Ms Fortuna Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Den er flott, kan slenge nedom havna jeg på formiddagen mandag, det er jo alltids noe som skal gjøres ombord... Sender deg en IM med mitt mobilnummer hvis vil ha tak i meg... Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 18.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Her har jeg et hullpipesett (biltema art 19978 - én av pipene er brukt 60 ganger), en del kork (biltema art 60221) samt en plankebit. Rester etter at pakningene til mannhull på dieseltanken ble byttet. Jeg får sikkert bruk for dette en vakker dag - kanskje til neste dekade - men det kommer til å bli lite plass i båten dersom jeg skal ta vare på alt jeg kanskje får bruk for en vakker dag. Er det noen her som har bruk for disse greiene? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Nå er det vann, med septiksuget fungerte fortsatt ikke sist jeg var der. Fungerer det nå? (viktig å vite, jeg skal fortøye der i løpet av kvelden, og ønsker ikke å la båten stå i dagesvis med septik på tanken. Luftinga er helt tett, så jeg har midlertidig valgt å åpne opp og la luftinga gå rett i toalettrommet). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Nesodden Kommune har fått beskjed, men har ikke sett at de har vært der nede enda. Legg heller turen om Bestumkilen eller Frognerkilen på vei hjem, de skal være åpne. Jeg gjorde ihvertfall de selv sist helg. I tillegg fungerer de mye bedre enn den på Nesodden. Er en ny en på Aker Brygge og, på nordsiden men vet ikke om den er i drift ennå. K Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 (redigert) Bestumkilen. Symbolet er på feil side av pumpa (siden man typisk går på andre siden) og platformen var grisete, men i det minste var det høytrykkspyler der for å spyle brygga ... Redigert 16.Mai.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Nå ser jeg at sommervaktholdet har begynt - men jeg har ikke fått noe vaktliste tilsendt...? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Nå, fant vaktliste for mai på medlemssidene på nett, og var heldigvis(?) ikke oppført der. Men dersom jeg får vakter ila de tre ukene med fellesferie blir det et problem, da har vi planlagt ferie ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Noen som har vært nede i havna i dag? Båten min er lovt flyttet til nest innerste brygge før pinsen, men webkameraet har vært nede i dag, så jeg har ikke fått sjekket om det er gjort. Har et håp om å prøve meg på en båttur mandag hvis båten er flyttet, da er det nemlig meldt OK vær. Men et slikt forsøk er avhengig av at båten er flyttet, slik at jeg har fem meter å gå på krykkene, ikke 150... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Sjekket innom båten din tidligere i dag, og da var den ikke flyttet... Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 jeg er på vei utover og kan evt hjelpe til. men nå blåser det, vi har vel ikke nøkler, jeg har ikke påhengsmotor for evt slep med jolle Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Nå er jeg i alle fall på vei hjem, så får vi se hva det blir til! Hvis båten ikke er blitt flyttet, så kan det jo hende jeg kan bli med noen en tur hvis det er noen som har tenkt seg utpå i pinsen og er i nærheten? :-) For meg blir det mandag som passer best, da jeg er opptatt fra rundt 14 på lørdag og resten av dagen. Søndag blir det antakelig bandøving i Drøbak - vet ikke helt når - mens mandag er jeg ledig helt til jeg skal dra avgårde til Bakke igjen utpå ettermiddagen... Ha uansett en god pinse alle båtvenner! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Jeg har nå båten på Kadettangen, Sandvika - relativt lett tilgjengelig med bil, og ikke så altfor langt unna togstasjon. Planene for pinsen er ikke lagt enda, men ungene skal på skole i byen kl 10 i morgen, så det blir i allefall ingen langtur i dag. Hvis du har mulighet til å komme til Sandvika ca kl 18-19, så kan du godt bli med ut en tur :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Båten er flyttet inn nå i ettermiddag Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Båten er flyttet inn nå i ettermiddag Så det nettopp på webkameraet, som er kommet opp igjen! Ble veldig glad når jeg så det! Nå er det mye større sjanse for at jeg klarer å komme meg ut på tur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Jeg er nesten fri for diesel, og jeg kommer meg ikke til Utgårdskilen i pinsen nå. Vurderer å bestille bil fra Nesodden Boligvarme. Er det evt flere son henger seg på en slik bestilling? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Vi tanker på Oksenøya, der er det billigst i Indre Oslofjord, Nesodden Boligvarme inkludert. Nå sist helg var det 9,83/l. Prisene finner du og på drivstoffbørsen her på båtplassen. God tur videre.. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Ble plutselig litt usikker her jeg sitter og ser på webkameraet. Har vi glemt å legge ut fenderen på styrbord side siden jeg ikke ser den? Kan noen av dere sjekke ved leilighet? Den ligger i så fall bare rett innefor rekka, så det er bare å åpne kalesjen og dra den fram... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Skal nedom i morgen formiddag, så skal sjekke opp da... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Skal nedom i morgen formiddag, så skal sjekke opp da... Takk for det! Er tilbake på Bakke etter pinsehelga, så jeg får ikke gjort så mye herfra... :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Ble plutselig litt usikker her jeg sitter og ser på webkameraet. Har vi glemt å legge ut fenderen på styrbord side siden jeg ikke ser den? Kan njoen av dere sjekke ved leilighet? Beklager, det ble slikt stress i dag at jeg ikke rakk over å sjekke mail engang før vi forlot havna. Kommer tilbake torsdag, men regner med at problemet er løst før den tid :) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Fender på stb side hang ute, alt i orden der i gården Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Fender på stb side hang ute, alt i orden der i gården Takk for hjelpen! Ble litt usikker når jeg ikke så den, fordi jeg så den tydelig på webkameraet før vi dro ut på tur mandag. Den ligger kanskje litt lenger midt på siden slik at jeg ikke ser den. Men godt å få det bekreftet! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Prøver meg igjen her fra Bakke der jeg tar en titt innom webkameraet til båthavna omtrent hver dag... Når jeg ser innom nå klokken 15.38 onsdag, ser jeg at en flik på kalesjen akter, babord side, ser ut til å være åpen? Jeg har ikke sett dette før, så enten har noen vært om bord, eller så ble ikke den siden lukket ordentlig da vi var ute i pinsen. Det var jo ikke jeg som gjorde det, men jeg har ikke sett noen antydning før om at den ikke var lukket? Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som bare kan sjekke dette når dere først går forbi, og evt. lukke den for meg? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Jeg skal innom i morgen etter jobb Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Jeg skal innom i morgen etter jobb Takk for det! Er jo bare en filleting, men her jeg sitter fast langt borte i hutaheiti blir jeg jo litt bekymret... :-) Er vel ikke tilbake på ny perm før om 1-2 uker, og da skal jeg prøve å få til flere turer, men til da må jeg vansmekte her... Sannsynligvis har mannskapet mitt rett og slett glemt å feste glidelåsen på den siden. Jeg vet ikke hvortdan været har vært på Oksval siden pinse, men her på Bakke har det stort sett blåst kraftig hele tiden. Hvis det har vært roligere vindforhold på Oksval fram til nå, kan jo det forklare at jeg ikke har oppdaget den løse klaffen før nå. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.