Jump to content

Lekkasje fra dieseltank ombord på "Mon Bijou". Årets julemareritt


Tom Rør

Recommended Posts

Når blir Vesterømøte?. Vi skal jo innom der vi og, det hadde vært så hyggelig om det blir mens dere også er der. At vi treffer Flid er jo ganske sikkert, hvis de oppfører seg som normalt!

 

Nå sporer vi av tråden til Tom, men vi strekker strikken litt til..

Regner med at vi er på Læsø første halvdel av juni. Escada og Mon Bijou kommer etter, men de svarer kanskje selv når de kommer.

Det er helt sikkert plass til dere rundt bordet når Tom steker flesk til oss.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er ikke en avsporing, men rett og slett en naturlig overgang :-). Vi vet ikke helt sikkert når vi kommer til Læsø, da vesla skal jobbe litt rett etter skolen slutter. Dato er ikke klart for henne enda.

Hele Danmark er fullt av flesk, så det skal det ikke skorte på :-)

Link to post
Share on other sites

Tviler sterkt på at du har noen lekkasje lenger nå så grundig som du har vært! Tror heller ikke du vil få en ny så lenge du har båten. Men vi hadde jo helst sett at du hadde laget en tråd med demontering av motorer og full ombygging av begge tanker. Det blir litt dårlig underholdningsverdi i slike lime reparasjoner :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet egentlig ikke sikkert hva som har skjedd, men jeg har skiftet o-ringer under lokkene ved påfylling, tømt tankene for mye vann og veldig lite grums, rengjort begge tankene og nå skinner de. Jeg har testet o-ringene og de er tett, så nå er det bare å fylle opp så er "familien splint" på tur igjen.

Link to post
Share on other sites

Det virker jo som dette løste seg langt billigere enn først antatt. Og godt er det.

 

Jeg har jobbet mange år som båtbygger , og kan godt forestille meg hva det vil si å ta ut tanken, selv om jeg ikke kjenner princess sin oppbygging.

Godt du slapp det....

 

Jeg har også montert noen sett med IPS, som jeg regner med du har siden du har 435 hk. Er du fornøyd med disse? Har du hatt noen utgifter pga drevene nedover.Lekkasjer? Det er jo bare 2 svære gummiringer som holder deg flytende. :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...