Jump to content

Lekkasje fra dieseltank ombord på "Mon Bijou". Årets julemareritt


Tom Rør

Recommended Posts

Hvis dieselen siger gjennom før den herder har du kanskje også det problemet at det blir hengende en dråpe på hjørnet av sveisen like etter at du har rengjort. I tilfelle er jeg litt tilbake til det jeg har foreslått tidligere med å få et lite vakuum på tanken.

Link to post
Share on other sites

Har ikke lest hele tråden, men hvis du kobler fra luftingen til tanken for deretter å pumpe opp et lite overtrykk på tanken med f.eks. pumpen til gummijolla (hvis du har) vil du fortere få ut den gjenværende dieselen hvis det er slik at du har lekkasje på laveste punkt. Ser ut som julen er lang i år, men du får ha lykke til.

Link to post
Share on other sites

Bare en tanke Tom. Kan du ikke bore et hull i juret på laveste punkt slik at du får drenert ut den siste skvetten? Du må jo allikevel påføre tettemiddel og da spiller det vel ingen rolle med et lite hull i tillegg til lekkasjen?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vifte som lager et lite vakuum ligger klar til deg hvis du vil prøve. Det som REM sier virker også fornuftig. Bore et lite hull og tappe pungen. Kanskje det kunne brukes noe så enkelt som en rustfri parker skrue i hullet....hvis det ikke kommer i konflikt med aluminiumen da..

 

Ellers liker jeg tanken til Eureka med litt svakt vakuum, det vil holde dieselrester vekk fra lekkasjestedet.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Han foreslo det på telefonen, så jeg hadde vært forundret, hvis du hadde fått med deg det Eureka :lol:

Vel, det er vel blitt foreslått skriftlig et par ganger også:

 

Hvis dieselen siger gjennom før den herder har du kanskje også det problemet at det blir hengende en dråpe på hjørnet av sveisen like etter at du har rengjort. I tilfelle er jeg litt tilbake til det jeg har foreslått tidligere med å få et lite vakuum på tanken.

Link to post
Share on other sites

Bra Tom, da er vi snart klare for danmarkstur? Flid tar vel imot oss på Vesterø i år også tenker jeg? Koselig.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Same procedure as last year Mr. Flid?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...