ebonita Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Riktigt motigt detta. Nu när Du verkade ha hittat bot för problemet och lagt ner så mycket arbete och så läcker det på annat ställe. Och sjösättning närmar sig. Tålamodsprövande... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Båten ligger på sjøen, men den har en tom tank :-) Skal ned i båten igjen om en time, for å sjekke om det fremdeles svetter litt diesel, eller om jeg klarte å suge opp med pexrøret. Det er litt spennede ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Hvis dieselen siger gjennom før den herder har du kanskje også det problemet at det blir hengende en dråpe på hjørnet av sveisen like etter at du har rengjort. I tilfelle er jeg litt tilbake til det jeg har foreslått tidligere med å få et lite vakuum på tanken. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Nevermind Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Har ikke lest hele tråden, men hvis du kobler fra luftingen til tanken for deretter å pumpe opp et lite overtrykk på tanken med f.eks. pumpen til gummijolla (hvis du har) vil du fortere få ut den gjenværende dieselen hvis det er slik at du har lekkasje på laveste punkt. Ser ut som julen er lang i år, men du får ha lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 (redigert) Er i båten nå, og det har gått ca 6 timer siden jeg prøvde med pexrøret. Tørt nå, så jeg prøver å legge på litt til. Redigert 8.Mars.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Er i båten nå, og fet har gått ca 6 timer siden jeg prøvde med pexrøret. Tørt nå, så jeg prøver å legge på litt til. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Da høres det ut som om du har lurt den Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Bare en tanke Tom. Kan du ikke bore et hull i juret på laveste punkt slik at du får drenert ut den siste skvetten? Du må jo allikevel påføre tettemiddel og da spiller det vel ingen rolle med et lite hull i tillegg til lekkasjen? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Jeg tenkte faktisk det samme. Men det er jo heller ikke noe i veien for å bore et lite hull, gjenge opp og sette inn en R1/8" blindplugg. Null problem å få den tett med litt gjengetape. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 (redigert) Det er absolutt en mulighet, og hvis den ikke er tørr i morra, så er det nok det jeg ender opp med. Hvis den er tørr, skal jeg sette på en sånn kappe. Sauser den da smekkfull av Belzona, og klemmer den oppunder tanken.(juret) Redigert 8.Mars.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Hva med svakt vakuum så det ikke lekker noe ut, samtidig som det du kliner på kanskje suges inn i lekkasjepunktet... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Flid foreslo det samme, og hvis det ikke er tørt i morra, så må jeg vurdere det eller hull m/ plugg. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Ahh, leste ikke så grundig innleggene før... :) Lykke til, krysser fingre. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Han foreslo det på telefonen, så jeg hadde vært forundret, hvis du hadde fått med deg det Eureka Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Pokker... Avslørt.. KGB er ikke helt nedlagt... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 (redigert) Vifte som lager et lite vakuum ligger klar til deg hvis du vil prøve. Det som REM sier virker også fornuftig. Bore et lite hull og tappe pungen. Kanskje det kunne brukes noe så enkelt som en rustfri parker skrue i hullet....hvis det ikke kommer i konflikt med aluminiumen da.. Ellers liker jeg tanken til Eureka med litt svakt vakuum, det vil holde dieselrester vekk fra lekkasjestedet. Redigert 8.Mars.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Han foreslo det på telefonen, så jeg hadde vært forundret, hvis du hadde fått med deg det Eureka Vel, det er vel blitt foreslått skriftlig et par ganger også: Hvis dieselen siger gjennom før den herder har du kanskje også det problemet at det blir hengende en dråpe på hjørnet av sveisen like etter at du har rengjort. I tilfelle er jeg litt tilbake til det jeg har foreslått tidligere med å få et lite vakuum på tanken. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 (redigert) Vel, det er vel blitt foreslått skriftlig et par ganger også: Selvsagt :-) Det var bare det at Flid akkurat hadde snakket med meg på tlf. Redigert 9.Mars.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 (redigert) Det kan se ut som at jeg faktisk fikk suget ut resten av dieselen, for nå var det tørt. Blir å kline på "kappa" i ettermiddag. Redigert 9.Mars.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Bra Tom, da er vi snart klare for danmarkstur? Flid tar vel imot oss på Vesterø i år også tenker jeg? Koselig. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Det hadde nok blitt tur uansett, da det jo måtte bli fikset på en eller annen måte. Blir koselig når Flid tar oss i mot med kaffe og småkaker og en "lille Grøn" Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 (redigert) Bra Tom, da er vi snart klare for danmarkstur? Flid tar vel imot oss på Vesterø i år også tenker jeg? Koselig. Avtale, kaffe grønne og småkaker! Redigert 9.Mars.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Avtale, kaffe grønne og småkaker! Sjølvsagt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Same procedure as last year Mr. Flid? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Regina III Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Når blir Vesterømøte?. Vi skal jo innom der vi og, det hadde vært så hyggelig om det blir mens dere også er der. At vi treffer Flid er jo ganske sikkert, hvis de oppfører seg som normalt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.