Jump to content

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt


Knude

Recommended Posts

Ja  for oss som var trent med verktøyet så gikk det unna. Viktig at det var smørt så ikke det glapp ut av skruen på returen. Da kunne det bli store skader. Synlige skruer i innredning( den gang mahogny) var forniklede linse sporskruer hvor sporet skulle stå i samme retning som vedstrukturen.

 

 

Litt tilbake til takplater. Når man bruker inka skruer er det vanlig med kun 6 mm kryssfiner. Derimot ved skjulte fester må man bruke 9 mm for å ha tilstrekkelig skruefeste for brikkene som skrues på baksiden. 

IMG_0217.JPG.16827fba95664aaafdf45a021dcc105f.JPG

 

 

 

 

 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Komodo skrev for 6 timer siden:

Du har vært i Fredrkstad, og det sier du nå :eek: Det kurset der ble vel ikke akkurat tydelig flagget :giggle:

Jo! Det ble flagget på Solbris sin side på Facebook☺️☺️☺️
Men nå blir det flagget her på forumet fremover også! For nå har Solbris båtskole kjøpt plass her på Baatplassen!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Knude skrev for 8 timer siden:

Ja takk for en hyggelig helg i Fredrikstad både til veldig engasjerte og lærenemme kursdeltakere og ikke minst deg @Erikda for et fint samarbeide.

Takk det samme @Knude! Det skal bli flere av disse! Jeg har fortsatt mye å lære!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev for 2 timer siden:

Jo! Det ble flagget på Solbris sin side på Facebook☺️☺️☺️

Skjønner. Men Facebook er jeg ikke på...

 

Erikda skrev for 2 timer siden:

Men nå blir det flagget her på forumet fremover også! For nå har Solbris båtskole kjøpt plass her på Baatplassen!???

Det er bedre :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Kan bare anbefale dette kurset på det varmeste!

 

En kursleder som har så grundig kjennskap til emnet at det er en fryd, og som til og med får en som meg, som har tolv tommeltotter, til å føle at jeg kanskje kan greie å reparere småskader på båten min, jeg også!

 

Jeg klør i alle fall etter å komme i gang!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...