NO769&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiz0LfYkbPkAhUKAxAIHUvrBWUQ_AUIESgB&biw=1229&bih=578 Takker så mye for opplysningen og linken. ? Sitér dette innlegget Link to post
Hopla Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Fantastisk fint treverk hvor du har eksosalarmen! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Takk for det @Hopla. Det er etterlevninger fra en tid da pentry topper og dachbord skulle ha Nøtte tre. Det er ikke mote lengre. Nå er det vel Carbon eller stål som er inn. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
bare lek(k)er Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Hei, følger tråden din. Men har ikke kommentert. Nydelig arbeid:) Skal sannsynligvis til Grimstad til helgen, mulig å komme innom å inspisere? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Om vi er i havna er det bare å komme innom. Hyggelig det. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 På kurs med @Knude!??? Nå skal vi klare å gjøre gode reparasjoner!??? Undervisning med praksis i fokus! Deltagerne prøver seg! Vedheftsprøvrer Resultatet studeres!!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Det kurset der skulle jeg gjerne vært med på Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
perskaperska Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Meget lærerikt. Og Knude har svar på "alt" når det gjelder båt? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Komodo skrev for 6 timer siden: Det kurset der skulle jeg gjerne vært med på Vi kommer til å sette opp fler!?????? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 29.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Ja takk for en hyggelig helg i Fredrikstad både til veldig engasjerte og lærenemme kursdeltakere og ikke minst deg @Erikda for et fint samarbeide. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Knude skrev for 1 time siden: Ja takk for en hyggelig helg i Fredrikstad ... Du har vært i Fredrkstad, og det sier du nå Det kurset der ble vel ikke akkurat tydelig flagget Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Komodo skrev for 6 timer siden: Du har vært i Fredrkstad, og det sier du nå Det kurset der ble vel ikke akkurat tydelig flagget Jo! Det ble flagget på Solbris sin side på Facebook☺️☺️☺️ Men nå blir det flagget her på forumet fremover også! For nå har Solbris båtskole kjøpt plass her på Baatplassen!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Knude skrev for 8 timer siden: Ja takk for en hyggelig helg i Fredrikstad både til veldig engasjerte og lærenemme kursdeltakere og ikke minst deg @Erikda for et fint samarbeide. Takk det samme @Knude! Det skal bli flere av disse! Jeg har fortsatt mye å lære!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Erikda skrev for 2 timer siden: Jo! Det ble flagget på Solbris sin side på Facebook☺️☺️☺️ Skjønner. Men Facebook er jeg ikke på... Erikda skrev for 2 timer siden: Men nå blir det flagget her på forumet fremover også! For nå har Solbris båtskole kjøpt plass her på Baatplassen!??? Det er bedre Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
JRK Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Kunne absolutt tenkt meg å være med på et sånt kurs jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Kan bare anbefale dette kurset på det varmeste! En kursleder som har så grundig kjennskap til emnet at det er en fryd, og som til og med får en som meg, som har tolv tommeltotter, til å føle at jeg kanskje kan greie å reparere småskader på båten min, jeg også! Jeg klør i alle fall etter å komme i gang! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Fairline35 Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Hadde vært meget interessant å vært på det kurset. Har dere planer om flere kurs? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Fairline35 skrev 30 minutter siden: Hadde vært meget interessant å vært på det kurset. Har dere planer om flere kurs? Hvor holder du til? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fairline35 Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Karmøy/Haugesund Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Fairline35 skrev 38 minutter siden: Karmøy/Haugesund Skaffer du lokale og 10-12 deltagere kommer vi og holder kurs i Haugesund??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fairline35 Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Skal sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Rs246 Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Sjeldan eg les byggetråd fra start til slutt, men dette var imponerande ! Fantastisk flott bygg !! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Erikda skrev for 15 timer siden: Skaffer du lokale og 10-12 deltagere kommer vi og holder kurs i Haugesund??? Interessert! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.