Jump to content

Oksval båthavn


tobixen

Recommended Posts

bilde

 

Her har jeg et hullpipesett (biltema art 19978 - én av pipene er brukt 60 ganger), en del kork (biltema art 60221) samt en plankebit. Rester etter at pakningene til mannhull på dieseltanken ble byttet.

 

Jeg får sikkert bruk for dette en vakker dag - kanskje til neste dekade - men det kommer til å bli lite plass i båten dersom jeg skal ta vare på alt jeg kanskje får bruk for en vakker dag. Er det noen her som har bruk for disse greiene?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå er det vann, med septiksuget fungerte fortsatt ikke sist jeg var der. Fungerer det nå? (viktig å vite, jeg skal fortøye der i løpet av kvelden, og ønsker ikke å la båten stå i dagesvis med septik på tanken. Luftinga er helt tett, så jeg har midlertidig valgt å åpne opp og la luftinga gå rett i toalettrommet).

Link to post
Share on other sites

Nesodden Kommune har fått beskjed, men har ikke sett at de har vært der nede enda. Legg heller turen om Bestumkilen eller Frognerkilen på vei hjem, de skal

være åpne. Jeg gjorde ihvertfall de selv sist helg. I tillegg fungerer de mye bedre enn den på Nesodden.

Er en ny en på Aker Brygge og, på nordsiden men vet ikke om den er i drift ennå.

 

K

Link to post
Share on other sites

Noen som har vært nede i havna i dag? Båten min er lovt flyttet til nest innerste brygge før pinsen, men webkameraet har vært nede i dag, så jeg har ikke fått sjekket om det er gjort.

 

Har et håp om å prøve meg på en båttur mandag hvis båten er flyttet, da er det nemlig meldt OK vær. Men et slikt forsøk er avhengig av at båten er flyttet, slik at jeg har fem meter å gå på krykkene, ikke 150...

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg i alle fall på vei hjem, så får vi se hva det blir til! Hvis båten ikke er blitt flyttet, så kan det jo hende jeg kan bli med noen en tur hvis det er noen som har tenkt seg utpå i pinsen og er i nærheten? :-)

 

For meg blir det mandag som passer best, da jeg er opptatt fra rundt 14 på lørdag og resten av dagen. Søndag blir det antakelig bandøving i Drøbak - vet ikke helt når - mens mandag er jeg ledig helt til jeg skal dra avgårde til Bakke igjen utpå ettermiddagen...

 

Ha uansett en god pinse alle båtvenner!

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå båten på Kadettangen, Sandvika - relativt lett tilgjengelig med bil, og ikke så altfor langt unna togstasjon. Planene for pinsen er ikke lagt enda, men ungene skal på skole i byen kl 10 i morgen, så det blir i allefall ingen langtur i dag. Hvis du har mulighet til å komme til Sandvika ca kl 18-19, så kan du godt bli med ut en tur :-)

Link to post
Share on other sites

Ble plutselig litt usikker her jeg sitter og ser på webkameraet. Har vi glemt å legge ut fenderen på styrbord side siden jeg ikke ser den? Kan njoen av dere sjekke ved leilighet?

Beklager, det ble slikt stress i dag at jeg ikke rakk over å sjekke mail engang før vi forlot havna. Kommer tilbake torsdag, men regner med at problemet er løst før den tid :)

Link to post
Share on other sites

Prøver meg igjen her fra Bakke der jeg tar en titt innom webkameraet til båthavna omtrent hver dag... Når jeg ser innom nå klokken 15.38 onsdag, ser jeg at en flik på kalesjen akter, babord side, ser ut til å være åpen? Jeg har ikke sett dette før, så enten har noen vært om bord, eller så ble ikke den siden lukket ordentlig da vi var ute i pinsen.

 

Det var jo ikke jeg som gjorde det, men jeg har ikke sett noen antydning før om at den ikke var lukket?

 

Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som bare kan sjekke dette når dere først går forbi, og evt. lukke den for meg?

Link to post
Share on other sites

Jeg skal innom i morgen etter jobb

Takk for det! Er jo bare en filleting, men her jeg sitter fast langt borte i hutaheiti blir jeg jo litt bekymret... :-) Er vel ikke tilbake på ny perm før om 1-2 uker, og da skal jeg prøve å få til flere turer, men til da må jeg vansmekte her...

 

Sannsynligvis har mannskapet mitt rett og slett glemt å feste glidelåsen på den siden. Jeg vet ikke hvortdan været har vært på Oksval siden pinse, men her på Bakke har det stort sett blåst kraftig hele tiden. Hvis det har vært roligere vindforhold på Oksval fram til nå, kan jo det forklare at jeg ikke har oppdaget den løse klaffen før nå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...