Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Ja. Må innom Bjørn og stemple de obligatoriske hentetrådpapirene, Hehe ;-)

Godt med en pause og få sjekket over båten også.

 

Denne har mye options inkl en ekstra 3. Tank på 400l med et panel på dashen og brytere til to pumper slik at man valgfritt kan etterfylle SB eller BB tank.

En ekstra sikkerhet synes jeg.

 

En liten videosnutt på opp på YouTube nå :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det går helt fint Zitt. Godt utstyr det her og jeg sitter i dempet stol. Ser nok mer urolig ut enn det er.

Jeg drar jo godt ned på farten. 12-18 kn isted.

 

Takk for info :-) Satser på lista og Jæren i morgen

 

Utenfor lyngør nå og mye bedre forhold :-)

 

bilde

 

Stille fra onkel Bjørn i dag tidlig. Jeg får vekke han om en times tid og lage kaffe til han, Hehe ;-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er det verste jeg har sett, Arendal før "pipipen" har våkna !

Heftig utstyrt "sjø-traktor" må jeg si, her er det ikke spart på noe og med den vekta så må jo dette være en mil-sluker av rang selv i litt sjø.

Du føler deg vel litt hjemme også med side-dør og greier  :wink:  God tur videre SAP, dette kommer til å gå på skinner !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Utfra postingene, i seng rundt midnatt og avgårde kl 04.. Det får en si.. Er det reisefeberen som setter inn eller vil du bare komme deg avgårde? Uansett veldig gøy å følge med. Det er vel 2xD6 350 eller 370 på den båten? Har du kjørt Targa og evt hvem liker du best? God tur

Link to post
Share on other sites

... Det er vel 2xD6 350 eller 370 på den båten? ...

 

Nja, lurer på om ikke SAP er mer på hjemmebane med Cummins Mercruiser ombord her .. :-)

God tur videre, SAP. Går jo på skinner dette!

 

Red: Mannen er jo online hele tiden, rekker ikke å skrive en gang før han har levert! Rått :-)

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

bilde

 

Pause hos Bjørn.

 

Skulle gjerne viss hvordan jeg kommer inn i autopilotoppsettet. Autopilotsystemet er integrert med Merc/ axius og Vessel View panelet. Ikke plotter tror jeg.

Headingen er feil så radaroverlay blir også feil.

 

Skulle gjerne også viss hvordan jeg kan fjerne individuelle kartsymboler og få bort fet skrift.

Kan velge mindre detaljer, men da forsvinner noen grunner etc jeg vil skal bli.

 

Vil ha bort lyskarakteristilkker etc som tar opp for mye plass.

 

Garminskjermen øverst.

Vessel View til v for rattet. Axius og autopilotkontroll til h for rattet.

Takker om noen vet dette.

 

 

bilde

 

Nå skal jeg og Bjørn sjekke over båten

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Må si båten er virkelig god i sjøen.

Rotesjø rett i nesa nå, men ned i 12-15 knop så går den som et tog, og uten slag mens spruten står godt til værs.

 

Godt å være inne :-)

Har satt på lufting via webastoen da det er godt og varmt.

Utsiden av flekkerøya nå med kurs for Tregde

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du har et par 90 meter båter foran deg. De skal nordover begge. Går med ca 10 knop.. det kan være ganske avslappende fart.. :) du får de vel ikke med deg inn til Båly. Men når du kommer ut igjen er du vel på høyde med den tenker jeg

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ser de ikke Bjørn. Vil bunkre opp før neset og blir rista godt nå, så går leia tregde - Mandal.

 

Tror rundingen kan bli våt etterpå....

Men jeg snur glatt om jeg ikke er komfortabel

 

Takk for tromming, Zitt :-) ser it som det er litt etterslep på effekten, Hehe :-)

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...